PDA

View Full Version : Twijfel Gibson Les Paul Classic



jutter
17 december 2012, 01:10
Kreeg deze Classic ter ruil aangeboden. Nu heb ik weinig verstand van Gibsons dus vraag ik het jullie. Volgens de eigenaar is de gitaar amper bespeeld en komt uit 2007. Ik begin te twijfelen of ik op deze ruil moet ingaan omdat ik de gitaar, er voor zijn 5jaar, er behoorlijk nieuw vind uitzien. De brughumbucker lijkt mij er ook verkeerd om op te zitten. Wie kan mij meer vertellen over deze gitaar? En als het toch een 'echte' is, wat is dan zijn waarde? Nogmaals, ik weinig verstand van Gibsons dus ik kan er naast zitten!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos049_zps37f000fe.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos050_zps995f389f.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos051_zps9d2f1412.jpg

nickofzo
17 december 2012, 01:21
Hij ziet er uit als een echte Les Paul. Nou wil ik geen extra twijfel in het verhaal brengen. Maar mijn Les paul classic uit 2007 heeft een kroontje op de kop, creme pickupringen en binding rondom de kop. (maar dat is een lp classic antique)

hehe, ik gok ongeveer 1500.

Braindead
17 december 2012, 01:37
Voor het beoordelen zou een extra foto van de headstock zowel van voor en achter wel handig zijn. De fakes worden namelijk steeds beter...

bosnialove
17 december 2012, 01:41
Mijn LP ziet er ook nog als nieuw uit. Alleen is de mijne 21 jaar oud..

nickofzo
17 december 2012, 01:44
Maar jij hebt er een mooie protectorkees omheen.

MRH
17 december 2012, 02:25
ik zou vooralsnog even oppassen voor je zeker weet...ik dacht dat een classic 4 singlecoil elementen had? die humbucker pickup zit verkeerd om dat is erg vreemd en; als dit 1e eigenaar is moet er verklaring zijn en zo niet oppassen. bovendien zal hij faktuur nog hebben als hij hem zelf gekocht heeft.

die ringen om de pickup zijn chrome? zelf nog niet eerder gezien...

hoe zit het met het serienummer...staat die op achterkant van de kop?

De binding ring lijkt me ook erg wit (idem voor ring om pickup switch) maar kan aan de foto liggen...meestal ziet die er iets geler uit.

Probeer eens wat close up foto's te maken/krijgen van de hardware achterkant, kop, jackinput etc.....

Ace 1.15.19
17 december 2012, 02:37
Dat van die omgekeerde pickup moet geen probleem zijn, Gary Moore had min of meer hetzelfde. Of het een echte is of niet moet ik aan me voorbij laten gaan, dat zie ik helaas echt niet.

MRH
17 december 2012, 02:43
wat bedoel je met probleem? geluid zal best prima zijn...wat Gary met zijn gitaar uitgehaald heeft door de jaren heen staat lost van dit geval.

Als er nauwelijks op gespeeld is dan is het vreemd want zo'n ding komt de gibson fabriek niet uit met een omgekeerde pickup; dus is er iets mee gebeurd wat niet strookt met nauwelijks op gespeeld; of er is iets anders aan de hand.

Ace 1.15.19
17 december 2012, 02:46
Ik kan nergens uit dit topic halen dat de TS navraag heeft gedaan of de eigenaar al geknutseld heeft aan de pickups, dus wie weet is het gewoon een mod die eenvoudig terug te draaien is.

benwave
17 december 2012, 08:31
Via deze fotos is het niet met zekerheid te zeggen, of de gitaar wel of niet een fake is.
Je moet met fotos van de de kop en achterkant van de kop komen , of een detail foto van de binding bij de topkam.
Een foto van het serienummer.
En onder het brug element ( in de body) staat dat het een classic is, dacht ik
Verder: zit er wel of niet een originele koffer bij ?
Heeft de huidige eigenaar idd de aankoop bon.?

barno
17 december 2012, 09:16
ik zou toch twijfelen op basis van deze foto's. die brug hb is een eenvoudigie mod maar op een of andere manier heeft de gitaar iets cheapo over zich hier. mss komt dat door de flash foto. en waarom stuurt ie niet dadelijk wat meer detailfoto's? Enfin ik ken niet zoveel van LP's. 't is de schuld van dit forum dat ik zo vlug achterdochtig ben though :)

polviggen
17 december 2012, 09:28
Ik denk dat enkel de pickups niet origineel zijn. die chrome ringen al zeker niet.
voor de rest klopt alles, headstock, snotgroene inlays etc..

mooi gitaartje wel, foto's doet ze geen eer aan.

jutter
17 december 2012, 10:33
Ik heb hem een mail gestuurd. Even afwachten.

Oranjeaap
17 december 2012, 10:34
Ik kan niets twijfelachtigs ontdekken.

€1300

jutter
17 december 2012, 10:38
De bedragen worden steeds lager. Eigenlijk heb ik geen idee wat een originele Classic uit 2007 nog opbrengt. Kloppen de bedragen die hier genoemd zijn, 1300-1500?

polviggen
17 december 2012, 11:18
Ik zou het er niet aan geven eigenlijk, voor 1500-1600 heb je toch al een nieuwe les paul traditional ?

Rooker
17 december 2012, 11:32
Ik zou zeggen dat 1200 max 1300 euro een hele nette prijs is.

Tekening van het hout is wat sprekender door de flitser denk ik.

De vergroende inleg en tuner knoppen kloppen wel als echt. Lijkt me dat dit soort dingen bij een vervalsing niet kloppend zijn.
De omgekeerde pickup zegt mij toch dat de gitaar wel degelijk veel bespeeld is en waarschijnlijk opnieuw afgesteld is of een pickup wissel. Heb ooit me les paul Bij Robberts af laten stellen (toch niet de minste) en die had ook mijn brug pickup verkeerdom terug gezet.
Bij gibson support vind je een hele lijst aan zaken waaraan je een echte kunt herkennen. Als je die kennis mee neemt als je een afspraak hebt kun je het zelf ook wel zien. En bij twijfel, NIET DOEN..

Mitch
17 december 2012, 11:41
ik zou toch twijfelen op basis van deze foto's. die brug hb is een eenvoudigie mod maar op een of andere manier heeft de gitaar iets cheapo over zich hier. mss komt dat door de flash foto.

Precies mijn idee. Ik weet niet of het aan de matig uitgevoerde tobaccoburst ligt of aan de pickupringen en ander plastic maar ik kreeg hetzelfde gevoel. De te groene inlays kloppen dan wel weer precies met Classics. Echt té lelijk, alleen daarom zou ik er nooit één willen hebben :hide: De humbuckers hebben ook een te chromen zweem over zich in plaats van nikkel, maar zoals barno ook al zei: het kan ook de flits zijn die het anders doet lijken dan het is.

Kakihara
17 december 2012, 12:05
Komt dit niet uit de tijd dat Gibson aan overdreven productdifferentiatie leed? Binnen x-aantal verschillende afwerkingsniveaus nog eens 10 mogelijke afwerkingsopties. Dat maakt het er niet gemakkelijker op om een model als echt dan wel vals te beoordelen.
En er zou een straf op moeten staan om gitaren te fotograferen met een flits. Zo ziet het er allemaal wat plastiekeriger uit en ik denk dat het de burst ook geen eer aandoet.
Eigenlijk weet ik er geen hol van.

Agent_Smith
17 december 2012, 13:33
Op zich vind ik de gitaar er wel legitiem uitzien, maar een aantal dingen vallen me op. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik geen expert ben op het gebied van Gibsons na ca 1995.

-de kleur vind ik ongebruikelijk voor een Gibson (of eigenlijk voor een Classic). Het komt op mijn meer over als een Epiphone-kleur.
-Classics zijn volgens mij normaal gesproken plaintops. Als het wel een flametop is heet het een Classic Plus dacht ik. (dit staat idd in de pup cavity. In de andere staat de kleur)
-Het lijkt mij dat er creme pickup ringen op horen. Zwarte icm met deze kleur lijken mij ook erg on-Gibson.
-Elementen horen idd 'uncovered' te zijn bij een Classic

Dat is wat me zo opvalt. Kijk idd in de element- en control cavities. Kun je gelijk de elementen checken en of de top een fineerlaag is. Als er LPCL+ in staat dan zal het wel goed zijn en is er gewoon één en ander aan veranderd.

Oranjeaap
17 december 2012, 14:20
Er zit een pickup verkeerd om en gelijk schiet iedereen in de stress. Ik snap niet dat de meeste mensen hier niet begrijpen dat je de echtheid van een gitaar niet kan bepalen aan de hand van hardware die in 5 minuten verwisseld kan worden.
Dit is gewoon een echte Gibson. Foto van het serienummer kan helpen het bouwjaar te bepalen.

Rooker
17 december 2012, 14:26
Dit klopt niet:makeup:

Mijn classic had gewoon pickup covers.

macwilliams
17 december 2012, 14:55
De pickupswitchring zit ondersteboven.
Fake dus.

:D

jutter
17 december 2012, 15:06
De pickupswitchring zit ondersteboven.
Fake dus.

:D

Right! Ik vond er al iets niet kloppen!

Oranjeaap
17 december 2012, 15:32
Dit klopt niet:makeup:

Mijn classic had gewoon pickup covers.

Ja heel zelden kwamen ze gewoon met covers uit de fabriek.

Weet je het serienummer Jutter?

Orpheo
17 december 2012, 19:20
Ik zie fret nibs. 2 schroef trussrodcover. Pots juiste locatie. Pisgele inleg. Ik zie nog niks fishy.

Hendriks
17 december 2012, 19:29
De pickupswitchring zit ondersteboven.
Fake dus.

:D
hahahaha , bult, hahahaha

Johannes
17 december 2012, 21:22
De brug zit er ook verkeerd om op. De intonatie schroefjes horen aan de kant van het element. De afgeschuinde kant van de zadels zit op deze manier ook aan de verkeerde kant. Ik bent benieuwd naar detailfoto's en het verhaal van de aanpassingen. Het plaatje van de jack lijkt wel weer crèmekleurig.

Toaster
17 december 2012, 21:51
Ik ben geen expert op het gebied van Gibson. Maar ik heb hier wel een Classic staan die ik nieuw in de winkel heb gekocht. Is voor mij speciaal besteld bij de importeur destijds.

Bij een Classic horen pick-ups zonder covers. Origineel zaten er dan een 490t en een 500t ceramische humbucker in. Die heb ik snel vervangen voor burstbuckers omdat de ceramische pick-ups alleen maar keihard kunnen rocken. Niet erg veelzijdig dus.
Ik heb veel mensen de pick-ups zien swappen, dus dat is een logische mod.
Ik heb ook geen "kroontje" in de top
De groene tuners en de groene ivoren inlays heb ik ook.

Volgens mij wordt de gitaar standaard geleverd met een cremekleurige slagplaat. Deze zit onder aan de zijkant vast met een schroef. Net onder de binding. Er zou dus een gaatje moeten zitten bij die van jou.

Dus ik denk dat je wat meer foto's moet scoren en dan kunnen de experts je hier verder helpen.

jutter
17 december 2012, 21:53
Hier zijn reactie:

Hallo alex

Je hebt heel wat vragen maar ik zal ze proberen te beantwoorden.
De elementen zijn Seymour duncan seth lovers en zijn er op mijn verzoek
ingezet.
Inderdaad heb je gelijk en heeft de gitaarzaak waar ik dit heb laten doen
(music-all in)het brugelement er verkeerd ingezet (foei) en zal ik ze hierop
aanspreken
Mij was het nog niet opgevallen omdat ik er eigenlijk niet op speel.
Tevens zijn de originele beige plastic humbuckerringen op mijn verzoek
vervangen door de chromen variant (alle onderdelen en elementen zijn nog in
mijn bezit) omdat ik dat mooier vond.
Ik ben niet de eerste eigenaar en heb de les paul geruild voor een PRS
custom.
Dat had ik achteraf niet moeten doen want ik kan niet zo wennen aan de hals
van de les paul.
Nogmaals de les paul is in nieuwstaat en heeft een plus top (hogere graad
maple met mooie tekening).
Bijgaand nog een paar foto's.

Groeten ....
Ik vind het raar dat je de gitaar laat pimpen en vervolgens het je niet opvalt dat er iets niet klopt.....
Inderdaad, de brug zit ook andersom. Het hoeft allemaal niets te betekenen maar gevoelsmatig moet ik het niet doen.
Hier nog wat foto's


http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos053_zps4f69b93c.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos054_zpsd28ffbf9.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/verkoopfotos052_zps7f050cac.jpg

Bassa
17 december 2012, 21:57
Die tuners lijken wel verkeerd te zitten?! of dat komt door de hoek.

macwilliams
17 december 2012, 22:11
Onder het brugelement zal een stempel staan met een datum. Wanneer die datum klopt met de bijbehorende specificaties zou ik het gewoon vertrouwen.

arjanb01
17 december 2012, 22:13
Volgens mij is het gewoon een zwaar gemodde classic, hooguit 1000eu waard, alex! Ik snap niet waarom je je mccarthy wegdoet, die was toch prima voor je progrock muziek en je vond hem prachtig!

jutter
17 december 2012, 22:21
Volgens mij is het gewoon een zwaar gemodde classic, hooguit 1000eu waard, alex! Ik snap niet waarom je je mccarthy wegdoet, die was toch prima voor je progrock muziek en je vond hem prachtig!

Oude liefde roest niet Arjan! Vlak nadat ik de McCarty had gekocht, heb ik ook een Fender Tele gekocht. Sindsdien doe ik niets meer met de PRS. Zonde!

arjanb01
17 december 2012, 22:38
CS tele neem ik aan? Anders is het jammer van die prs!

benwave
17 december 2012, 22:46
De nieuwe fotos laten iig zien dat het een echte Gibson is, geen fake dus

Agent_Smith
17 december 2012, 23:20
Niks mis mee idd.

Orpheo
17 december 2012, 23:36
die seth lovers zijn een grandioze upgrade ten opzichte van die 500t 496R set. lekker laten zitten zou ik zeggen.

verder: miepen we nu echt over wat plastics? is het vervangen van plastic shit een waarde daling van 200 euro? echt? ik vind van niet. Ik denk dat de gitaar in zeer nette staat is en dat de top er heus wel mag wezen.

Toaster
17 december 2012, 23:52
Volgens mij is het gewoon een zwaar gemodde classic, hooguit 1000eu waard, alex! Ik snap niet waarom je je mccarthy wegdoet, die was toch prima voor je progrock muziek en je vond hem prachtig!



Zwaar gemod? Leg eens uit? Betere pick-ups en andere element ringen...

Rooker
18 december 2012, 02:56
Ik denk ook.. Mits fretwer 100% in orde echt wel 1200 á 1300 euro waard. Seth lovers leuk, maar ik zou de orginele set ook goed trekken. Ik vind de 500T set namelijk wel lekker. Kan veel stijlen goed aan. Vooral rock. Orginele spullen heeft de eigenaar er nog bij dus met 4 min is alles weer orgineel.

vulvasonic
18 december 2012, 03:15
die seth lovers zijn een grandioze upgrade ten opzichte van die 500t 496R set. lekker laten zitten zou ik zeggen.

verder: miepen we nu echt over wat plastics? is het vervangen van plastic shit een waarde daling van 200 euro? echt? ik vind van niet. Ik denk dat de gitaar in zeer nette staat is en dat de top er heus wel mag wezen.

+1

De gitaar is er alleen maar beter op geworden. Als je zelf een dergelijke upgrade (want dat is het) zou overwegen, zou je duurder uit zijn. Ik vind de chromen ringen ook mooier. En zoals gezegd, de originele ringen krijg je erbij.
En de top vind ik persoonlijk mooier dan de 'standaard' afwerking (maar dat is smaak gebonden uiteraard).

Je hoeft iig waarschijnlijk niet te twijfelen over de echtheid van de gitaar, wel?

Mijn advies: als je er een stijve van krijgt, gewoon doen! :D

Oranjeaap
18 december 2012, 10:39
Hij is trouwens van 2001.

TopRob
18 december 2012, 10:52
Ik ben geen echte kenner, maar heb zelf een Standard en een Junior. Op de achterkant van headstock van beide gitaren zijn het serienummer en "made in usa" in het hout gestanst. Hier zie ik alleen een serienummer dat met een stempel lijkt te zijn aangebracht. Ik twijfel toch een beetje.

jutter
18 december 2012, 11:00
Ik ben geen echte kenner, maar heb zelf een Standard en een Junior. Op de achterkant van headstock van beide gitaren zijn het serienummer en "made in usa" in het hout gestanst. Hier zie ik alleen een serienummer dat met een stempel lijkt te zijn aangebracht. Ik twijfel toch een beetje.

Dat vermoeden heb ik dus ook. Maar omdat ik geen Gibson kenner ben wilde ik afwachten of er ook reacties op het serienummer zouden komen.

Rooker
18 december 2012, 11:00
Alle classics hebben een stempel.

jutter
18 december 2012, 11:02
Hij is trouwens van 2001.

Hmmm, nog een rden van twijfel...... Bedankt voor het checken, daar was ik nog niet aan toe gekomen.

jutter
18 december 2012, 11:03
Zeg schat, ik krijg er eerder een slappe van :D

Rooker
18 december 2012, 11:06
Nog wat...

Het hoekige fret draad is exact hetzelfde als bij mijn voormalige gibson. De binding loopt keurig over de frets. Zijn volgens mij allemaal zaken die te kostbaar zijn voor de nep fabrikanten.

macwilliams
18 december 2012, 11:11
Hmmm, nog een rden van twijfel...... Bedankt voor het checken, daar was ik nog niet aan toe gekomen.

Ik had hem gisteren ook gecontroleerd en daarom haalde ik ook aan om onder de brug pick-up te kijken. Dit serienummer kan duiden op 1990 of 2001. Daarom moeten bepaalde specificaties gecontroleerd worden dan weet je of de datum stempel en het serienummer bij die specificaties horen.
Het ontbreken van de made in usa stempel is daar juist een van!!!

arjanb01
18 december 2012, 11:25
Licht of zwaar gemod is om het even, maar een vraagprijs tussen de 1300 en 1500 euro vind ik wel aan de hoge kant voor een Classic, gezien de huidige markt. Voor dat geld haal je ook een LP Standard of Traditional die jonger is ! Een Classic uit 2001 en er dan 1500 euro voor vragen is natuurlijk belachelijk....
Maar als het ding fijn klinkt en speelt, meteen doen !

polviggen
18 december 2012, 11:31
als je die top echt mooi vind, doen voor 1200-1300. en anders koop je toch een nieuwe traditional voor een paar honderd meer.

occassie veel meer als 70% van de nieuwprijs gaan geeft vind ik wat absurd. Die classic plus waren toch niet niet zo duur ?

polviggen
18 december 2012, 11:35
hier bv een nieuwe les paul classic plus voor 1500.

http://www.thomann.de/fr/gibson_les_paul_classic_plus_50_tb.htm

TopRob
18 december 2012, 11:39
Alle classics hebben een stempel.

En geen "made in usa?"

humbucker
18 december 2012, 11:57
als je die top echt mooi vind, doen voor 1200-1300. en anders koop je toch een nieuwe traditional voor een paar honderd meer.

occassie veel meer als 70% van de nieuwprijs gaan geeft vind ik wat absurd. Die classic plus waren toch niet niet zo duur ?

Ik ben benieuwd waar jij een nieuwe traditional (in burst) vind voor "een paar honderd meer"?

Linkje?

Oranjeaap
18 december 2012, 13:10
Jongens wat een gemekker weer hier. Na het zien van de eerste foto's was al duidelijk dat het een echte Les Paul Classic is.
Een Les Paul Classic heeft altijd een serienummer met een stempel. Ik begrijp best dat de meeste mensen dit niet weten, maar doe 5 minuten zoekwerk op google dan vind je die informatie ook. Dan vind je ook dat de het eerste cijfer het bouwjaar weergeeft bij een 5 cijferig serienummer, bij 6 cijfers zijn het de eerste 2 cijfers die het bouwjaar aangeven. (90's vs 00's)
Dat maakt van deze bouwjaar 2001.
Ik heb er zelf eentje uit 2000, serienummer begint met 00

Mooie tabacco burst, flame top, goeie pickups, gitaar ziet er nog goed uit. €1300 is gewoon een eerlijke prijs voor verkoper en koper. Als je dat te veel vind ben je gewoon een zeikerd. En nou allemaal kappen met zeiken

jutter
18 december 2012, 13:22
Jongens wat een gemekker weer hier. Na het zien van de eerste foto's was al duidelijk dat het een echte Les Paul Classic is.
Een Les Paul Classic heeft altijd een serienummer met een stempel. Ik begrijp best dat de meeste mensen dit niet weten, maar doe 5 minuten zoekwerk op google dan vind je die informatie ook. Dan vind je ook dat de het eerste cijfer het bouwjaar weergeeft bij een 5 cijferig serienummer, bij 6 cijfers zijn het de eerste 2 cijfers die het bouwjaar aangeven. (90's vs 00's)
Dat maakt van deze bouwjaar 2001.
Ik heb er zelf eentje uit 2000, serienummer begint met 00

Mooie tabacco burst, flame top, goeie pickups, gitaar ziet er nog goed uit. €1300 is gewoon een eerlijke prijs voor verkoper en koper. Als je dat te veel vind ben je gewoon een zeikerd. En nou allemaal kappen met zeiken

Sorry hoor, maar ik vroeg hier om advies omdat mij het één en ander niet duidelijk was. Iedereen is hier erg behulpzaam in geweest, tot en met de weaarde van de gitaar. Omdat dat nou gelijk af te doen als gemekker vind ik niet correct.

Rooker
18 december 2012, 13:30
Het antwoord is inmiddels al gegeven:) maar idd. Er staat alleen een serienummer gestempeld. Er staat geen usa bij zoals bij de standard. Maar dat hoeft ook niet perse want immers alle Gibsons komen uit de USA.

Orpheo
18 december 2012, 13:36
Een nieuwe classic plus met multiply rosewood board en printplaat wiring in plaats van een oudere met echt Pallisander en printplaatloos.

Wat een moeilijke keus.

Not

macwilliams
18 december 2012, 13:40
Geneuzel in de marge is het bestaansrecht van elk topic.

Oranjeaap
18 december 2012, 14:32
Ik doelde meer op het feit dat op pagina 1 en 2 al was aangegeven dat het een echte Les Paul Classic is, de volgende 4 paginas bestaan alleen maar uit geblèr over details die er totaal niet toe doen.
Wat voor geld er voor te geven is natuurlijk voor iedereen persoonlijk

Shredder Mike
18 december 2012, 20:31
Bespelen en als het dan bevalt, ruilen ! Succes, man.

Johannes
18 december 2012, 23:21
Een nieuwe classic plus met multiply rosewood board en printplaat wiring in plaats van een oudere met echt Pallisander en printplaatloos.

Wat een moeilijke keus.

Not

Die keuze lijkt me meer afhankelijk van de klank, de bespeelbaarheid en de looks??

Orpheo
19 december 2012, 00:22
Die keuze lijkt me meer afhankelijk van de klank, de bespeelbaarheid en de looks??
Al kreeg ik Scarlett Johannson er gratis bij, die laminate rosewood toetsen komen er hier niet in.

Nee dus. Associatie speelt voor mij een grotere rol.

vulvasonic
19 december 2012, 02:13
Al kreeg ik Scarlett Johannson er gratis bij, die laminate rosewood toetsen komen er hier niet in.

Nee dus. Associatie speelt voor mij een grotere rol.

Als ik Scarlett Johannson er gratis bij krijg voorzie ik al mijn gitaren van gelamineerde toetsen. Kan mij het rotten. :D

Midwolda
19 december 2012, 07:40
Hoe de fok is Scarlett Johannson, en wat is laminate rosewood? :soinnocent:

kunk
19 december 2012, 09:51
Hoe de fok is Scarlett Johannson, en wat is laminate rosewood? :soinnocent:

Even googelen en dan bij afbeeldingen dan weet je het wel!:seriousf::seriousf:

Pepe
19 december 2012, 11:19
nou, spannend hoor....


http://www.factoryflooringliquidators.com/wp-content/uploads/2012/11/Tropical-Wet-Rosewood-Laminate-12-mm-x-5-in.jpg

Oranjeaap
19 december 2012, 11:20
Als je die ziet zonder make-up is dat ook één en al teleurstelling :(

benwave
19 december 2012, 11:24
Ik denk dat Orpheo in de war is met een Scarlett Warmothson. Een les paul body gemaakt van een bloedrode tropische houtsoort wat alleen groeit
op de zuidkant van de Kilimanjaro, beurineert door de zo goed als uitgestorven witte rinoceros

Rooker
19 december 2012, 11:25
JAJAJa... Nou dan zou ik die make up lekker laten zitten!! En gitaar spelen kom je al helemaal niet meer aan toe. Ja.... 10 jaar later weer:)

Midwolda
19 december 2012, 11:33
Dan ben ik 62 lullo...

zoon van Piet
19 december 2012, 12:04
Omdat dit een twijfeltopic is: zijn die van Scarlett echt?

kunk
19 december 2012, 12:13
nou, spannend hoor....


http://www.factoryflooringliquidators.com/wp-content/uploads/2012/11/Tropical-Wet-Rosewood-Laminate-12-mm-x-5-in.jpg

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::cheerup:: ok:

Orpheo
19 december 2012, 12:23
Fout, azijnzeiker. Heb net weer een 1959 reissue erbij en speel de laatste maanden alleen maar op vintage style les pauls. Doe niet alsof je me kent want dat doe je niet. Houd die bijdehandde zure opmerkingen dus voor je want ze raken kant noch wal.

Laminate rosewood toets wil zeggen dat het niet meer uit 1 plak palissander bestaat maar uit 2 dunne plakjes. Heeft niks te maken met schaarste maar met gibsins krenterigheid. 2 dunne latjes is goedkoper mbt importbelasting dan 1 dikke. 1 dikke is namelijk import van bewerkt hout en dun is 'rauw', onbewerkt. Scheelt ze aanzienlijk.

Ik denk dat Orpheo in de war is met een Scarlett Warmothson. Een les paul body gemaakt van een bloedrode tropische houtsoort wat alleen groeit
op de zuidkant van de Kilimanjaro, beurineert door de zo goed als uitgestorven witte rinoceros

polviggen
19 december 2012, 12:34
op welke nieuwe les pauls zit dat allemaal ?

benwave
19 december 2012, 12:43
Fout, azijnzeiker. Heb net weer een 1959 reissue erbij en speel de laatste maanden alleen maar op vintage style les pauls. Doe niet alsof je me kent want dat doe je niet. Houd die bijdehandde zure opmerkingen dus voor je want ze raken kant noch wal.

Laminate rosewood toets wil zeggen dat het niet meer uit 1 plak palissander bestaat maar uit 2 dunne plakjes. Heeft niks te maken met schaarste maar met gibsins krenterigheid. 2 dunne latjes is goedkoper mbt importbelasting dan 1 dikke. 1 dikke is namelijk import van bewerkt hout en dun is 'rauw', onbewerkt. Scheelt ze aanzienlijk.

Orpffff Jongen je bent net zo makkelijk te lezen als de Warmoth catalogus.

Orpheo
19 december 2012, 12:50
op welke nieuwe les pauls zit dat allemaal ?
het multiply pallisander? alle 2012 gibsons, ook customshop.

@benwave: is dat dan makkelijk of moeilijk? Ik vind de warmoth catalogus heel eenvoudig, maar kan me voorstellen dat anderen het een lastig verhaal vinden.

vulvasonic
19 december 2012, 13:09
Omdat dit een twijfeltopic is: zijn die van Scarlett echt?

http://www.plastic-surgery-implants.com/wp-content/uploads/2012/11/Scarlett-Johansson-plastic-surgery-breast.jpg

Pepe
19 december 2012, 13:20
kijk nou wat goede voeding en regelmatig in de gym nou voor je kan doen... ik zeg dat zo vaak tegen mijn vriendin maar vooralsnog zit er weinig schot in bij haar...

bat
19 december 2012, 13:31
Persoonlijk vind ik het eeuwig zonde. Het oude model vind ik leuker dan het nieuwe.

Hendriks
19 december 2012, 13:32
kijk nou wat goede voeding en regelmatig in de gym nou voor je kan doen... ik zeg dat zo vaak tegen mijn vriendin maar vooralsnog zit er weinig schot in bij haar...

Er ligt ook een stuk verantwoordelijkheid bij jou , massage , 3x daags ,

Orpheo
19 december 2012, 13:40
Ik denk dat ze wel echt zijn. Links heeft ze een badpak aan zonder ondersteuning. Rechts een jurk met push up ondersteuning. Scheelt snel 2 blauwe ogen bij het rennen.

Pepe
19 december 2012, 13:42
daar ben ik helemaal voor hoewel ik niet helemaal zie hoe oefeningen met haar lippen iets doet voor de cup size?

LP_CL
19 december 2012, 14:05
En doe 6 min opzoekwerk, en je zal zien dat bij classics het niet de eerste 2 cijfers zijn, maar het eerste en vierde cijfer. Dit is wel degelijk een 2007!

Hendriks
19 december 2012, 14:21
daar ben ik helemaal voor hoewel ik niet helemaal zie hoe oefeningen met haar lippen iets doet voor de cup size?

Pepe dat valt mij tegen , moet ik het nou ook nog een keer voor komen doen?

Oranjeaap
19 december 2012, 14:28
En doe 6 min opzoekwerk, en je zal zien dat bij classics het niet de eerste 2 cijfers zijn, maar het eerste en vierde cijfer. Dit is wel degelijk een 2007!

Bron?

Bij deze klopt jou informatie al niet:

https://www.julienslive.com/images/lot/98596/0/lot98596.jpg

Oranjeaap
19 december 2012, 14:29
http://www.themusiczoo.com/images/11-22-11/12239_Gibson_Used_Les_Paul_Classic_Goldtop_081494_ d.jpg

stijnkenens
19 december 2012, 15:05
Laminate rosewood toets wil zeggen dat het niet meer uit 1 plak palissander bestaat maar uit 2 dunne plakjes. Heeft niks te maken met schaarste maar met gibsins krenterigheid. 2 dunne latjes is goedkoper mbt importbelasting dan 1 dikke. 1 dikke is namelijk import van bewerkt hout en dun is 'rauw', onbewerkt. Scheelt ze aanzienlijk.

Dat vind ik vreemd, dus 1 stuk palissander is bewerkt hout en 2 stukken, die dunner zijn is rauw ??? WTF
En daarnaast: Om 2 stukken hout te maken heb je meer zaagafval, dus mocht het waar zijn, dan zijn ze bij G, of zelfs de VS niet echt wakker in hun bovenkamer, maar soit, er zijn er wel meer daar die er rare gedachten op na houden, deze periode ...



Daarnaast, ik maak u een lespaul met laminated rosewood fretboard, en je zou het nog niet eens merken !!! Laat staan of het zelfs 1 laag is !!!


s.

Pepe
19 december 2012, 15:15
Op zich niet eens onlogisch, gelanimeerd. Een boom groeit ook gelanimeerd, tis niet zo dat, boem, ineens die boom daar staat. Lanimeren is meer her-rangschikken.

Oranjeaap
19 december 2012, 16:28
Sowieso dat je geen enkel verschil gaat horen.

Orpheo
19 december 2012, 17:39
Dat vind ik vreemd, dus 1 stuk palissander is bewerkt hout en 2 stukken, die dunner zijn is rauw ??? WTF
En daarnaast: Om 2 stukken hout te maken heb je meer zaagafval, dus mocht het waar zijn, dan zijn ze bij G, of zelfs de VS niet echt wakker in hun bovenkamer, maar soit, er zijn er wel meer daar die er rare gedachten op na houden, deze periode ...



Daarnaast, ik maak u een lespaul met laminated rosewood fretboard, en je zou het nog niet eens merken !!! Laat staan of het zelfs 1 laag is !!!


s.

Ongezaagd palissander (lees: dun!) Is een belasting kwestie. Zo hopen ze in de usa werk binnen de usa te houden. Van de indische wet mag er echter geen onbewerkt hout geëxporteerd worden. Dus moet t gezaagd en geschaafd worden.

En tuurlijk hoor je het niet. Maar het gaat om het idee

polviggen
19 december 2012, 17:49
En doe 6 min opzoekwerk, en je zal zien dat bij classics het niet de eerste 2 cijfers zijn, maar het eerste en vierde cijfer. Dit is wel degelijk een 2007!

bij classics met 6 cijfers in het serienummer zijn het wel degelijk de eerste 2 cijfers. Die gitaar is uit 2001.

Zelf heb ik er een uit 2003

stijnkenens
19 december 2012, 18:11
Ongezaagd palissander (lees: dun!) Is een belasting kwestie. Zo hopen ze in de usa werk binnen de usa te houden. Van de indische wet mag er echter geen onbewerkt hout geëxporteerd worden. Dus moet t gezaagd en geschaafd worden.

En tuurlijk hoor je het niet. Maar het gaat om het idee

Dat is net mijn vraag: ongezaagd hout is een boom !

Maar dus een dunner plankje mag, en een dikker niet ...
Dat begrijp ik écht niet !

s.

barno
19 december 2012, 19:02
Dat is net mijn vraag: ongezaagd hout is een boom !

Maar dus een dunner plankje mag, en een dikker niet ...
Dat begrijp ik écht niet !

s.

ik geloof dat het zo was dat indische wetgeving enkel afgewerkte producten toelaat voor export. Gek genoeg vallen laminaatstukken wel in die categorie en dikkere stukken (die gibson op maat moet maken) niet.

mesaman
20 december 2012, 01:23
ik denk dat ze gelamineerd zijn, er is een laagje bij op/tussen gedaan dat scheelt zo een paar cupmaten!

RS-Rik
20 december 2012, 02:31
Dat vind ik vreemd, dus 1 stuk palissander is bewerkt hout en 2 stukken, die dunner zijn is rauw ??? WTF
En daarnaast: Om 2 stukken hout te maken heb je meer zaagafval, dus mocht het waar zijn, dan zijn ze bij G, of zelfs de VS niet echt wakker in hun bovenkamer, maar soit, er zijn er wel meer daar die er rare gedachten op na houden, deze periode ...



Daarnaast, ik maak u een lespaul met laminated rosewood fretboard, en je zou het nog niet eens merken !!! Laat staan of het zelfs 1 laag is !!!


s.


Wellicht, wellicht heeft Orpheo hier een punt:

De gelamineerde stukken rosewood/pallisander zouden via een afdraaiproces gemaakt kunnen worden, dan heb je minder afval dan wanneer je kwartiers of dosse gaat zagen, en belastingtechnisch zou die bewerking misschien minder belast zijn dan een zaagbewerking.

Het is maar een ideetje dat me te binnen schiet, kan zomaar lulkoek zijn.

Orpheo
20 december 2012, 11:01
Nee het heeft echt met dikte te maken. Dunner dan huppeldepup valt namelijk onder fineer en groter dan huppeldepup is raw lumber. Dat tweede wil gibson best maar mag niet van india. Zij exporteren alleen iets wat bewerkt is.

polviggen
20 december 2012, 12:17
vandaar dat baked maple wat ze nu gebruiken waarschijnlijk.

zoon van Piet
20 december 2012, 12:34
effe een zijpaadje langs de gitaargeschiedenis: gelamineerde toetsen zijn niet nieuw. Gretsch presenteerde dat al voor de oorlog met de nodige bombarie als een verbetering op het bestaande materiaal. Staat in dat boek van Jay Scott.. dat ik heb.. ergens.. maar effe niet kan vinden..

bat
20 december 2012, 12:40
Volgens mij zijn die laminated dingen juist de opvolger van baked maple.

Jilles
20 december 2012, 16:23
Is toch logisch dat India zelf de bewerkingen aan dan hout wil doen alvorens het te exporteren? Helpt de economie weer een beetje.

Orpheo
20 december 2012, 20:13
Baked maple isbter vervanging van palissander op de goedkopere modellen.