PDA

View Full Version : Test van de Hoerenstrat



da Liks
16 december 2012, 20:39
https://soundcloud.com/da-liks/strat-soundsample-1

uit de categorie veel voor weinig ben ik een heerlijk dinkystratje aan het "bouwen" en sinds vandaag is ie bespeelbaar. heb m heel even aan de superchamp gehangen en geprobeerd een soundsample op te nemen. ik vind m zelf mooi warm klinken! beetje finetunen nog, ben er blij mee :strat:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158178-H*strat-!&p=2927935&viewfull=1#post2927935

Duhsjaak
17 december 2012, 10:37
Hi da L
Ik ben hier ook om wat op te pikken en dit is zo'n gelegenheid.
Btw: Ik vind de klank erg warmig tussen tele en strat. Ik had het zeker niet primair met een strat geassocieerd.

Maar dat leren:
Hoerenstratje als in: 'Als je in haar knijpt begint ze al te gillen', ken ik.
Dinkystratje levert toch vooral Japanse hits op. Ondanks dat ik net een coachtraject van een jaar met een fraaie Japanse muziekmevrouw achter de rug heb, heb ik haar nooit over een dinkystratje gehoord.

Dus: Please explain?
Dank!
Vriendelijke groet, Gus

da Liks
17 december 2012, 18:50
Hi da L
Ik ben hier ook om wat op te pikken en dit is zo'n gelegenheid.
Btw: Ik vind de klank erg warmig tussen tele en strat. Ik had het zeker niet primair met een strat geassocieerd.

Maar dat leren:
Hoerenstratje als in: 'Als je in haar knijpt begint ze al te gillen', ken ik.
Dinkystratje levert toch vooral Japanse hits op. Ondanks dat ik net een coachtraject van een jaar met een fraaie Japanse muziekmevrouw achter de rug heb, heb ik haar nooit over een dinkystratje gehoord.

Dus: Please explain?
Dank!
Vriendelijke groet, Gus
Hoi Gus, bedankt voor je bericht!

Ok betreft het leren (al denk ik dat ik meer van jou kan leren dan jij van mij): dinky omdat (ik sterk vermoed dat) het een jackson dinky body is, geen traditionele fender-vorm dus.
Als project is ze getiteld "de hoerenstrat" omdat ze is opgebouwd uit allerlei "losse" onderdelen verkregen op velerlei wijzen, die samen toch een geil klinkend geheel vormen.

Duhsjaak
18 december 2012, 02:15
Hi Da L
Ahhhh... precies. Ik keek gewoon de verkeerde kant op. Blij dat ik het heb gevraagd.

Ik kan niet inschatten of deze klank ook de klank is waarnaar je op zoek was, maar karakteristiek is ie zeker!
Vriendelijke groet, Gus

da Liks
18 december 2012, 17:50
Inderdaad, dit was zeker het geluid waar ik voor de neckpickup naar op zoek was.. het middenelement wordt wat vuiger, het brugelement weet ik nog niet.

Duhsjaak
22 december 2012, 04:30
Hi da L
Ben ik ongeduldig?

Ik weet dat ik een akelig risico loop geëxcommuniceerd te worden, maar persoonlijk vind ik nogal veel strats te ielig/neuzelig klinken. Nu er weer s eentje langskomt die karakter toont, ben ik nogal benieuwd wat er nog meer te beleven valt.

Ben je (bijvoorbeeld - heel goeie reden) aan het sparen voor pup nummer 2?

Is er een planning?
Brengt mij ertoe mijn strat weer eens op te diepen. Geen reverse wound grappen en geen neuzelige tussenstandjes. Gewoon een drie standen schakelaar. Heb hem heel lang gespeeld, zoals Buddy Holly, alleen het midden element.
Ik voel zo maar weer een Buddy Holly jubileum aankomen.

Met een post als deze voel ik me net het journaal: Nieuws is er niet, maar we moeten die 20 minuten toch effe vollullen hè?
Dus come on, make some nieuws ehm..... noise.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
22 december 2012, 12:09
Lekker soundje hoor.

da Liks
22 december 2012, 15:04
Heya Gus,

het middenelement zit erin, weliswaar als singlecoil zonder dummiecoil maar het werkt en klinkt goed. Heb maar heel kort de tijd gehad om even te testen (15 minuten) en een paar loopjes op te nemen.Heb jammer genoeg nog niet eens de tijd gehad om het terug te luisteren. Zal ik zo even doen, en als het gelukt is zal ik weer een soundcloudje posten. Hij klinkt in ieder geval helemaal anders. Wat spijtig is, is dat ik de versterker niet even goed hard kon zetten om te laten oversturen.
Bedankt voor je interesse en complimenten!