PDA

View Full Version : Junkie XL = Gitarist ?!?!



TB
18 juni 2003, 21:34
Hoe zit dat nou met Junkie XL die gitaar speelt. Eerst in die videoclip en nu ook al op Pinkpop. Maar volgens mij ken ie er geen reet van ik heb nog geen gitaargeluid kunnen ontdekken in z'n nummers. En die manier hoe hij gitaarspeelt slaat nergens op, hij maak gewoon wat bewegingen die hem koel lijken volgens mij.
Maar bij een interview voor zn optreden op pinkpop zei ie "Ik zelf zal tijdens het optreden gitaar spelen"
Hoe zit het nou precies? want volgens mij ken ie helemaal niet gitaarspelen.

Mithrandir
18 juni 2003, 21:53
Op zijn eerste CD zijn de gitaarstukken iig ingespeeld door Dino Cazares, misschien heeft in de tussentijd zelf gitaar leren spelen. Ik kan het me best voorstellen, want het is een muzikaal mannetje.

TB
18 juni 2003, 22:11
t zou mij verbazen...

Mithrandir
18 juni 2003, 22:42
En waarom? Omdat je hem rare bewegingen hebt zien maken? Of omdat je geen gitaar in zijn muziek hoort, wat er waarschijnlijk wel in voorkomt, maar iets anders als jij waarschijnlijk gewend bent of normaal vind.

Chris Wolstenholme
18 juni 2003, 23:34
Ik hoor de gitaar dus wel, zachtjes en vrij clean :)

Theije
19 juni 2003, 00:31
Mijn huisgenoten zijn laatst naar JXL geweest, en die hadden sterk het gevoel dat het gitaarspel niet live was, de linkerhand bewegingen klopte niet helemaal met het geen te horen was :D

Ik heb er ook zo mijn twijfels bij, niet dat ik het hem niet gun ofzo hoor heeft die jongen ook nog us een echt instrument in handen :D

fenderfreak
19 juni 2003, 08:40
Ik ken Tom Holkenborg nog uit de tijd van Nerve toen hij in Groningen woonde. Over z'n muzek kun je veel zeggen, maar die man is dus echt heel muzikaal. Hij speelt niet alleen heel goed gitaar, maar beheerst meerdere instrumenten tot in de puntjes.

:satisfie:

Kitaarhiero
19 juni 2003, 11:34
op Pinkpop speelde hij ook gitaar, en dat was vooral met effecten erop, een beetje police-achtige rifjes. Het was in iedergeval niet meteen als gitaar te herkennen. zeker niet als je de police niet kent.

Bates15
19 juni 2003, 15:57
Tja, muziekaal zeker. Ik heb backline gedaan voor 4-elements in de ahoy vorig jaar. Daar was hij ook bij. Helaas geen gitaar. Erg muzikaal, veel vuurwerk.....

marc_o
19 juni 2003, 23:55
Een pro op dat niveau heeft echt wel wat meer te doen dan een beetje luchtgitaarspelen, dus ga er maar van uit dat het echt was, ik heb het niet gezien overigens, maar wellicht speelt ie midigitaar met een of ander synth-effect erop ofzo, alles acht ik mogelijk bij die man.

sunday violence
20 juni 2003, 10:11
toch snap ik niet helemaal wat die gast nou allemaal doet live. ik zag a little less conversation op tv van pinkpop dit jaar en het nummer was exact gelijk aan hoe die op de single klinkt en junkie xl sprong alleen maar een beetje over het podium heen en weer....

Bates15
20 juni 2003, 10:17
Samplers, multitrack recorder en een Akai drumcomputer (ook een sampler hehehe) aan een clock en gewoon steeds op het juiste knopje drukken..... En de volume steed aanpassen. Dat is alles wat ie live doet. En goed ook......

Wicked Willy
20 juni 2003, 13:23
Tom Holkenborg is vooral producer, maar het zou wel kunnen dattie gitaar speelt/drumt/etc.

Maar hij is vooral erg goed in knippen en plakken.
toen de eerste CD van Junkie XL uitkwam toerde die met een live-band (drums, gitaar, bas, Rudeboy, knopjesdraaier), tegenwoordig niet meer toch wel jammer, want het voegt wel iets toe.
Ik houd zelf van dance en ga regelmatig naar concereten van dancebands. om een paar voorbeelden te noemen van danceacts/bands die wel met een band spelen:

-Faithless
-Massive Attack
-Red Snapper
-Roni Size & Reprazent
-The Prodigy (is vooral playback maar ja...)

Harry
20 juni 2003, 13:47
ik heb dat gedoe op Pinkpop ook gezien, en het is pure verlakkerij. Zet een cd-tje op, laat een drummer meebeuken, draai aan wat knopjes en playback. Verder laat je het klootjesvolk af en toe voor je klappen en je optreden is een succes. Nou geloof ik best dat ie iets kan, maar ga dan niet op zo'n manier 'optreden'.