PDA

View Full Version : Adres voor hout vlakken in omgeving Rotterdam/Schiedam en omstreken



DarknessAwaits
16 december 2012, 13:01
Een vraag voor een ieder die in de omgeving van Rotterdam woonachtig of werkzaam is of was, of op een andersoortige manier kennis heeft van het volgende:

Ik heb een stuk olijfessen van ca. 44mm en een mahonie top van ca. 14mm, samen zo'n 58mm dus. De gewenste dikte van de te bouwen gitaar is zo ongeveer 47mm, dus het geheel is nu zo'n 11mm te dik.

Vroegah, toen ik nog bij m'n ouders woonde had ik wel een adresje om hout door de vandiktebank te halen (hoewel niet altijd met een even mooi resultaat) maar sinds ik in Schiedam woon ben ik nog in geen enkel houtbewerkingsbedrijf geweest of zelfs maar tegengekomen.

Ik weet dat het ook zelf te doen is met een freesopstelling, helaas heb ik daar niet de tijd, ruimte of geduld voor. Dus wie of wie heeft de gouden, zilveren of bronzen tip? ;)

da Liks
16 december 2012, 15:26
ik ga een d.i.y. freesopstelling maken voor een bovenfreesje, overschie. op een krap volgezooit zolderkamertje :seriousf:
als ie werkt, gaan we es contact hebben misschien?

DarknessAwaits
17 december 2012, 21:49
ik ga een d.i.y. freesopstelling maken voor een bovenfreesje, overschie. op een krap volgezooit zolderkamertje :seriousf:
als ie werkt, gaan we es contact hebben misschien?

Ik waardeer het aanbod, maar volgende week heb ik een weekje om te bouwen dus dat wordt een beetje krap :) Vandaar dat ik het ook gewoon even bij een bedrijf wil laten doen. Mag best een paar euro's kosten, als het maar snel en goed gebeurt.

Iemand nog tips misschien?

LGK
17 december 2012, 22:00
Je kan wel ff langs momen bij mij. Een vraagje, hoe breed is het stuk hout?

Tabula Rasa
17 december 2012, 22:02
Rotterdam, veldkersweg zit een trappenfabrikant die het een keertje voor mij gedaan heeft. Als ik het me goed herinner voor een goeie ambaachtelijke appeltaart.

DarknessAwaits
17 december 2012, 22:08
Je kan wel ff langs momen bij mij. Een vraagje, hoe breed is het stuk hout?

PM-ed!



Rotterdam, veldkersweg zit een trappenfabrikant die het een keertje voor mij gedaan heeft. Als ik het me goed herinner voor een goeie ambaachtelijke appeltaart.

Noted!

rickkoorman
3 januari 2013, 15:11
Mocht iemand nog hulp nodig hebben van vlakken of schaven van hout laat dan maar even weten.Ik hoop over een kleine 2 maanden dan eindelijk in mijn nieuwe werkplaats te kunnen !! Vlakbank 42 cm en een nog bredere vandiktebank !!!