PDA

View Full Version : GPS Tracker of chip ofzo inbouwen?



MyGreenLady
16 december 2012, 12:23
Ik vroeg mij af of iets dergelijks bestaat. In een boel gitaren kan je wel ergens iets van een chip of een klein apparaatje frotten, dan wel niet in de koffer of tas. Misschien een gat in de markt?

macwilliams
27 december 2012, 22:28
Ik hen er wel eens over gelezen dat er kleine gps trackers werden ingebouwd. Passen in een lucifersdoosje dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Chris Winsemius
27 december 2012, 22:36
goed idee maar dan nog de vraag of zoiets (duidelijk) zichtbaar is en of zoiets (verborgen of niet) de waarde v/e (vintage) gitaar/etc. niet vermindert....

macwilliams
27 december 2012, 23:48
Misschien dat je je gitaar dan juist beter kan verzekeren wanneer je er een in laat bouwen?

Plant
28 december 2012, 00:00
Als die tracker maar geen storing oplevert die door de elektronica word opgepikt en doorgegeven.

ieme
15 januari 2013, 17:23
Als die tracker maar geen storing oplevert die door de elektronica word opgepikt en doorgegeven.

inderdaad, mijn gedachten...

Scarface
16 januari 2013, 21:58
Op deze site is zo iets te krijgen speciaal voor instrumenten..
Installatie filmpje staat ook op de site..

https://www.snagg.com/instruments

Groet,
Marco

Duhsjaak
16 januari 2013, 22:12
Hi
Er is allang allerlei spul te koop. Aan en uit te zetten door een afstandsbediening, zodat je er tijdens het spelen geen last van hebt.
Plus dat een device die verbinding zoekt met een satelliet, alleen al daardoor (het zoeken van de verbinding) traceerbaar is.

Het vervelende is alleen dat het al 20 jaar duidelijk is dat dat alleen maar geld is in da pocket van de bedrijven die dit soort quasi veiligheid/zekerheid verkopen.

Want het is al 20 jaar bekend hoe je de shoppers poortjes (hééééél eenvoudig) kunt omzeilen. Zo kun je dus op dezelfde manier GPS tracking omzeilen.

Vergis je niet. Het in te bouwen spul is zo klein, dat het heel eenvoudig ergens in je gitaar een plaatsje vindt.

Het geeft alleen een (heel dure) schijn veiligheid. Het lost niks op. Beveilig alles, en ze komen aan jou!

Sorry to burst your bubble, de beste manier om aan narigheid te ontkomen, is door het hebben van heel goedkope gitaartjes. Klinken helemaal niet beroerd hoor!

Vriendelijke groet, Gus