PDA

View Full Version : nieuwe sound



MaxEngl
15 december 2012, 14:27
Hey allen,

onlangs ben ik met mijn band de studio in gedoken een leuk avontuur (bij een vriend van me met een thuis studio) en alles staat er nu goed op. enkel tijdens het opnemen van mijn partijen was ik niet erg tevreden over mn sound...

op het moment speel ik met mijn band een beetje jaren 80 georiënteerde hard rock (glam rock/ glam metal noem het wat je wilt) mn rack set-up ziet er nu als volgt uit:

Roland gp100 (in de loop)
Engl e530 ''modern rock'' pre amp

mesa stereo simul- class 2:90

de verandering die ik tot nu toe zodiezo ga doen is mn eindtrap in een ander rack stoppen (het totaal is niet te tillen)

en eigenlijk wil ik de gp100 er uit flikkeren en vervangen voor stompboxjes en mijn draadloos kwijt in mn rack waar het totaal nu in zit....

iemand goede ideeën?

cheers,

Max

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398367_10200174795679781_1611918558_n.jpg

interessander
15 december 2012, 19:00
Ik maak behalve de effecten niet echt op waar je nu niet tevreden over bent qua sound.

Met verschillende opstellingen qua speakers en microfoons kun je een boel voor elkaar krijgen. Weet je welke microfoon(s) er gebruikt zijn? En had de studio niet nog andere versterkers en/of speakerkasten staan?

minoin
15 december 2012, 20:50
Idd. Ik weet niet precies waarop ik moet reageren.
De amps lijken me in orde en met een fatsoenlijke cab, kan er (op de instellingen na) niet veel mis zijn.
De opname echter, daar kan alles mis mee zijn. Microfoon plaatsing, microfoonsoort, ruimte, volume, mix, master etc.

Een iets bredere omschrijving van je probleem/vraag zou fijn zijn.

obiwanjacobi
16 december 2012, 10:09
Ben je alleen niet tevreden over je sound in de opnamen - of ook live?
Koppel die GP-100 eens af en focus je even op je clean en overdrive sounds. Ben je daar wel tevreden over? Zijn het puur de effecten die het niet voor je doen?

Een ander cabinet kan soms ook wel schelen met dezelfde setup maar dat zijn dan meestal meer de nuances....

ateng
16 december 2012, 18:59
mesa stereo simul- class 2:90

de verandering die ik tot nu toe zodiezo ga doen is mn eindtrap in een ander rack stoppen (het totaal is niet te tillen)

en eigenlijk wil ik de gp100 er uit flikkeren en vervangen voor stompboxjes en mijn draadloos kwijt in mn rack waar het totaal nu in zit....

iemand goede ideeën?

cheers,

Max

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398367_10200174795679781_1611918558_n.jpg

Niet te tillen?! Tis maar 4 HE aan gear en als je met twee aparte flightcase wil gaan werken is dat ten eerste niet handiger dan wat je nu hebt en ten tweede meer gedoe met aansluiten.

MaxEngl
16 december 2012, 20:54
ik ben erg tevreden over het geluid van de opname (dat hebben we iets anders opgelost) ik gebruik overigens een Engl standerd cab... ik ga morgen die effect processor er uit halen en kijken wat dat doet...

Thyrif
17 december 2012, 10:06
Ik heb nu 6he, en heb maar een case met wieltjes gekocht (met zon uitschuifhandvat :seriousf:)
Mijn mesa 50/50 is los al niet leuk om een eindje te tillen, dat zal de 2:90 ook wel niet zijn.

Wat ik met de e530 wel merk is dat je echt niet teveel gain moet gebruiken. Ja, het heeft een ton aan gain maar daar wordt het niet perse mooier van (start at noon and adjust to taste-verhaal). Voor 80's zou ik Lead/Lo-gain gebruiken, met een tikje verb en de lo-mid eq rond drie uur zetten (met de contour aan), hou het eerst zo simpel mogelijk denk ik.

Succes!

interessander
17 december 2012, 10:51
ik ben erg tevreden over het geluid van de opname (dat hebben we iets anders opgelost) ik gebruik overigens een Engl standerd cab... ik ga morgen die effect processor er uit halen en kijken wat dat doet...

Het wordt er niet duidelijker van, eerst zeg je dat je niet tevreden bent met de sound. Nu wel, omdat je het anders hebt opgelost, wat was die andere oplossing dan?

MaxEngl
17 december 2012, 17:21
We hebben het noodgedwongen in de studio opgelost met een andere voorversterker/ effectprocessor er voor te hangen (Digitech GSP1101) en daarmee een aantal marshalls ge simuleert ik ben erg tevreden over die eind trap en nu ik mn effect processor er uit heb getrokken ook erg tevreden over mn voor versterker.

dus laten we zeggen dat het geen waar ik niet tevreden over ben de effecten is... het enige wat ik wil qua effecten is eigenlijk een delay en misschien iets als chorus en reverb.. ik heb veel racks voorbij zien komen met stompboxes in laadjes, zet je er dan een midi loop ding tussen ofzo?

peter_heijnen
17 december 2012, 17:55
scoor voor ongeveer de prijs van een duurder pedaal een intellifex en je bent klaar.

En ik zou idd de poweramp en de rest scheiden. Ook al is het maar 4he, dat sjouwt een stuk lekkerder in twee kisten. En de volgende keer als je opnames hebt zet je de poweramp bij de cab en jij kunt met de preamp kist ergens anders heen als je dat wil.

Liquid_Metal
17 december 2012, 18:55
Zo'n Intellifex zou kunnen helpen, maar check dan eerst of dat je wel bevalt. Pedalen kunnen een uitkomst bieden maar zijn véél zwaarder.
Ik vind het nogal overdreven om een 2 HE poweramp apart te steken. Krijg je het niet van de grond als 'ie in 1 rack zit? Het scheelt opbouwen en een extra rack.

MaxEngl
11 januari 2013, 22:24
ik heb net een bod gedaan op een mesa formula pre amp, ik ben benieuwd hoe deze over mijn 2:90 heen klinkt... ik hoop hiermee een dikke jaren 80 sound voor elkaar te krijgen zoals poison, mötley crüe maar ook een fijne metal sound... is dit alleen een hoop of gaat dit goed komen...?

Aikara
12 januari 2013, 09:02
@MaxEngl
Je hebt een PM ;)