PDA

View Full Version : Welke snaren moet ik hebben?



Maxyplays
15 december 2012, 12:24
Hey peeps, ik heb een vraagje.

Ik begin te merken dat mijn lage e-snaar nogal vals klinkt, dus ik heb een nieuwe nodig, maar ik weet niet welke snaren ik moet kopen.

Ik heb een Behringer elektrische gitaar ( Foto bijgevoegd ) http://www.musicweboutlet.com/zencart/images/behringer-v-tone-set.gif

Verder weet ik er weinig van af.

Heeft iemand een idee?

Groetjes,

Max

Rens Buursen
15 december 2012, 12:45
De eerste gedachte die bij mij opkomt is de vraag of je de E snaar al gestemd hebt. Dat lijkt me stap één.

Wat voor snaar je er op zet hangt af van de snaren die jij lekker vind spelen. Ik hou zelf van heel erg dunne snaren maar er zijn mensen waarbij pianosnaren nog niet dik genoeg zijn. Het hangt echt af van wat je zelf wil.

guitarkid
15 december 2012, 12:54
Hey peeps, ik heb een vraagje.

Ik begin te merken dat mijn lage e-snaar nogal vals klinkt, dus ik heb een nieuwe nodig, maar ik weet niet welke snaren ik moet kopen.

Ik heb een Behringer elektrische gitaar ( Foto bijgevoegd ) http://www.musicweboutlet.com/zencart/images/behringer-v-tone-set.gif


Verder weet ik er weinig van af.

Heeft iemand een idee?

Groetjes,

Max

Eerst maar eens aan dat knopje bovenaan de gitaar draaien, voor je nieuwe snaren koopt! :)
Maar serieus, er zijn heel veel verschillende soorten snaren: qua dikte, prijs etc! Standaard dikte is m.i. toch wel 009-042. Koop eens twee setjes: een goedkoop setje en een wat duurdere en ga vergelijken. Als je het verschil te verwaarlozen vind kan het je uiteindelijk een hoop geld schelen! ;) d'Addario snaren zijn voor veel mensen prima en met een prijs van rond 5/6 euro bovendien betaalbaar! Ik heb overigens via een Duitse internetwinkel een grote hoeveelheid Dean Markley-sets (010-052) gekocht en die kosten per 12 €3,59 per stuk en ik kan er prima mee uit de voeten! Succes!
Edit: Rens en ik zijn het qua stap 1 grondig eens dus! :)

Riny
15 december 2012, 12:57
Weet niet welke er nu op je gitaar zitten maar zelf gebruik ik op mijn strat D'Addario EXL110. (.010 | .013 | .017 | .026 | .036 | .046 )
Deze zitten ook op mijn andere electrische gitaren.
Ben er persoonlijk zeer tevreden over.

Bassa
15 december 2012, 13:03
Ik heb op 1 gitaar d'addario 0.10-0.46 en op de andere ernie ball 0.10-0.46. Ik vind persoonlijk ernie ball een heeeel klein beetje lekkerder spelen, vraag me niet waarom.

guitarkid
15 december 2012, 13:30
Ik heb op 1 gitaar d'addario 0.10-0.46 en op de andere ernie ball 0.10-0.46. Ik vind persoonlijk ernie ball een heeeel klein beetje lekkerder spelen, vraag me niet waarom.

Waarom....??????? :)

Bassa
15 december 2012, 13:34
Waarom....??????? :)
;) (10 leestekens)

bat
15 december 2012, 14:05
Stap 1 is stemmen inderdaad, maar dat heb je denk ik al gedaan.

Op dit soort gitaren zit af fabriek doorgaans een setje .009 dus daar zou ik mee beginnen. Dikkere snaren vergt afstellen en intoneren, een leuk avontuur als je eraan toe bent.

reckless_life
15 december 2012, 21:22
Stap 1 is stemmen inderdaad, maar dat heb je denk ik al gedaan.

Op dit soort gitaren zit af fabriek doorgaans een setje .009 dus daar zou ik mee beginnen. Dikkere snaren vergt afstellen en intoneren, een leuk avontuur als je eraan toe bent.

Ik denk dat de meesten wel D'addario gebruiken.

Zelf speel ik liever met (gewone) Ernie Ball snaren :)

bat
16 december 2012, 13:55
Merk is persoonlijke voorkeur, ontdek je alleen door te proberen. Ik gebruik DR snaren.