PDA

View Full Version : Goeie interface voor mijn gitaar en Logic



Tinus1978
15 december 2012, 11:39
Ik heb nu al een paar jaar een m-audio fasttrack maar ben er nooit tevreden over geweest. Veel latency en beroerde geluidskwaliteit. Ik speel oa metal en neem vaak via een Shure microfoon op en als mijn riffs snel zijn dan hoor je dat totaal niet op de opname. Met direct kabel via de gitaar naar interface ook niet. Signaal lijkt dan zwakker te worden en klinkt alsof ik het afraffel. Ligt niet aan mijn speltechniek ! :seriousf: Ik gebruik Logic maar Protools ondervind ik dezelfde irritaties.

Is het de moeite waard om een goede geluidskaart aan te schaffen ? Ik wil er mijn gitaar op aansluiten, microfoon en eventueel midi. Iemand een goede tip ? Bedankt!

rule83
20 december 2012, 13:03
Ik gebruik zelf de Apogee One en ben hier erg tevreden over. Vooral icm Logic erg fijn (plug & play). Er zit zelfs een vrij aardige microfoon in gebouwd. Wel maar 1 input, dus als je meerdere mics op wil nemen dan heeft het geen zin. Als je alleen gitaar op wil nemen, kun je ook eens kijken naar de Apogee Jam.
Zelf neem ik nu direct op met LePou plugins. Gratis plugins en vooral als je metal speelt de moeite waard om eens naar te kijken.