PDA

View Full Version : In Memoriam - DeArmond basgitaren



The Mule
18 juni 2003, 20:36
De overname van Guild door Fender heeft er uiteindelijk toe geleid dat het coole merk DeArmond is verdwenen, en dat een aantal gitaarmodellen nu tot Squire versimpeld en gefacelift zijn. :evil:

In Amerika heeft dit serieus tot een hoop boze en trieste reacties geleid, want de Squires redden het niet in een vergelijking. DeArmond stond echt bekend als 'big bang for buck'.

Tot overmaat van ramp is de hele serie basgitaren verdwenen! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ben zo gelukkig en (achteraf) verstandig geweest om een Pilot Deluxe (neck through / 3-bands actief) te bemachtigen in het laatste productiejaar. Dit is een superbas, die ik zal koesteren tot ik de kist in ga. Verder nog trotse DeArmond basgitaar bezitters die nog eventjes mee willen 'ranten' over de kortzichtigheid van Fender...?

koen_V
18 juni 2003, 21:40
anders starten we een petitie! :)
Ik wil nog zo graag een es-335 bas.
Dus ik naar de epiphone Rivoli, die niet meer wordt gemaakt.
Toen mijn 2de hoop gezet op een DeArmond starfire bas, werd ook niet meer gemaakt :cry: :cry: :cry:

The Mule
19 juni 2003, 07:57
Nou, die Starfire basgitaar zie je toch nog wel eens langskomen! Ik weet dat Feedback Utrecht er altijd eentje had staan. Misschien waard om even te bellen en te checken...?

bassopotmus
19 juni 2003, 11:35
maakt Gretsch geen mooie holowbodies? :razz:

koen_V
19 juni 2003, 12:32
maakt Gretsch geen mooie holowbodies? :razz:
zeker :o €€ :o

Wouter J
20 juni 2003, 00:35
anders starten we een petitie! :)
Ik wil nog zo graag een es-335 bas.
Dus ik naar de epiphone Rivoli, die niet meer wordt gemaakt.
Toen mijn 2de hoop gezet op een DeArmond starfire bas, werd ook niet meer gemaakt :cry: :cry: :cry:

Dan heb je hier een aanrader: In Amsterdam bij Dijkman staan er nog twee en bij Dirk Witte (eveneens in Mokum) is er ook nog eentje.

koen_V
20 juni 2003, 06:03
anders starten we een petitie! :)
Ik wil nog zo graag een es-335 bas.
Dus ik naar de epiphone Rivoli, die niet meer wordt gemaakt.
Toen mijn 2de hoop gezet op een DeArmond starfire bas, werd ook niet meer gemaakt :cry: :cry: :cry:

Dan heb je hier een aanrader: In Amsterdam bij Dijkman staan er nog twee en bij Dirk Witte (eveneens in Mokum) is er ook nog eentje.

Nu ja, ik heb op dit moment niks geld, heb een paar maandjes terug een fender jazz gekocht, dus de centjes zijn wel eventjes op :)
maar toch bedankt voor de tips!