PDA

View Full Version : Fender USA strat body en een Japanse pickguard



Sonny
15 december 2012, 01:17
Heb vandaag de onderdelen van mijn nieuwe project binnengekregen. Een Fender highway one strat body en een Japanse '62 reissue loaded pickguard. Ze passen alleen niet helemaal netjes op elkaar. Gaatjes in de body zitten net niet op de juiste plek, dus ik moet ze op gaan vullen of iets dergelijks.

Wat is de beste manier om die gaatjes dicht te krijgen?

Alvat bedankt!


Grtz Sonny

Sonny
17 december 2012, 13:45
Ik heb op een amerikaans forum eens rondgekeken en volgens velen van hen is de beste manier om het met een tandenstoker/cocktailprikker en goede houtlijm te vullen. Vervolgens boor je dan de nieuwe gaatjes in de body voor de pickguard.

Rizz
17 december 2012, 13:48
Kan, lucifers werken ook goed.. Als het gaatje maar goed opgevuld is. Als je er evt half in moet boren, moet er wel voldoende "vlees" zitten.. En echt wel een volle dag laten drogen.

El_Mano
17 december 2012, 16:42
Ik wil niet de wijsneus uithangen maar cocktailprikkers zijn rond, van beukenhout, en dus redelijk korte draad, en een stuk harder dan de lucifers die vierkant zijn en van heel zacht populierenhout. Ik zou dus altijd voor de cocktailprikkers gaan. Om ze dunner te maken kan je ze in de (kolom)boormachine zetten en dan een schuurpapiertje er tegen aan houden maar de manier waarop het heel lekker werkt is een gaatje boren in een stukje metaal en daar het prikkertje door heen slaan met een klein hamertje. In de opleiding scheepstimmerman kregen we van onze metaal bewerkende collega's een stukje staal van 10 mm dik waarin ze op ons verzoek gaatjes hadden geboord van af 1 mm tot 12 mm en daar maakte we werkelijk allerlei vul pennetjes mee, ook deuvels voor verbindingen! Ik gebruik het na 44 jaar nog en het werkt nog steeds. Ik steek een pennetje slijp er een puntje aan klop het in een, twee of drie keerop maat afhankelijk van de noodzaak van zuiverheid.

muziekschuur
17 december 2012, 16:51
Zou gewoon andere pickguard aanschaffen...

Sonny
18 december 2012, 10:24
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, El Mano! Heel handig om te weten en ik zal zeker de boormachine erbij pakken om de cocktailprikkers iets dunner te maken, mocht dit nodig zijn.