PDA

View Full Version : Nieuw pedalboard advies; andere flightcase ervaringen dan Showmaster 24/48?



Speeddemon
14 december 2012, 17:47
Mensen, ik overweeg een 2e (eigenlijk 3e) pedalboard te gaan samenstellen, om iets veelzijdiger te zijn live dan met m'n CE-2/GE-7/DE7 (= Chorus-EQ-Delay) setje.
Ik kwam gisteren wat goedkope cases van Dimavery en Boston tegen, waar ik een beetje m'n twijfels bij had qua roadworthyness.

Een Showmaster 24 vond ik al te groot, aangezien ik maar 4 of 5 pedalen wilde gaan gebruiken, en toen zag ik de DAP D7403:
http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/tnbkt24.jpg

Binnen-maten: ongeveer 46 x 22cm, en voor de rest zelfde opbouw als zo'n Showmaster case. Gebruikt iemand deze toevallig ook?

En de Accu-case (AKA American DJ) DMX Operator case?
Nagenoeg zelfde maten, maar 2,5cm lager (11,6 ipv 14cm) en 8 euro goedkoper (36 ipv 44);
http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Accu_Case_DMX_operator_case_full.jpg

Volledig platte bodem wel, ipv die schuine opstaande achterkant (wat ik ergens toch mooier vind en meer bescherming biedt).
Ik dacht eerst aan een One-Spot + MC-5 (5 voudige daisychain), maar die Harley Benton Powerplant Jr (5x geisoleerde uitgangen) klinkt ook niet verkeerd.

Pedalen die ik overweeg erin te gooien:
Boss GE-7 EQ (lekker veilig; ga wel een Sniper Mod o.i.d. doen)
Boss PS-6 Harmonist (sinds een paar weken in bezit, erg leuk veelzijdig ding. Wel beetje tone-suck)
Boss RE-20 Space Echo. Ipv de Ibanez DE7, aangezien ik dan reverb + tap-tempo heb
een chorus (weet nog niet welke; MXR Analog Chorus of misschien zo'n Mooer Ensemble King? Als 't maar CE-2-ig klinkt)
een flanger.

Liquid_Metal
14 december 2012, 18:59
Ik vind de benadering een beetje vreemd: je zoekt eerst een koffer en vermeldt dan welke pedalen je overweegt erin te zetten. Als je nou je pedalen eens neerzet en opmeet, dan weet je hoeveel ruimte je nodig hebt.

the sure thing
14 december 2012, 20:19
Ik zou toch voor de showmaster case 24 gaan, dan kan je altijd nog uitbreiden :-)

Henri H
14 december 2012, 20:22
... of je knutselt zelf iets in elkaar, precies op maat, met materiaal wat je nog ergens hebt liggen, en een softbag?

telecastermaster
14 december 2012, 20:31
stagg pedalboard: http://www.mainmusic.nl/stagg-abs-koffer-voor-gitaareffectpedalen-pedalen-niet-mijgeleeverd.html


https://www.google.nl/search?q=stagg+pedalcase&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#hl=nl&safe=off&client=firefox-a&hs=FIc&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&tbm=shop&sclient=psy-ab&q=stagg+upc&oq=stagg+upc&gs_l=serp.3..0i19.128532.129342.6.130012.3.3.0.0.0 .0.94.248.3.3.0...0.0...1c.1.wF3xwOz3VSs&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355325884,d.d2k&fp=97e393c61bca3257&bpcl=39967673&biw=1366&bih=645


Of wil je daar niet mee gezien worden?

Speeddemon
14 december 2012, 22:16
Ik vind de benadering een beetje vreemd: je zoekt eerst een koffer en vermeldt dan welke pedalen je overweegt erin te zetten. Als je nou je pedalen eens neerzet en opmeet, dan weet je hoeveel ruimte je nodig hebt.
Sorry als ik niet helemaal duidelijk was.

Ik wil sowieso Chorus, Harmonizer, EQ en Delay. Flanger is optioneel. Ik overwoog voor de Flanger die Mooer Elec Lady vanwege z'n kleine formaat. Ik heb een DD-3, DE7 en RE-20 liggen als Delaykeuze die ik kan inzetten (heb geen zin om m'n vintage meuk voor wekelijkse shows te gaan mishandelen). Die PS-6 is ook voorhanden.

3 Boss-size pedalen + een MXR of 4e Boss size pedaal kunnen naast elkaar binnen 45cm breed. Ik had dus wel degelijk een soort afmetingenbereik waarbinnen ik moet werken, en ik zoek dan de meest stevige, doch betaalbare koffer die daar opaansluit.
Vandaar dat zelf bouwen geen optie is; ik heb ook niks liggen van dat materiaal en heb er 0,0 kunde in. Zelfs geen popnagel-pistool. En dan denk ik voor 3 à 4 tientjes voor een case van 'echt' flightcase materiaal ga je zelf niet 'from scratch' knutselen, toch?

Henri H
14 december 2012, 22:25
Als je "2 linkerhanden" hebt is het inderdaad beter om iets te kopen.

Die Accucases lijken me ook wel ok, temeer omdat de vlindersloten aan het deksel zitten, en omdat ze net ff wat goedkoper zijn.

Speeddemon
14 december 2012, 22:25
stagg pedalboard: http://www.mainmusic.nl/stagg-abs-koffer-voor-gitaareffectpedalen-pedalen-niet-mijgeleeverd.html


https://www.google.nl/search?q=stagg+pedalcase&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#hl=nl&safe=off&client=firefox-a&hs=FIc&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&tbm=shop&sclient=psy-ab&q=stagg+upc&oq=stagg+upc&gs_l=serp.3..0i19.128532.129342.6.130012.3.3.0.0.0 .0.94.248.3.3.0...0.0...1c.1.wF3xwOz3VSs&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355325884,d.d2k&fp=97e393c61bca3257&bpcl=39967673&biw=1366&bih=645


Of wil je daar niet mee gezien worden?
De recensies op audiofanzine waren bijna unaniem in de trant van "leuk voor thuis, maar niet stevig genoeg voor veelvuldig gesjouw/livegebruik". Formaten waren goed van de 500 en 424...

@Henri, van 2 linkerhanden is niet eens sprake, maar eer je al het materiaal voor een beetje case bij elkaar hebt (hout, alu profielen, stoothoeken, handvat, vlindersloten, etc.) ben je al gauw paar tientjes verder en dan heb je nog geen gereedschap. Economisch dus niet erg verantwoord. Kijk, als je een Diago case van 180 euro wil nabouwen, is de 'winst' door zelf te bouwen sneller behaald.

Henri H
14 december 2012, 22:36
Ik doelde dan ook op een eenvoudig plankje i.c.m. met een softbag (Rockbag o.i.d.).
Ik gebruik dat al een hele poos, en het bevalt me echt goed, omdat het een stuk lichter is, en je propt zo'n tas veel makkelijker ergens tussen.
Als er gesmeten wordt (door roadies o.i.d.) dan is een case natuurlijk weer beter.

titzenpitzer
15 december 2012, 11:43
Die Scanmastercase (de kleine broer van de 24 en 48) is net te klein voor wat je wilt. 3 bosspedalen en zo'n twin pedal zullen lukken, meer niet..

Speeddemon
28 december 2012, 13:21
Nou, vandaag is de DAP 7403 case aangekomen. Formaat is precies goed (qua hoogte is het mogelijk om kleine pedalen achterin op een kleine verhoging te plaatsen).
Er zaten aan de zijkanten 2 metalen houders geschroefd voor die licht-mengtafels, deze zijn er direct uitgegaan, en ik heb de daardoor vrijkomende bouten en slagmoeren (weliswaar slagmoeren zonder pinnen, maar met schroefdraad) kunnen gebruiken om 6 rubber voetjes (25mm x 10mm) onder de bodem te schroeven.
Case was lichter dan opgegeven; zit rond de 3kg, ipv 4,5kg. Gezien z'n relatief kleine formaat zou een verstevigingsplank in de bodem niet eens nodig zijn. Al ga ik misschien aan de slag met wat alu. U-profielen om de pedalen toch nog een cm hoger te krijgen; scheelt gigantisch in gewicht met een fullsize MDF plaat natuurlijk.

Ik zit nog wel een beetje te dubben over de voeding;
-Visual Sound OneSpot + MC5 daisychain
-Harley Benton Powerplant Jr. (5x isolated outputs, met alle kabels erbij)