PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar :D



Anders Destium
18 juni 2003, 19:46
En wat voor 1 :lol:

Een Ibanez John Petrucci P3, nogmaals dank Wilfred :)

Speelt en klinkt super natuurlijk, en ziet er ook nog eens cultureel verantwoord uit, ik wilde altijd al een Picasso...

http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/p3-1.jpg

SiNiSTRaL
18 juni 2003, 19:54
mooi hoor

Phoenix Rising
18 juni 2003, 19:54
whoa gefeliciteerd man! echt een super mooie petrucci zeg! Hoe bevalt die viper neck nou?

Ibanez RuleZ
18 juni 2003, 20:06
erg goed :P

harrald

The Mule
18 juni 2003, 20:09
En wat voor 1 :lol:

Een Ibanez John Petrucci P3, nogmaals dank Wilfred :)

Speelt en klinkt super natuurlijk, en ziet er ook nog eens cultureel verantwoord uit, ik wilde altijd al een Picasso...

http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/p3-1.jpg

Hee, jij bedankt! 't Is niet zo dat je hem in ruil voor dat plectrum hebt gekregen ofzo! :-D Ik ben in elk geval blij dat het een goede deal voor ons allebei was. Moest ook wel, anders was ik afgebrand op dit forum natuurlijk... :oops:

Heb ik in elk geval wat extra financien voor die PRS :razz:

green_day
18 juni 2003, 20:18
leuke gitaar hoor! je hoeveelste is dit nu precies? :razz:

veel plezier ermee man!

daron_kurt
18 juni 2003, 20:31
shit anders, jij hebt geld teveel :D wat een plank, geweldig :o

FNaRK
18 juni 2003, 21:05
hmmm, wel aardig...hoe speelt dat nou ?
Staat 'ie in Delft of heb je hem verstopt bij je ouders ? Misschien meenemen op een eventuele meeting :wink:

Phoenix Rising
18 juni 2003, 21:22
erg goed :P

harrald

Ik wist niet dat jij ook een JPM hebt........ maar wat is nou precies het verschil met een wizard neck, ik bedoel, de nut is 1 mm minder dik, merk je dat ook echt?

De reden dat ik het vraag is omdat ik er over zit te denken om of een RG30xx aan te schaffen of een 2620, maar die 2620 kan ik nergens uitproberen, en aangezien viper neck ongeveer hetzelfde is als ultra...

Maarja JPM is natuurlijk helemaal super, die zou ik het liefste kopen denk ik

ibbie
18 juni 2003, 21:24
echt een beauty, die wil ik ook man!

Anders Destium
18 juni 2003, 22:23
>Over de Viper-neck: Je voelt wel dat hij dikker is dan een wizard, maar het blijft natuurlijk een relatief dunne nek

>Roadkill: Ik heb nu al mijn gitaren op 1 na bij mijn ouders gestald, ik ben nu ik vakantie heb (nou ja, fulltime werken) daar weer heen verkast...ik kan ze alleen wat moeilijk kwijt :oops:
Ik vertrouw het wat meer als ik er zicht op heb, en een studentenkamer is niet echt inbraakproof :wink: The Mule heeft dankzij mij nu ook een Roadkill plectrum trouwens :)

Er moet nu alleen toch écht een keer een Twintone komen, al die mooie gitaren ook altijd :evil: :D

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 23:07
brrr... 't is nog net geen JEM fp dat ding... Wat zien die JPM dingen er fout uit zeg. Maargoed, je zult er vast wel plezier van hebben.

Anders Destium
18 juni 2003, 23:20
>Ic3

Ik weet dat je over smaak kan twisten, maar als er 1 gitaar is die aan de muur mag hangen is het deze wel, ik kan altijd zeggen dat ik het origineel niet kon betalen en toen maar voor the second-best ben gegaan :)

Mitch
18 juni 2003, 23:54
Je bent onderhand net zo erg als gerrekat met zijn Deans :D
Proficiat hoor.....

Speel jij nu ook echt op al die Ibbies, of pak je meestal dezelfde ? Ik heb er drie en laat er al één staan :-?

Ic3gl0vE
19 juni 2003, 00:18
ik kan altijd zeggen dat ik het origineel niet kon betalen en toen maar voor the second-best ben gegaan :)

Nu moeten de P1 P2 en P4 er wel bij komen natuurlijk. werk maar wat harder ;)

en hou die dingen van de straat!

Josdevos
19 juni 2003, 00:51
Proficiat! Vette axe!

Vai Himself
19 juni 2003, 07:27
Wow vette gitaar man, jpm wil ik ook nog wel een keertje

Ibanez RuleZ
19 juni 2003, 12:11
t is een aanrader. de hals is inderdaad smaller, maar dat is voor mij niet echt een "probleem" want ik heb echt kleine handen, dus is dat eigenlijk best wel prettig. de hals is inderdaad dikker, en dat is ook erg plezierig, want ik vind de wizardhalzen van ibanez echt te dun en te plat. de Viper hals is wat ronder, wat ik zelf echt heel plezierig vind. eigenlijk heb ik die gitaar zelfs deels voor die hals gekocht.

als er ook eens een Ibanez met viper neck en neck through zou komen, ben ik denk ik de eerste die er een koopt :D

harrald

Ronald
19 juni 2003, 12:14
ik vind de hals juist erg dik lijken , lijkt even dik als de hals van een ibanez 7 snaar terwijl dit maar een 6 snaar is

Anders Destium
19 juni 2003, 19:11
Dat kan kloppen Ronald, een Wizard7 hals is even dik als een Viper (ik kan het weten), hij is alleen wat breder :wink:

Maar als een hals voor een Ibanez dik is (19mm) wil dat natuurlijk nog absoluut niet zeggen dat je te maken hebt met een dikke les paul hals :)

Ic3gl0vE
19 juni 2003, 19:23
zijn de halzen op jouw andere ibbies nog dunner dan? mijn randy rhoads heeft dacht ik een hals van 18 of 19 mm en die vind ik eigenlijk toch een tikkie te dun.

Anders Destium
19 juni 2003, 23:28
De wizard die ik heb is 17 mm en dan nog een beetje bol, ik kan goed begrijpen dat veel mensen die hals als favoriet bestempelen. De superwizard op mijn S520 behalve zo dun ook nog relatief plat zodat je helemaal het idee hebt in de lucht te spelen, veel mensen vinden dit niet prettig om op te spelen trouwens. Gelukkig ben ik de laatste tijd wat meer op de Viper-neck van mijn RT gaan spelen (opgevoerde strat) en ook erg veel op mijn RG2027X (die wizard 7 speelt echt TE GEK :) ). Er schijnen geen halzen op de markt te zijn die dunner zijn dan de super-wizard, en dat kan ik me goed voorstellen...er zit niet voor niets een bubinga-versteviging in de hals om er voor te zorgen dat hij stijf genoeg is :wink:

Ic3gl0vE
19 juni 2003, 23:33
ah ja... die RR hals heeft een radius van 16" als het goed is. plattere halzen vind je op elektrische gitaren doorgaans niet dacht ik.

Anders Destium
19 juni 2003, 23:39
Ja, die Superwizard is feitelijk de limit ook. Die S520EX speelde toen ik hem voor het eerst vast had echt geweldig, ze hadden hem gelijk nadat hij bij Rock Palace was binnengekomen geweldig afgesteld. Hij speelde echt niet normaal lekker en alle plakkers zaten er nog op, de gitaar was toen nét in Nederland, daarom had ik hem gekocht (ik vind zelf die leer-finish ook wel cool). Achteraf gezien had ik misschien beter kunnen doorsparen voor wat anders, maar met deze gitaar ben ik niet zo bang om te customizen en da's ook wel eens prettig...

Phoenix Rising
19 juni 2003, 23:40
Super Wizard 7 necks spelen inderdaad echt heel erg goed. Wat dat betref ben ik ook zeer tevreden over mijn 7 string.

da_rippah
21 juni 2003, 16:03
wow, wat een megavet ding... zo een wil ik er ook ooit nog wel eens... wat kost zon grapje nou?

Anders Destium
21 juni 2003, 17:54
Hij was met gig-bag (2ehands) 950 euro, nieuw waren ze ergens in de 3000 gulden (zijn maar even gemaakt eind jaren 90).

Als ik hem ooit een keer verkoop kan ik er minstens net zoveel voor vangen, dat is het leuke van signatures (van goede artiesten die bekend blijven...) die ook nog eens zeldzaam zijn :wink:

Anders Destium
22 juni 2003, 21:45
> The Mule

Ik heb gisteren even de electronica hoek opengeschroefd (hij stoorde bij mij ook meer dan mijn andere gitaren) en toen bleek wat al te verwachten was: Er was een los contactje. Ik heb hem vanmiddag weer "bijgepunt" en het sort-of probleem is opgelost :)

Barret Wallace
22 juni 2003, 22:01
een JPM GAAF !! gefeliciteerd gozer

@ anders als je ooit een pgm (allesbehalve de pgm 30 ) tegenkomt en je koopt hem zelf niet ( lijkt me sterk :razz: ) laat het me dan ff weten

Anders Destium
22 juni 2003, 23:26
> Barret

De PGM30 die er vanaf dit jaar is, is zeker weten een vette gitaar:
Edge pro en een prestige neck :) Alleen de pups MOETEN vervangen worden, maar dan heb je wél wat.

Er is trouwens sinds heel kort een PGM301 op de markt in Japan, da's een PGM300 met vaste brug, dat lijkt me wel wat. Al die floyds gaan ook op een gegeven moment vervelen :D

Barret Wallace
23 juni 2003, 07:56
> Barret

De PGM30 die er vanaf dit jaar is, is zeker weten een vette gitaar:
Edge pro en een prestige neck :) Alleen de pups MOETEN vervangen worden, maar dan heb je wél wat.

Er is trouwens sinds heel kort een PGM301 op de markt in Japan, da's een PGM300 met vaste brug, dat lijkt me wel wat. Al die floyds gaan ook op een gegeven moment vervelen :D

hmm dus geen lotrs meer 8-) , zijn de edge pro's nou beter of slechter dan de lo pro's? als ik de praatjes van ibanez mag geloven is de edge pro namelijk de beste brug van dit moment :P

The Mule
23 juni 2003, 09:49
> The Mule

Ik heb gisteren even de electronica hoek opengeschroefd (hij stoorde bij mij ook meer dan mijn andere gitaren) en toen bleek wat al te verwachten was: Er was een los contactje. Ik heb hem vanmiddag weer "bijgepunt" en het sort-of probleem is opgelost :)

Goed om te horen! Ik neem mezelf al tijden voor om me eens een beetje te verdiepen in de electronica van electrische gitaren. Gewoon maar eens doen, kan erg nuttig zijn blijkt maar weer...

Neals
23 juni 2003, 18:59
@ Barret:

Die Lo-TRS bruggen zijn gewoon crap

BLOK182
23 juni 2003, 20:31
Mooi ding Anders!

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:36
@ Barret:

Die Lo-TRS bruggen zijn gewoon crap

ja weet ik maar ik vroeg me af of de edge pro nou beter is dan de lo pro

als dat het geval is ga ik namelijk overwegen om zon pgm 30 te kopen, andere pups erin en klaar is gilbert 8-)