PDA

View Full Version : Reclame op Gitaarmarkt



Mesa-Man
14 december 2012, 07:15
Als je dan toch reclame wil maken... zorg dat het er dan grafische fatsoenlijk uitziet!

Met alle respect maar wat een ontzettend lelijk reclameblok op gitaarmarkt zeg, benut dan de breedte van de pagina ipv de hoogte... welke prutser heeft dit in elkaar geflanst?

Kim Wilson
14 december 2012, 08:32
Zeg, wie denk je wel dat je bent, pisvlek? Al ziet het er misschien niet helemaal fantastisch, daar hoef je iemand nog niet zo voor af te fakkelen.

Idioot.

Napoje
14 december 2012, 08:54
Ik zou mij liever druk maken om de bepaald niet concurrerende functionaliteit t.o.v. marktplaats e.d. Maar ja, het is gratis....

cale0
14 december 2012, 09:14
@napoje, ik neem aan dat je jezelf aanbied om een soortgelijk iets als Marktplaats te maken hier op gitaarnet?

JTB
14 december 2012, 09:30
Zeg, wie denk je wel dat je bent, pisvlek? Al ziet het er misschien niet helemaal fantastisch, daar hoef je iemand nog niet zo voor af te fakkelen.

Idioot.

Alhoewel ik het met je eens ben is dat schelden ook niet meteen een fatsoenlijke reactie of wel?

Napoje
14 december 2012, 09:32
@cale0

Omdat het gratis is wil nog niet zeggen dat je geen kritiek mag leveren. Ik heb nog nooit een gitaar via gitaarmarkt kunnen verkopen, tewijl ik ze op marktplaats zo kwijt ben. Een gemiste kans volgens mij want het heeft veel potentie als er de juiste energie in gestopt wordt.

Ik wil best een vrijblijvende poging wagen hoor... Het is mijn werk, webdesign en interfaces. Alleen moet er wel een programmeur meewerken. En als er meer aan verdient wordt dan de hosting wordt het een ander verhaal...

cale0
14 december 2012, 09:41
@cale0

Omdat het gratis is wil nog niet zeggen dat je geen kritiek mag leveren. Ik heb nog nooit een gitaar via gitaarmarkt kunnen verkopen, tewijl ik ze op marktplaats zo kwijt ben. Een gemiste kans volgens mij want het heeft veel potentie als er de juiste energie in gestopt wordt.

Ik wil best een vrijblijvende poging wagen hoor... Het is mijn werk, webdesign en interfaces. Alleen moet er wel een programmeur meewerken. En als er meer aan verdient wordt dan de hosting wordt het een ander verhaal...

Ik wil hier niet een directe aanval-op-napoje topic van maken maar ik vind dat je vrij weinig verstand van je werk hebt als je even iets soort gelijks als marktplaats denkt te kunnen maken. Marktplaats is namelijk niet een non-profit bedrijf/organisatie/gitaarforum, zij kunnen een heel team programmeurs inhuren. Zo iets maak je namelijk niet in een paar uurtjes, en aangezien je niet 10+ uur even voor de lol gaat programmeren aan een gratis forum.

gitaarnet
14 december 2012, 09:59
ik denk dat de F5 knop wonderen doet,

overigens is de nieuwe gitaarmarkt in de maak

Napoje
14 december 2012, 10:01
Waar staat dat dan, dat ik net zoiets als marktplaats ga maken? Je moet eens leren lezen vriend. Als je me wil afzeiken kom dat dan even persoonlijk doen, stuur maar een pm.

En ik werk op een mac, daar doet die f5 knop niet zoveel.

gitaarnet
14 december 2012, 10:05
sorry, appeltje-R dan

Kim Wilson
14 december 2012, 10:05
@cale0

Omdat het gratis is wil nog niet zeggen dat je geen kritiek mag leveren. Ik heb nog nooit een gitaar via gitaarmarkt kunnen verkopen, tewijl ik ze op marktplaats zo kwijt ben. Een gemiste kans volgens mij want het heeft veel potentie als er de juiste energie in gestopt wordt.

Ik wil best een vrijblijvende poging wagen hoor... Het is mijn werk, webdesign en interfaces. Alleen moet er wel een programmeur meewerken. En als er meer aan verdient wordt dan de hosting wordt het een ander verhaal...

Best wel onvergelijkbaar. Marktplaats heeft een veel groter bereik, logisch dat je je spullen daar veel eerder kwijt bent.

gitaarnet
14 december 2012, 10:07
Een gemiste kans volgens mij want het heeft veel potentie als er de juiste energie in gestopt wordt.

Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat er wel aan gewerkt wordt,

macwilliams
14 december 2012, 10:13
Ghehehe, dit is wel heel erg lelijk ja. Maar het zal wel een paar centen opbrengen zodat wij gratis kunnen blijven afzeiken.
Ik ben hoe dan ook tegen die reclame balken maar het staat mij dan ook vrij om een pagina niet te bezoeken.
Net als die reclames op het forum. Ik stoor mij er behoorlijk aan maar op gegeven moment let je er niet meer op en is het niet meer dan een knipperend vlak dat me verder niets verteld.

Gitaarmarkt ziet er nu net zo uit als een wehkramp pagina met ongevraagde advertenties voor dames jassen en damesschoenen.
Heb je een mooi groot beeldscherm dan is nu de helft al gevuld met advertenties dus blijft dat wat je zou willen zien alsnog net zo groot als op een 10inch tablet.
Daarbij is mijn tablet nu gereduceerd tot het formaat van een postcard, de rest is advertentie ruimte.

Dit gaat me in de toekomst veel geld besparen, ik zeg m'n internet/ smartphone abonnement op die me nu ongeveer €35,- per maand kost en de aanschaf van het toestel dat in de toekomst een lease contract wordt.

Dit alles valt trouwens in het niets vergeleken bij tv in sommige landen. Daar lopen de reclames tijdens de films gewoon door het scherm, boven, onder links en rechts.

Napoje
14 december 2012, 10:16
Best wel onvergelijkbaar. Marktplaats heeft een veel groter bereik, logisch dat je je spullen daar veel eerder kwijt bent.

Wat ik bedoel is de functionaliteit, het plaatsen van foto's e.d. de hoeveelheid te plaatsen tekst, evt biedingen, de vindbaarheid in zoekmachines, dat soort dingen zit zelfs in gratis open source software.

Maar dat er aan een nieuwe wordt gewerkt doet me deugd. Zou er zelfs voor willen betalen als het goed werkte.

gitaarnet
14 december 2012, 10:22
de nieuwe wordt oo meer geintegreerd met het forum, met je useraccount, maar juist die functionaliteit heeft nogal vertraging opgeleverd

cale0
14 december 2012, 10:25
Lelijk of niet, een degelijk hosting pakket kost nou eenmaal geld. En aangezien iedereen hier het toch gratis wil zullen er via ads of andere dingen geld moeten binnen komen. Als ieder lid maandelijks 1 euro betaald, dan hoeven die ads ook niet. Het is het een of het ander.

Napoje
14 december 2012, 10:29
Verbeter de wereld begin bij jezelf. Dus trek je bankpas en doneer eens iets aan gitaarnet... Een grote muil opzetten is lekker makkelijk, zelf wat doen, dat is een stuk moeilijker.

macwilliams
14 december 2012, 10:31
Met het aantal leden dat GN kent zou je met een euro per maand toch een aardig bedrag bijeen kunnen sprokkelen. Maar wie wil nou een euro per maand gaan betalen? Ik zou het er wel voor over hebben, terwijl anderen niet eens willen betalen voor een plectrum omdat ze wel een heel pakje snaren hebben gekocht...

Maar goed, wat maakt het uit. Ik word er vanzelf reclame doof/blind door.

Napoje
14 december 2012, 10:38
Ik was vroeger admin op een ander forum en daar werd elk jaar dmv een post en een mail een vrijwillige bijdrage gevraagd, dat werkte erg goed. Velen doneerde niets, maar de harde kern soms meer dan € 50,- p.p.

macwilliams
14 december 2012, 10:45
Ik denk dat wanneer je bij die vrijwillige bijdrage enige privileges zou kunnen verkopen dat je best wel veel respons krijgt. Hoe die privileges er dan uit zouden moeten komen te zien is vast wel wat leuks voor te bedenken. Natuurlijk blijft het gratis aanwezig zijn dan gewoon gehandhaafd.

Het is maar een idee hè?

Kim Wilson
14 december 2012, 10:50
Dan gaan er wel serieuze bedragen over en weer. Denk dat de Belastingdienst op een bepaald moment wel een keer vragen komt stellen bij Ido...

Plus de extra administratieve onzin die erbij komt. Wie gaat dat beheren?

cale0
14 december 2012, 10:52
Verbeter de wereld begin bij jezelf. Dus trek je bankpas en doneer eens iets aan gitaarnet... Een grote muil opzetten is lekker makkelijk, zelf wat doen, dat is een stuk moeilijker.

Zegt wie.. jij bent diegene die begon te zeuren hier over reclame en over het gitaarmarkt deel. :stop:

edit:
@admin Hoeveel kost de hosting per maand? Ik wil best wel wat doneren :)

Napoje
14 december 2012, 10:52
Dan gaan er wel serieuze bedragen over en weer. Denk dat de Belastingdienst op een bepaald moment wel een keer vragen komt stellen bij Ido...

Plus de extra administratieve onzin die erbij komt. Wie gaat dat beheren?

Zal dat nu ook al niet het geval zijn? Ik denk niet dat adverteren hier gratis is... En een adverteerder wil ook graag een btw bonnetje van gitaarnet als aftrekpost. Dus daar ontkom je sowieso niet aan.

Napoje
14 december 2012, 10:56
Zegt wie.. jij bent diegene die begon te zeuren hier over reclame en over het gitaarmarkt deel. :stop:

Wederom heb je weer niet goed gelezen, ik starte dit topic niet, en probeerde alleen inhoudelijke kritiek te leveren. Dom van je, zo snel en bevooroordeeld reageren, maar ik vermoed dat je nog niet zo oud bent en heb je nooit geleerd iets eerst te lezen, en dan pas commentaar te geven.

cale0
14 december 2012, 11:06
Wederom heb je weer niet goed gelezen, ik starte dit topic niet, en probeerde alleen inhoudelijke kritiek te leveren. Dom van je, zo snel en bevooroordeeld reageren, maar ik vermoed dat je nog niet zo oud bent en heb je nooit geleerd iets eerst te lezen, en dan pas commentaar te geven.

Ik ben inderdaad nog niet zo heel oud, maar dat is in ieder geval geen punt in deze discussie. Je begint nu allemaal onzin dingetjes aan te halen, begin je straks zeker ook nog over mijn spelling?
Anyway, ik ga graag de discussie met jou aan.


'Ik zou mij liever druk maken om de bepaald niet concurrerende functionaliteit t.o.v. marktplaats e.d. Maar ja, het is gratis....'

Dat heb ik even geciteerd van jou, je laat dus merken dat je het huidige systeem niet goed vind en dat je liever wilt dat gitaarmarkt een concurrerende functie krijgt t.o.v. marktplaats.

Ik zei daarop in reactie dat zo'n systeem maken nou eenmaal veel tijd en geld kost. Iemand gaat dat niet zomaar even vrijwillig doen. Tenzij er donaties komen. Ik heb geen grote 'muil'. Ik geef alleen een reactie op jou dat het niet zo simpel allemaal is.

Ook over de reclame, iedereen (ik generaliseer bewust) wilt wel alle gratis features van de site gebruiken, maar wel zonder reclame en al die toestanden. Een site hosting kost nou eenmaal geld en dat komt niet uit de lucht vallen. De oprichters van gitaarnet zijn er ook maar vrijwillig en het kost super veel tijd om een groot forum te onderhouden, dat weet ik uit ervaring.

Dan zeg je vervolgens ook nog dat IK niet moet zeuren en de wereld moet verbeteren bij mezelf, nou sorry hoor maar dat vind ik even te ver gaan. IK ben niet diegene die zeurt op reclame of op gitaarmarkt. Het moet altijd maar een ander zijn voor jou soort.
Dan kan je nog zo leuk gaan doen met 'ik ben ouder dus ik weet het toch wel beter' maar komop, kijk even naar de realiteit.

@admin, wat zijn ongeveer de kosten per maand per hosting? Ik wil best wel wat doneren. Ik vind het namelijk wel fijn dat iedereen hier mij kan helpen met eventuele problemen.

Napoje
14 december 2012, 11:26
Anyway, ik ga graag de discussie met jou aan.

Nee vriend, je begint eerst iemand ongenuanceerd af te zeiken en als je er op aangesproken wordt ga je opeens serieus doen. Nu ben ik iets ouder dus vergeef ik je maar realiseer je wel wat dit soort gedrag (http://moetenwenietwillen.nl/blog/2012/12/13/weer-een-meisje-pleegt-zelfmoord-na-pesten/) kan veroorzaken. En nu ben ik er klaar mee. punt.

cale0
14 december 2012, 11:34
Nee vriend, je begint eerst iemand ongenuanceerd af te zeiken en als je er op aangesproken wordt ga je opeens serieus doen. Nu ben ik iets ouder dus vergeef ik je maar realiseer je wel wat dit soort gedrag (http://moetenwenietwillen.nl/blog/2012/12/13/weer-een-meisje-pleegt-zelfmoord-na-pesten/) kan veroorzaken. En nu ben ik er klaar mee. punt.

Oke even sirieus 'vriend'? Wat ben jij voor creep? Jij vergelijkt mijn opmerkingen met iemand pesten totdat diegene zelfmoord pleegt?
Ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer?

Kim Wilson
14 december 2012, 11:46
Ja, om dat erbij te halen slaat nergens op.

Mesa-Man
14 december 2012, 11:51
Zeg, wie denk je wel dat je bent, pisvlek? Al ziet het er misschien niet helemaal fantastisch, daar hoef je iemand nog niet zo voor af te fakkelen.

Idioot.

Zeg stuk stront, wie denk jij wel dat je bent om mij een pisvlek te noemen!

Kim Wilson
14 december 2012, 11:56
Zonder te weten wie die reclame gemaakt heeft, durf jij diegene wel uit te maken voor prutser, die wat lelijks in elkaar heeft geflanst. De term "met alle respect" doet daar niks aan af. Als jij zomaar iemand de grond in boort die je niet eens kent, hoef je geen liefdevolle en genuanceerde reactie te verwachten.

B~Rock
14 december 2012, 11:56
Tsja,

het begint met een lichtelijk ongenuanceerde opmerking die weinig constructief is, en voor je het weet slaan mensen elkaar (verbaal) de koppen in en verliest menigeen z'n waardigheid. Het is net de echte wereld in het klein dit forum...

Kim Wilson
14 december 2012, 12:00
Tsja,

het begint met een lichtelijk ongenuanceerde opmerking die weinig constructief is, en voor je het weet slaan mensen elkaar (verbaal) de koppen in en verliest menigeen z'n waardigheid. Het is net de echte wereld in het klein dit forum...
Daar gaat het me niet om. Iemand is daar waarschijnlijk in zijn vrije tijd heel lang mee bezig geweest om iets op te zetten waar we allemaal met volle tevredenheid gebruik van mogen maken, en dan komt daar zo'n botte boer om de hoek gieren die 'met alle respect' dat werk volledig affakkelt. Ja, dan word ik best wel ietwat recalcitrant. Ik kan daar slecht tegen.

Mesa-Man
14 december 2012, 12:14
Daar gaat het me niet om. Iemand is daar waarschijnlijk in zijn vrije tijd heel lang mee bezig geweest om iets op te zetten waar we allemaal met volle tevredenheid gebruik van mogen maken, en dan komt daar zo'n botte boer om de hoek gieren die 'met alle respect' dat werk volledig affakkelt. Ja, dan word ik best wel ietwat recalcitrant. Ik kan daar slecht tegen.

Kan wel wezen , maar de gitaarmarkt komt al amateuristisch over qua vormgeving en dan gaan ze het nog erger maken dmv zo een advertentie...

Kim Wilson
14 december 2012, 12:26
Dat geeft je nog niet het recht om zo ongenuanceerd iets af te kraken. Je weet niet eens wie het gemaakt heeft. Lekker makkelijk hè, een beetje anoniem van je af brullen.

Mesa-Man
14 december 2012, 12:29
Dat geeft je nog niet het recht om zo ongenuanceerd iets af te kraken. Je weet niet eens wie het gemaakt heeft. Lekker makkelijk hè, een beetje anoniem van je af brullen.

Moet dat uitmaken wie het gemaakt heeft???

Pepe
14 december 2012, 12:32
Het is een vrije wereld, als vormgeving en reclamevrij zo belangrijk zijn dan zijn er vast wel fora te vinden die aan die eisen voldoen.

macwilliams
14 december 2012, 12:37
Het is een vrije wereld, als vormgeving en reclamevrij zo belangrijk zijn dan zijn er vast wel fora te vinden die aan die eisen voldoen.

Nee, niet echt. Niet met zulke leuke, vriendelijke, hulpvaardige, vergevingsgezinde leden. Echt niet... :'(

Kim Wilson
14 december 2012, 13:16
Moet dat uitmaken wie het gemaakt heeft???

Nee hoor, het is juist hartstikke makkelijk als je niet weet wie je voor prutser en amateur uitmaakt. :stop:

JTB
14 december 2012, 16:27
Nee hoor, het is juist hartstikke makkelijk als je niet weet wie je voor prutser en amateur uitmaakt. :stop:

Net als jij iemand voor pisvlek uitmaakt... Iets met pot en ketel...

Mesa-Man
14 december 2012, 16:33
Dat geeft je nog niet het recht om zo ongenuanceerd iets af te kraken. Je weet niet eens wie het gemaakt heeft. Lekker makkelijk hè, een beetje anoniem van je af brullen.


Wat mij betreft zand erover... elkaar uitschelden is helemaal not done eigenlijk.

En ik had het in de Openingspost genuanceerder moeten zeggen, maar ik vind het echt erg onprofesioneel overkomen die reclame..
Komt ook omdat ik al jaren in de grafische sector werk en dan valt je oog snel op dit soort zaken..

Ik checkte gitaarmarkt zojuist en die lelijke banner is eraf...

Pepe
14 december 2012, 17:07
wow.. ik wou dat mijn vriendin zo goed naar mij luisterde....

Kim Wilson
14 december 2012, 19:03
Wat mij betreft zand erover... elkaar uitschelden is helemaal not done eigenlijk.

Eens!! :ok:

Han S
14 december 2012, 19:15
Kusje?

---------------

bat
14 december 2012, 19:29
Wil je die reclames niet zien > ad-block.

Ik stoor me er werkelijk totaal niet aan. Het schijnt dat onderaan de pagina ook adverenties staan. Ik zie ze alleen als ik per ongeluk te ver doorscroll. De knop om door te bladeren naar de volgende pagina of de overzichtpagina zit er namelijk ruim boven, de quick reply box ook.

Als op die manier het forum betaald kan worden: prima. Ik zie niet in waarom ik een paar tientjes per jaar zou moeten betalen als het zo ook kan.

Han S
14 december 2012, 19:34
Moderators krijgen hier een uitstekend salaris en dat moet ook ergens vandaan komen toch? :D

Henri H
14 december 2012, 20:11
.... waar we allemaal met volle tevredenheid gebruik van mogen maken.....Dat is het punt nu juist, topicstarter is er dus niet tevreden over, en ik heb me er ook vaak over verbaast hoe "prutserig" Gitaarmarkt eruit ziet.
Zeker anno 2012 kun je het eigenlijk niet meer mee wegkomen is ook mijn idee.

Een beetje nuance hier en daar kan echter geen kwaad, maar daar wordt het wel saaier van. ;)

Rinze
15 december 2012, 10:10
Ik vind Gitaarmarkt er eerlijk gezegd een stuk relaxter uitzien dan Marktplaats. Dat vind ik een site die na de laatste update erg vervelend zoekt en leest. En als we het dan over storende reclame hebben, op MP wordt je doodgegooid met allerlei volkomen niet ter zake doende "advertenties" die a. niets te maken hebben met wat je zoekt en b. buiten je ingevoerde zoekgebied vallen.Geef mij Gitaarmarkt dan maar.

Han S
15 december 2012, 10:43
MP is op de eerste plaats een goudmijn voor de eigenaar en op de tweede plaats vind ik de nieuw versie een stuk beter dan de oude.

keesssst
16 december 2012, 02:20
deze discusie is echt vermakelijk

ik ken gitaarnet pas net en ik had zelf een wat scheve binnenkomer
maar vind deze site erg leerzaam en vriendelijk qua mensen die posten
toen mijn project ook een keertje werd afgezeken heb ik niet zitten denken
aan rancune , een grapje leek mij gezelliger !!

een mooi vergelijk vind ik mensen die zeiken over reclame en lelijke hijgende
vrouwen op de buis terwijl ze zelf iedere maand trouw 33 euro over maken
voor die full-HD reclame :)

je kunt pas beledigd worden als je dat toelaat (Ghandi)

patrick0108
17 december 2012, 10:33
heb is ff lui op de bank dit zitten lezen en ja we hebben reclame blokken, mij stoort het niet al heb ik wel zo mijn eigen idee daar reclame van oa bax zeker voordeel heeft voor de online winkel. Ik heb geen flauw idee over het Hoe en Wat maar als er toch reclame is van aanbieders op dit forum, zou het twee kanten op kunnen werken als Gitaarnet het eea zou kunnen testen met een revieuw.

Dosmanos
22 december 2012, 13:15
Wil even melden dat ik een mailtje stuurde naar Gitaarnet omdat de reclame hinderlijk door de advertentie heenliep. Ik kreeg per omgaande een reactie van Ido en binnen de kortste keren was het probleem gefixt. Chapeau Ido!
Mag ook wel even gezegd worden..

Tunes
22 december 2012, 15:03
Dit topic is echt reclame voor gitaarnet.

Grappig om te denken dat gitaarnet alleen maar liefde werk is.

Nog nooit 1 ding verkocht gekregen via gitaarmarkt.

Nieuwe marktplaats is kut, weinig op 1 pagina en boordevol reclame.

Dit voegt (mijn post) helemaal niets toe.

Johannes
22 december 2012, 21:14
De nieuwe marktplaats heeft sinds (zeer) kort gelukkig weer de optie om meer advertenties tegelijk weer te geven. 100 is net als vroeger het maximum. Nu nog de short-link terug en dan zijn we er weer.

Over gitaarmarkt: helemaal top! Ik begrijp ook dat er gewerkt wordt aan een nieuwe versie, ik ben benieuwd!

guitarkid
23 december 2012, 16:00
Ik heb net eens even gekeken en snap niet waar men zich druk om maakt! Die reclame is totaal niet hinderlijk en eerlijk gezegd mij ook nog nooit opgevallen! En verder, adverteren op Gitaarmarkt is gratis: hoe zou dat kunnen? ;)