PDA

View Full Version : NPD: Okko Diablo Overdrive.



bosnialove
13 december 2012, 21:26
Ik heb hem al een paar weken, maargoed. Beter laat dan ooit.

Review: .. Zeer goed pedaal.

http://i47.tinypic.com/1z3pf76.jpg

Buzzel
13 december 2012, 21:37
duidelijk...

Henri H
13 december 2012, 21:41
En dat bij een Marshall 4010? Leg 's uit a.u.b., hoe gebruik je 'm?

bosnialove
13 december 2012, 22:27
Grapje. De revieuw moet nog even wachten.

Nee, ik ben nog even aan het twijfelen. Dat deed ik in de winkel ookal, want ik wist niet hoe het zou uitpakken met mijn versterker. Ik mocht hem een weekje uitproberen, maar ik was een tijdje weg, dus kan ik hem nog tot volgende week hier houden totdat hij terug moet; indien ik besluit hem niet te houden.

Heb jij suggesties? Hoe zou jij hem gebruiken?

Henri H
13 december 2012, 22:46
Nee, ik ken het pedaal alleen van Youtube, maar heb het idee dat het meer een pedaal is wat je voor een cleane amp zet?
Op zich zou het best wel goed kunnen klinken hoor, een lichte overdrive, met wat extra volume op de high input van de 4010, altijd de moeite waard om te proberen. Een goede booster en/of overdrive is goud waard. :D

bosnialove
13 december 2012, 22:56
Eerlijk gezegd.. Als ik de gain na 12 uur zet, begint het al slechter te klinken.

Sterker nog: de versterker klinkt beter zonder het pedaal.

ik ben vandaag terug gekomen en dus had ik ff tijd om hem uitgebreid te testen. Ik ben al een hele middag middag bezig om een mooie setting te krijgen, maar.. Ik kan hem niet vinden.

Ik denk dat ik hem morgen gelijk terug breng. Dat koop ik een Boss Super SD-1 of een DS-1 (die zijn op YouTube een stuk populairder) en dan heb ik nog geld voor zo'n Boss tuner over die ik nog wilde hebben.

Jammer, ik had hoge verwachtingen van deze Okko. Maargoed..

Zou ik dan de gewone BOSS kopen of de Keeley mod?

Lexvandoef
13 december 2012, 22:59
Sommige combinaties werken gewoon niet, ik krijg met de OKKO bijvoorbeeld wel erg vette resultaten op mijn Fender/Vox achtigen.

E-J
13 december 2012, 23:02
Eerlijk gezegd.. Als ik de gain na 12 uur zet, begint het al slechter te klinken.

Sterker nog: de versterker klinkt beter zonder het pedaal.

ik ben vandaag terug gekomen en dus had ik ff tijd om hem uitgebreid te testen. Ik ben al een hele middag middag bezig om een mooie setting te krijgen, maar.. Ik kan hem niet vinden.

Ik denk dat ik hem morgen gelijk terug breng. Dat koop ik een Boss Super SD-1 of een DS-1 (die zijn op YouTube een stuk populairder) en dan heb ik nog geld voor zo'n Boss tuner over die ik nog wilde hebben.

Jammer, ik had hoge verwachtingen van deze Okko. Maargoed..

Zou ik dan de gewone BOSS kopen of de Keeley mod?

Speel eens met de interne trimpots in de Diablo, misschien levert dat wat op? Ik heb er één gehad, vond het een erg fijn pedaal, op wat voor versterker en wat voor gainsetting dan ook.

bosnialove
13 december 2012, 23:05
Helaas wel ja, sommige combinaties werken gewoon niet. Dus vandaag geleerd: een hele dure pedal betekent niet dat het ook een goede is voor je versterker.

Interne trimpots?

Moet snel zijn, want het is nu al 90% zeker dat ik hem terugbreng morgen!

Henri H
13 december 2012, 23:09
Ik denk niet dat je blij wordt van een DS1. Dat is meer een distortion voor beginners denk ik.
Het schijnt dat ze wel leuk gemod kunnen worden.
Een SD1 heb ik geen ervaring mee, maar een OD3 vond ik best wel een goeie tubescreamer-achtige.
Afhankelijk van het geluid wat je zoekt zou ik kiezen voor een tubescreamer(-achtige) en/of een booster.
Zelf gebruik ik nu een Xotic RC Booster i.c.m. een Goudie FX 808+.

bosnialove
13 december 2012, 23:32
Oh shit, ik bedoelde niet de DS-1, maar ik bedoelde dat ik moest kiezen tussen de BOSS SD-1 en de, jawel, OD-3.

Mijn muziek? Gewoon hard rock, maar liever ook dat jaren '80 KISS. Zoals, Who wants to be lonely, Crazy nights, Tears are falling.

Haha, probeer dat eens na te doen mert een Les Paul met Tim Shaw PAFs erin. :p

Één van mijn lievelings gitaristen is Bruce Kulick en hij gebruikt een BOSS SD-1...

Henri H
13 december 2012, 23:53
Ik heb wellicht interesse in die Les Paul.... heb je een plaatje?

bosnialove
14 december 2012, 00:09
Hier een plaatje, maar verkopen doe ik hem zeker niet!

http://i48.tinypic.com/2w5t81s.jpg

E-J
14 december 2012, 11:09
Om even een beeld te krijgen: hoe gebruik je precies je Marshall? Heb je hem altijd volledig clean staan etc.? Hetzelfde voor de OKKO, gebruik je hem als booster, of puur als overdrive? Wat moet het pedaal doen voor je en wat doet hij niet goed?

Mitch
14 december 2012, 21:01
Een Okko en een 4010: ik geloof zo maar dat 't niet combineert. Heb je trouwens een 65 in die amp zitten of een M70?
Maar hoe dan ook: de Okko is een smoothe drive, die van bijna transparante boost tot zingende leadtone kan. Erg veelzijdig, maar wel altijd in de smoothe hoek. Maar op marshalls, zeker met een pittige voortrap, gelden vaak andere regels.

bosnialove
14 december 2012, 22:18
Juah, ik merk het. Opeens duiken er vele mensen op uit het niets die ook vertellen dat ze een Okko hadden geprobeerd op een Marshall en dat het een slechte combinatie was.

Ik heb een G12-65 speaker erin zitten. Velen vertellen mij dat ik de holy grail JCM800 schijn te hebben. Kan best zo zijn, ik heb er geen verstand van, maar hij klinkt wel verdomd goed. Erg crunchig.

Anyways, ik heb hem vandaag terug gebracht en in plaats daarvan heb ik een BOSS TU-3 tuner gekocht en ook een BOSS OD-3.

Ik gebruik de settings op de versterker welke ik het best vindt als ik zonder pedaal speel en op die settings sluit ik het pedaal aan en dan is het een beetje tweaken ophet pedaal om de beste sound te krijgen.

De OD-3 is vergeleken met de Okko een stuk beter, maar ik in combinatie met de versterker is het oke, maar niet echt speciaal. De beste setting op het pedaal klinkt heel veeeeeel op het geluid van de versterker zonder pedaal. Het is alleen een klein beetje meer distortion achtig en meer sustain is er ook.

De setting op de versterker:
Preamp: 10
Master: 1-2
Treble: 4,9
Middle: 4,9
Bass: 5
Presence: 8,3

Henri H
14 december 2012, 22:33
... en dat is precies wat je nodig hebt .... beetje meer distortion en wat sustain.
Als je er nu nog een booster voor zet (of erachter, wat jij maar beter vindt klinken) heb je nog meer gain i.c.m. de OD3, en als je alleen de booster gebruikt heb je een dikkere sound.

allochthomas
14 december 2012, 22:51
Probeer eens de boss bd-2

bosnialove
15 december 2012, 00:11
Hoezo kan ik hem niet boosten dan met alleen de OD3? Op veel revieuws van bijv. Tone King sluit hij de gitaar via het overdrivepedaal rechtstreeks aan op de versterker en daar klinkt het wel goed.

Henri H
15 december 2012, 00:20
De OD3 is geen booster pur sang, meer een overdrive die je meer mids geeft.
Een booster zoals b.v. de RC Booster geeft je een dikkere sound, maar als jij tevreden bent met alleen de OD3 is dat natuurlijk prima. :ok:

bosnialove
15 december 2012, 00:27
Maar bij mij klinkt het niet zo. Dus ik vraag mij af wat ik fout doe, haha.

Ace 1.15.19
15 december 2012, 03:12
Ik ga er van uit dat je weet dat je niet als Bruce Kulick zal klinken als je simpelweg een SD-1 op een Marshall aan zal sluiten.

Misschien heb je wat aan onderstaand filmpje?


http://www.youtube.com/watch?v=9puJ9O3asc4

Als je even doorklikt op YouTube kom je ook uit op wat commentaar van Bruce over zijn amp, gitaren (even door de vingers zien dat dit min of meer reclame is voor ESP) en speeltechniek. Tevens benoemt hij ergens zijn solo van Crazy Nights, maar ook bijvoorbeeld Unholy van de Revenge plaat.

Ik heb Bruce Kulick altijd een zeer ondergewaardeerde speler gevonden. Prima gitarist en een erg sympathieke gozer. Het was zijn pech dat KISS een reünie plande in 1996. Ik heb nog wel wat unieke MP3's van Bruce toen hij nog een jong broekie was, PM me even als je interesse hebt!

bosnialove
16 december 2012, 01:34
Juah, dat heb ik allemaal al bekeken. :p

De Boss OD-3 geeft het geluid net iets meer, daarom houd ik de OD-3.

Daarnaast ga ik maandag naar de shop om een SD-1 te kopen. Tenzij iemand mij PM'd met de mededeling dat hij nog zo'n oude MIJapan SD-1 heeft.

Duidelijker dan dit wordt het niet, denk ik:

http://www.youtube.com/watch?v=4PV1DrMy7f8

Henri H
16 december 2012, 01:47
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=boss+sd-1&categoryId=744
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=boss+sd1&categoryId=744

bosnialove
16 december 2012, 01:56
Bruce gebruikt een transistor amp in dat ESP filpmje btw.

Eentje gevonden Gitaarmarkt. Kijken of ik wat kan regelen, zoniet, dan wordt het gewoon een nieuwe.

Edit: Het wordt een nieuwe. Ik laat meer weten als ik hem heb getest.

bosnialove
16 december 2012, 02:42
Verbeeld ik het mij of gebruikt Bruce in het fimpje van Ace hierboven een Keeley modded DS-1?

Henri H
16 december 2012, 19:20
Waarom nieuw?

bosnialove
16 december 2012, 19:33
Omdat die maar €65 kost.

Ik heb vandaag van iemand een tip gekregen en het is mij gelukt hetgeen te vinden waar ik naar opzoek was... Naar die jaren '80 metal KISS sound.

Die persoon heeft mij verteld het level op het pedaal helemaal open te draaien en de drive dichter de draaien.

Settings op mijn versterker beleven zoals standaard, wel het volume omlaag gedraaid op de versterker, pedaal aangesloten op de high input op de versterker, level op pedaal helemaal open, drive helemaal dicht en tone op ongeveer 11 uur. Nu klinkt het zoals ik mijn gedachten had.

Niet 100% als de KISS sound waarnaar ik op zoek was, want ik heb immer PAFs in mijn gitaar en Bruce gebruikte altijd EMGs en SuperDistortions.

Dusss, ik ben blij. :)

Desondanks dat, haal ik aankomende week wel de SD-1 van BOSS.

Henri H
16 december 2012, 20:02
Omdat die maar €65 kost.........2ehands maar 30, als je een beetje pingelt.

Dat van de level op 10 en drive naar wens, was algemeen bekend dacht ik.... Dat zorgt er nl. ook voor dat je sound niet teveel gekleurd wordt.

bosnialove
16 december 2012, 20:12
Juah, ik wist dat niet. :P Haha. Maargoed, nu is het voor mij ook algemeen bekend..

Ace 1.15.19
16 december 2012, 23:07
De DS-1 die Bruce gebruikt is inderdaad Keeley modded. Hij krijgt trouwens een prima tone uit die solid state amp, jammer dat hij niet zegt welk type het is.

bosnialove
17 december 2012, 00:59
Ik vind die €100,- meerprijs voor een Keeley niet waard. Op vergelijking op YT vind ik de stock SD-1 eerlijk gezegd beter klinken.

Maargoed, de SD-1 moeten wachten tot een paar dagen vóór oud en nieuw, want deze week ga ik een zeer goede transistor versterker ophalen.