PDA

View Full Version : Batcave/Deathrock/punkrock



Lithiat
18 juni 2003, 19:41
Gezocht, mensen die samen met mij, 24 jarige bassist, een bandje willen beginnen in de omgeving van Amsterdam.

Stijl als in omschreven in de titel.

hoofd
19 juni 2003, 13:02
Stijl klinkt wel goed...mrre...wat moet ik me voorstellen bij deathrock en batcave? En welke vorm van punkrock (troep als NOFX of goede dingen als the Ramones)?

savecracker85
19 juni 2003, 13:53
ja wat is batcave eigenlijk...ik moet dan gelijk denken aan batman met zn batcave en batmobil :D

Lithiat
19 juni 2003, 17:41
Hier was ik al een beetje bang voor, voor dit soort reacties. Ik was niet van plan dit allemaal te gaan uitleggen, maar een ding dient even heel duidelijk gezegd te worden, vrees ik:

Deathrock is ECHT heel iets anders dan deathmetal...


Voor de duidelijkheid; Batcave/Deathrock/punkrock bedoelde ik bands mee als:

- Alien Sex Fiend
- Specimen
- The Cramps
- Sex Gang Children
- Misfits
- Skeletal Family
- Screams for Tina
- Bloody dead and Sexy
- Siouxie and the banshees
- Cinema Strange
- Bauhaus
- Madre del Vizio
- Naked and the Dead
- Virgin Prunes
- Dead Kennedys
etc etc

Je moet je nu toch wel een inbeelding kunnen maken van de stijl.
(Geen NOFX dus nee)

hoofd
19 juni 2003, 18:17
Dat Deathrock is anders is dan deathmetal dacht ik al, ik zat in de hoek van Danzig enzo te denken. Batcave kon ik me niks bij voorstellen. Bij punkrock dacht ik aan Ramones, Rancid en dat soort, maar zo te zien zit je meer in de gothic stroming daarvan te denken (overigens mis ik wel Joy Division, Fields of the Nephilim en Sisters of Mercy, maar dat is misschien persoonlijk). Ik ken niet alle bands die je noemt (ik start kazaa alvast op ;)), maar de bands die je noemt die ik ken bevallen me wel.

Ikzelf ben gitarist, lange tijd niet meer echt in een band gezeten maar zou wel graag weer willen. Ik had al plannen met wat vrienden van me om een soort van gothrock project op te zetten, maar het komt niet echt van de grond (af en toe jammen we een beetje, maar veel meer dan dat gebeurd er niet). Misschien dat je anders een keer met ons mee kan jammen (we hebben wel al een bassist, maar die is creatief genoeg om iets anders te spelen), dat zou wel leuk zijn...

Lithiat
19 juni 2003, 18:25
Fields of the Nephilim en Sisters of mercy heb ik niet zoveel mee. Heb er wel cd's van, maar vind het eigenlijk een beetje saai.

Joy Division mag je opzich ook wel noemen...

Het G-woord heb ik bewust vermeden vanwege de angst dat het de verkeerde mensen trekt, met een heel andere smaak dan ik voor ogen had.

Succes met kazaa, al zal je d'r niet alles vinden... Ik raad soulseek aan (slsk.org) en zoek mij op (Nickname Lithiat) dan vindt je wel wat in de stijl...


Iets afspreken klinkt wel ok...

hoofd
22 juni 2003, 15:19
Hey Lithiat, je hebt een privebericht...

Lithiat
22 juni 2003, 16:48
Dat zal best... Ik ben normaal gesproken best computer begaafd... Maar eh, hmmm, hoe lees ik prive berichten?? Ik zie nergens een link oid er naar staan.

Misschien kun je hem mailen, en anders mij uitleggen hoe het te lezen...