PDA

View Full Version : TC Electronic Nova System vraagje..



Vincent1985
13 december 2012, 12:26
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een nieuw pedalboard. Mijn aansluiting is als volgt:
gitaar -> TC Polytune -> Ernie Ball VP Jr 6180 volumepedaal -> Dunlop 95Q wah -> TC Nova System -> amp. Ik ben er enorm tevreden mee.

Ik kom alleen nog niet achter het volgende: hoe kan ik per preset het volume regelen? Ik heb mijn clean op een bepaald volume, mijn dirty sound iets harder en mijn overdrive weer iets harder. Met de boost knop op de Nova System kan ik nog een tandje harder ivm solo's.

Hopelijk weet een van jullie een antwoord op mijn vraag!
Alvast bedankt!

Groeten,
Vincent

Swaag
13 december 2012, 13:37
Per preset kan je in het menu alle voor die preset geldende parameters, w.o. ook volume instellen.
Met name in de presets die van overdrive/distortion gebruik maken is dit van belang omdat ze vanuit de fabrieksettings in sommige presets het volume belachelijk hard hebben gezet..

Op YouTube staan ook een paar tutorial filmpjes, kijk die ook eens. Met name als je nog eens een expressiepedaal gaat gebruiken erg handig.

Vincent1985
14 december 2012, 12:44
Heb het op YouTube gevonden inderdaad. Thnx voor de tip. Alleen loop ik nu tegen een andere uitdaging aan!
Ik heb een Ernie Ball VP Jr. 250k 6180 volume pedaal. Dat moet ik neem ik aan eerst callibreren voordat het naar behoren werkt.
Dat callibreren krijg ik niet voor elkaar. Er zijn veel filmpjes waarin men vertelt hoe je een EXPRESSIE pedaal als volume pedaal moet gebruiken, maar ik kan niet vinden hoe je een volumepedaal moet gebruiken. Of denk ik te moeilijk? En is het een kwestie van het volumepedaal aansluiten en klaar....

Ik hoop dat iemand me hier iets over kan vertellen!

Swaag
16 december 2012, 22:21
Yep, aansluiten en klaar. Zoek even op YouTube en op de TC Eelctronic site. Daar zijn filmpjes te vinden over het calibreren. En je hebt de juiste aansluitkabel nodig natuurlijk.

LordRiffenstein
21 december 2012, 09:08
En is het een kwestie van het volumepedaal aansluiten en klaar....

Ja zo simpel is het, maar je moet je EB wel met een mono-kabel aansluiten op de uitgang van de EB. En dan effe pag16 vd manual checken.

Vincent1985
8 januari 2013, 12:45
Allen dank voor de reacties.

Het werkt nu naar behoren. M'n EB volume pedaal moet ik niet calibreren. Althans ik heb het niet gedaan en alles werkt goed.
Het zit nu zo aangesloten:

gitaar -->TC Polytune --> EB volume pedaal --> Dunlop Wah --> Nova System (drive input)

Klinkt als een klok! Althans ben er zelf tevreden mee!

@LordRiffenstein... ik gebruik (op aanraden van de verkoper) patchkabels van Klots (T.M. Stevens) met vergulde plug.
Stevens is wel een bassist, maar dat maakt voor de kabel toch niets uit?

Zoals ik als zei ik ben tevreden met m'n sound.
Nu nog een berg gave presets maken! Nog tips en tricks voor gave presets op een Nova System?

Vincent1985
21 februari 2013, 00:04
Hoi gitaarvrienden!

Een tijdje geleden heb ik een TC Nova System aangeschaft waar ik erg tevreden mee ben! Met de band repeteren we vaak met een JamHub, hopelijk kennen jullie die! Hier heb ik m'n Nova direct op ingeplugd. Dat scheelt trouwens het sjouwen van je amp en cab!
M'n chorus, phaser etc op een clean setting klinkt super! Alleen m'n overdrive en distortion klinken nergens naar! Veel te schel en te kaal en verre van een volle warme scheursound!!
Nu heb al heel wat uren gespendeerd aan het proberen af te stellen van m'n overdrive en distortion alleen zonder gewenst resultaat!

Zou het misschien helpen als ik een interface of een voorversterker tussen m'n Nova en de JamHub zou zetten?? Althans daarmee kan ik denk ik m'n sound afstellen, toch?? Want live willen we ook die JamHub gaan gebruiken zodat je geluid direct via de PA gaat en ik geen amp en cab meer op het podium heb!

Andere tips of trucks zijn zeker welkom!!

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Tankman
21 februari 2013, 01:11
Je moet in het menuutje ergens de speaker simulator aan zetten. Dan zou het beter moeten klinken.

Swaag
21 februari 2013, 11:41
Yep, je gaat eigenlijk een line-signaal in, dus de speakersimulator zou het juiste resultaat moeten opleveren.

@Vincent1985: die klotz TM Stevens kabels zijn goed! Ik gebruik ze nu een paar jaar en ziet er uit en werkt nog als nieuw. Zowel de patch- als de gitaarkabels.

Vincent1985
21 februari 2013, 12:15
@Tankman: dank u voor de tip! Gaan we vanavond eens even uitproberen! Even een vraag vooraf... Kun je ook het soort speaker instellen? (V30, GT ..)

@Swaag: over die TM Stevens kabels ben ik dik tevreden! Zijn goede patchkabels!

Vincent1985
22 februari 2013, 12:03
Gisteravond inderdaad in het untility menu de SpeakerSim gevonden en op 'ON' gezet!
Klinkt meteen een stuk beter (ook door m'n in-ear)! Nog hier en daar wat fine tunen en dan kan ik m'n Nova System direct op de PA aansluiten! Scheelt weer een stukje sjouwen met m'n amp en cabinet!

Dank voor de input!!

robo64
31 oktober 2013, 14:40
Hey hallo hierzo.

Heb ook een Nova system waar zeer tevreden mee ben, wat ik de laatste tijd wel heb,
dat als ik de Tuner inschakel, zou het geluid mute moeten gaan,echter blijf ik het geluid houden tijdens het stemmen van de gitaar.
weet iemand hoe ik het geluid (weer) uit schakel,op het moment dat ik de tuner inschakel.