PDA

View Full Version : AER of Schertler of??? Voor een Gypsy Gitaar



jacobhdejong
13 december 2012, 09:54
Hallo Forummers.

Ik ben op zoek naar een passende amp voor mijn handgebouwde Eimers D-Hole Gypsy Gitaar.
Nou hoor ik veel goede dingen over de AER (compact 60) maar ik vroeg me af of hier ook mensen ervaring mee hebben. En wat de bevindingen zijn van een Schertler (Unico of David).
Maar misschien zijn er nog wel meer merken.
Oh ja en ik gebruik het liefst mijn bigtone. Ik heb slechte ervaringen met micr ervoor of erin.
Vooral veel rondzingen

Grtn Jacob

Eko
16 december 2012, 10:26
Jacob,
Ik heb zelf de Compact 60. M`n maatje uit de band heeft de Schertler. Er zitten kleine verschillen in klank , die meer met smaak te maken hebben. Ik heb voor de AER gekozen omdat hij handelbaar is. Er zit een tas bij waar je alles in mee kunt nemen. Kabels , stemapparaat, enz. Daarmee hang je de AER over de schouder en heb je de gitaar in de andere hand. Lijkt een stom voordeel tot je veel optreed. Ik heb een tijdje een Patenotte gehad met een Bigtone er in. Klonk fantastisch.

Mr. Dynamite
17 december 2012, 19:39
U heeft een PM

Chiel
18 december 2012, 09:57
Check ook ff de combo's van Acoustic Image. Die zijn echt top voor zowel Western als Nylon. Bizar veel headroom, meer dan ik ooit heb gehoord bij andere combo's.