PDA

View Full Version : Twijfel over echtheid PRS



The Unforgiven
13 december 2012, 00:49
Zag zojuist de volgende advertentie, maar twijfel vooral vanwege de vraagprijs enorm over de echtheid van deze gitaar, kan iemand me helpen? Ziet er helemaal goed uit, maar de prijs is wel enorm laag.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m625388606-prs-custom-22-electrische-gitaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pageNum=1&pos=22

Pepe
13 december 2012, 00:58
Volgens mij is dit dezelfde (http://www.gumtree.com/p/for-sale/prs-custom-22-20th-anniversary-electric-guitar-1200-ono/1004925407)

JTB
13 december 2012, 05:51
Inderdaad. Erg vaag.

wietse
13 december 2012, 08:02
Inderdaad. Erg vaag.

niks vaag die op marktplaats is een oplichter, of in het gunstigste geval iemand die te lui is om zelf foto's te maken maar meestal zijn het oplichters, foto's ergens van het web trekken en hopen dat iemand zegt ik ik maak het geld over en stuur hem maar op.
dit stinkt een uur in de wind, grote kans dat de verkoper de gitaar niet eens heeft.
mail hem eens dat je er belang bij hebt en de gitaar persoonlijk op wilt halen, dan weet je het snel genoeg.

The Unforgiven
13 december 2012, 08:05
Ruikt inderdaad steeds meer naar oplichting, ook omdat juist die foto waar een prijskaartje met de nieuwwaarde ophangt niet op marktplaats staat, zodat hij makkelijk in zijn 'ik heb deze gitaar gekregen en ik weet niet wat hij waard is' stand kan spelen.
Ik laat hem aan me voorbijgaan...

arjanb01
13 december 2012, 08:15
Zag zojuist de volgende advertentie, maar twijfel vooral vanwege de vraagprijs enorm over de echtheid van deze gitaar, kan iemand me helpen? Ziet er helemaal goed uit, maar de prijs is wel enorm laag.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m625388606-prs-custom-22-electrische-gitaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pageNum=1&pos=22

En check de laatste 2 foto's maar. Dat is een andere gitaar dan de eerste foto's, vooral het kleurverschil van de top is significant toch ?
Oplichter en melding maken bij marktplaats. Misschien doen ze er iets mee.

Liquid_Metal
13 december 2012, 08:41
En check de laatste 2 foto's maar. Dat is een andere gitaar dan de eerste foto's, vooral het kleurverschil van de top is significant toch ?
Oplichter en melding maken bij marktplaats. Misschien doen ze er iets mee.

Volgens mij zijn alle foto's wel van dezelfde gitaar hoor. Ik zou het zeker melden.

Misschien moeten we het allemaal melden? Dan nemen ze het bij marktplaats misschien echt serieus.

Basvarken
13 december 2012, 09:17
Wat een lulkoek. De twee laatste foto's zijn gewoon met ander licht genomen. Vandaar het kleurverschil.
Ik zou niet iemand bij voorbaat beschuldigen als je het niet zeker weet.
Hij geeft aan dat je langs kunt komen om hem uit te proberen. En als ie bevalt neem je de gitaar mee. No problem toch? Doe er je voordeel mee.

Rinze
13 december 2012, 09:47
Kan natuurlijk ook dat ie de foto's van internet heeft gehaald en er een leuke SE Custom 22 op je ligt te wachten, komt meer met devraag prijs overeen. Lijkt me dat iemand ook met een gitaar uit een erfenis toch even gaat checken hoeveel het ding waar dis voor ie hem op MP pleurt. De tijden dat je via internet zolderkoopjes kon scoren voor een prikkie zijn toch wel een beetje voorbij. Als het te mooi klinkt om waar te zijn... Ik zie het verschil ook niet bij die laatste foto's trouwens. Zou voor het aan de schandpaal nagelen er toch een mailtje aan verkoper aan wagen.

yavin
13 december 2012, 10:02
Juist vanwege dit soort praktijken vraag ik altijd om meer foto's dan in de advertentie staan...

polypenko
13 december 2012, 10:27
is het niet gewoon een Se uitvoering?

http://www.oostendorp-muziek.nl/29386-prs-se-custom-22-tremolo-gigbag/

Wel vreemd dat de foto's op Gumtree overeenkomen met de foto's op MP.

Er staan nog een Prs Se te koop, en daar is op geboden door Mark ( toevallig dat de aanbieder
ook Mark heet)

Blijft vreemd.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m618206726-prs-se-custom-22-cherry-sunburst-gigbag.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=6

JohnLord
13 december 2012, 10:31
Nee, dat staat dan levensgroot op de headstock.
Althans, de gitaar op de foto is geen SE...

Rinze
13 december 2012, 10:44
Nee, dat staat dan levensgroot op de headstock.
Althans, de gitaar op de foto is geen SE...

Nee, maar dat weet iemand die zelf niet gitaar speelt niet, even aangenomen dat het erfenis-verhaal klopt. En de foto in de ad is blijkbaar gekopieerd, wat een hoop mensen doen. Ik zeg niet dat het zo is maar om er al gelijk zonder enige vorm van verificatie van uit te gaan dat de ad niet klopt in de zin van oplichting en bij MP te gaan melden lijkt mij wat voorbarig. Just my two cents..

E-J
13 december 2012, 11:00
Er bestaat een mogelijkheid dat juist de adverteerder op Gumtree een oplichter betreft, er staat veel meer spelfouten en kromme zinnen in die advertentie. Ik heb een paar keer wat gekocht via die website en merk dat daar veel meer oplichters zitten dan op Marktplaats... al vragen beide adverteerders opmerkelijk genoeg geinteresseerden langs te komen.

cale0
13 december 2012, 11:28
Jullie zijn alleen één detail vergeten. De advertentie op marktplaats staat er al sinds 12 december, die op gumtree staat er sinds gisteren. Lijkt me niet dat degene op marktplaats dan de foto´s gekopieerd heeft, het is eerder andersom.

stijnkenens
13 december 2012, 11:50
Gisteren was het de 12e ;)



s.

cale0
13 december 2012, 11:52
Ik zit er even met mijn hoofd niet bij :soinnocent: Ik wil ook veels te graag naar huis want mijn nieuwe gitaar is gearriveerd!

Quadrifoglio
13 december 2012, 11:56
Dit is een 20th Anniversary en zeker meer waard dan de vraagprijs. Als je deze gitaar voor 425 mag meenemen zeg ik: DOEN

Lukealike
13 december 2012, 12:04
Heb eens geinformeerd bij verkoper.....

Gevraagd om meer foto's, foto van papieren, case etc. Helaas was dit niet mogelijk omdat
de verkoper niet handig is met computers/fotoapparatuur. Zijn kleinzoon heeft de gitaar
erop gezet....??

Ook een serienummer kon ik niet krijgen ivm fraudegevoeligheid.... Als het om de hoek
was reed ik even langs om te kijken. Maar het klinkt me toch als 'te mooi om waar te zijn'.

JTB
13 december 2012, 12:10
Ik heb gezegd dat ik hem wil komen ophalen. Echter ik heb geen reactie gehad. (gisteren gemaild)

Nobler
13 december 2012, 12:14
Ik denk ook dat jullie veel te hard van stapel lopen. Het draait allemaal om de aanduiding SE die alleen kenners wat zegt en waar alle buitenstaanders zich over zullen verbazen dat dit 2000 euro verschil in prijs kan maken. Jullie verwachten veel te veel kennis bij de verkoper terwijl, als het juist is dat hij de gitaar heeft geërfd, wat tenslotte heel goed waar kan zijn, hij die kennis helemaal niet hoeft te hebben, helemaal niet van het verschil tussen een PRS Custom 22 en een PRS SE Custom 22.

Het is heel aannemelijk dat degene van wie hij de gitaar heeft geërfd het ooit een Custom 22 genoemd was en voor het gemak het feit dat het een "SE" was niet vermeld heeft. Of dat hij een gitaar heeft geërf waarvan hij niet wist wat het was en zich dat door iemand met meer kennis heeft laten vertellen of dat hij op internet gezocht is, en ook toen het verschil tussen een 'gewone' (USA-made, dus dure) Custom en een (in Azië gemaakte, dus goedkope) SE niet duidelijk is geworden. Je zult het toch met me eens zijn dat voor ieder ander dan een kenner de niet-SE en wel-SE versies uiterlijk (zeker van plaatjes op internet) niet van elkaar te onderscheiden zijn? Je moet echt weten dat je daar naar moet kijken voordat je begrijpt waarom een SE voor € 549,- wordt aangeboden en een niet-SE voor € 2.699,-.

Als ik geen kennis van deze gitaren zou hebben, maar ik zou een exemplaar dat in mijn bezit is gekomen willen verkopen, ik hoor van anderen dat het om een PRS Custom 22 zou gaan, en bij googelen zie ik bij de hits die ik vindt dat er een (weliswaar een SE) voor € 549,- wordt aangeboden, zou ik 425 euro een zeer redelijke vraagprijs vinden en mezelf zelfs een oplichter vinden wanneer ik hem voor veel meer aan zou bieden.

Nogmaals, ik denk dus dat de kans erg groot is je de verkoper niets mag verwijten, hij geen oplichter is en je hem dus zeker niet als oplichter bij marktplaats moet melden voor je contact met hem hebt gehad en meer over de kwestie weet.

Edit: ik was te snel, althans, ik had de 2e pagina nog niet gelezen. Ik heb de foto's niet heel nauwkeurig bekeken, en laat dat graag aan de echte kenners over, maar het kan natuurlijk zijn dat de aanbieder een Amerikaanse Custom aanbiedt maar het zelf niet weet en zich voor zijn vraagprijs per abuis op SE-versies heeft gebaseerd en zich in feite dus te kort doet, of het kan zijn dat hij werkelijk een SE aanbiedt, maar alleen vergeten is die aanduiding in de advertentie te vermelden, mogelijk omdat hij het belang van die aanduiding niet kent.

polypenko
13 december 2012, 12:47
De advertentie is verdwenen op MP ???

Ra Ra Hoe kan dat.

Braindead
13 december 2012, 15:53
De advertentie is verdwenen op MP ???

Ra Ra Hoe kan dat.

Optie 1: iemand werd het toch te heet onder de voeten en heeft zich tijdig bedacht.

Optie 2: iemand is in de tijd dat er hier gediscussieerd werd over de echtheid even langsgegaan en
heeft voor een prikkie een vette USA PRS gescoord :D

Woorden/zinnen die een alarmbel moeten doen rinkelen:
Een pc noob, kan geen foto's maken, kleinzoon, uit erfenis verkregen, geld overmaken, ik zit tijdelijk in het buitenland, ik heb er geen
verstand van.... etc.

Hendriks
13 december 2012, 16:01
Optie 2: iemand is in de tijd dat er hier gediscussieerd werd over de echtheid even langsgegaan en
heeft voor een prikkie een vette USA PRS gescoord :D


Ik hoop op optie 2.
Die koper lacht zich nu een bult , vooral als hij dit topic heeft gelezen.

macwilliams
13 december 2012, 16:32
Hahahahaha..bult..hahahahaha

Hendriks
13 december 2012, 17:53
Hahahahaha..bult..hahahahaha

Gefeliciteerd Willem.

The Unforgiven
13 december 2012, 23:59
Hoop dat iemand een goede gitaar voor een prikkie heeft kunnen scoren, maar ik heb nogsteeds geen reactie op mijn mail waarin ik vraag om extra foto's. Heb niet veel vertrouwen in deze man.

Braindead
15 december 2012, 14:33
Hahahahaha..bult..hahahahaha

pics!!! :seriousf:

macwilliams
15 december 2012, 16:05
Gefeliciteerd Willem.


pics!!! :seriousf:

Na mijn ervaring met eerdere aankopen uit een "twijfel" topic denk ik nog wel eerst twee keer na voordat ik in de auto spring.
Daarbij denk ik dat ik liever geen PRS heb. Die ik heb vastgehad waren op zich fijne gieters maar het deed me niks. En hoejenet ook wend of keert dat is toch wel zo belangrijk.