PDA

View Full Version : psa 230s adapter gebruiken voor meerdere pedalen



Braindead
12 december 2012, 21:46
Ik heb de voeding faq doorgelezen maar wil het even dubbelchecken. Klopt het dat ik meerdere pedalen op een boss psa 230s kan zetten? Ik heb bijv een ts9 (volgens mij 7.5 mA) een mxr Fullbore metal (mA onbekend maar vast ook niet zo veel aangezien distortion) en een crybaby.

En klopt het dat er dan ook een ce-3 (12volt oude stijl) bij op kan? Ik las in de faq dat als je andere 9v pedalen erbij doet dat hij het dan wel doet?

De psa 230s zou 250 mA kunnen leveren (al staat er op de doos 500mA?)

Midwolda
12 december 2012, 21:59
Het stroomverbruik van je effecten kun je hier (http://stinkfoot.se/power-list) opzoeken.
Of een CE-2 het ook op 9V doet weet ik niet, maar als die normaal op 12V draait maak je 'm er niet kapot mee.
Wel even opletten op de polariteit, meestal is de tip de min en de buitenkant de plus.
En ik ga er nu van uit dat al je effecten op DC draaien.

Braindead
12 december 2012, 22:36
Bedankt voor de link. Die had ik al gevonden maar er staan niet alle pedalen bij.

Verder heeft de Boss ce-3 de oude ACA adapter nodig maar zou het als ik het goed heb begrepen dus ook moeten doen op een normale psa adapter als er een normaal boss (of vergelijkbaar) pedaal bij op zit. Iets met kortsluiten....

Midwolda
12 december 2012, 23:09
Ja, dat aca/psa verhaal heb ik ook nooit begrepen.
Maar je maakt er niets mee stuk door het uit te proberen.