PDA

View Full Version : TELECASTER met vette klank?



Andy1985
12 december 2012, 11:18
Hey,

Ik droom sinds enkele jaren van een 'Jon Spencer Blues explosion-klank' !
Een telecaster was dan ook DE gitaar die ik in gedachten had ( en nog steeds!).
Nu heb ik € 2100 gespaard en sta ik hier mooi te wezen tussen al die telecaster modellen...

De reissue '62 vind ik top (met de binding) , maar kan iemand mij adviseren dewelke ik moet kiezen?

Thx!!

Mr.Fingers
12 december 2012, 11:25
BE is cool, maar niet vergeten: een wezenlijk deel van de tone zit in de vingers en de versterker. Een ECHT vette bluesklank krijg je niet uit een klein transistorversterkertje.

Voor 2100€ kun je de 62Custom (die met binding) kopen, moet je wel snel wezen, want die reeks is sinds kort discontinued ten voordele van de '64RI telecaster (zonder binding).

Andy1985
12 december 2012, 11:35
Thx! Voor wat staat 'RI' ?

Kim Wilson
12 december 2012, 11:37
Hey,

Ik droom sinds enkele jaren van een 'Jon Spencer Blues explosion-klank' !
Een telecaster was dan ook DE gitaar die ik in gedachten had ( en nog steeds!).
Nu heb ik € 2100 gespaard en sta ik hier mooi te wezen tussen al die telecaster modellen...

De reissue '62 vind ik top (met de binding) , maar kan iemand mij adviseren dewelke ik moet kiezen?

Thx!!
Testen! Wat bij de één geweldig werkt, is voor de ander een kutding. Vooral voor dat geld moet je zelf proberen wat jou past. Trek alles binnen je budget uit het rek, pak een versterker die lijkt op die van jou (of nog beter: je eigen setup), ga in een hokje zitten en ga testen. En dan maar elimineren.

caliban
12 december 2012, 11:39
Goedkopere tele's klinken ook vet :). Neem nu de baja.
RI wil zeggen Re-Issue

Napoje
12 december 2012, 11:57
Voor 2100 kan je volgens mij een hele redelijke custom tele laten bouwen. Staat er wel geen fender op als je dat belangrijk vind, maar ik durf te wedden dat ie beter is dan wat fender daarvoor maakt

Deze meneer (http://www.guncustoms.nl/gunhtml/gunguitars2.html) maakt bv hele mooie teles...

Pepe
12 december 2012, 13:41
Ik deelde een keer een gig met JSBE, Judah vond mijn 82 tele te gek klinken en die verpatste ik toen aan hem, ter plekke. Die tele klonk anders wegens toploader en geen metalen plaatje onder de pickup, alleen dat jaar.
Als je zijn sound zoekt, stay away from pedals... oude Fender amp half open, thats it. Alleen een fuzz mag.

Bernardduur
12 december 2012, 14:04
Een tele met rosewood toets vind ik altijd warmer en voller klinken dan die met een all maple neck. Verder ben ik ZWAAR tevreden over het Fralin Blues brugelement

zoon van Piet
12 december 2012, 14:35
Volgens mij zit een deel van het geheim in dikke, dikke, DIKKE snaren..

fabriekselastiekjes eraf, prikkeldraad, spankabels en scheepstouw erop en gassen!

arjanb01
12 december 2012, 14:39
Voor 2100 euro kan je een tele laten bouwen bij deze meneren:

http://www.haarguitars.nl/

http://smittyguitars.com/ (erg aardige vent die razendsnel reageert op je mailtjes ! Erg goeie service !).

Beide bouwers liggen voor een tele op rond de 1700 euro, hou je ook nog geld over een fender blues de luxe amp te scoren tweedehands !

Duhsjaak
12 december 2012, 15:14
Hi TS
Iets meer dan een jaar geleden was ik in da werkplaats bij Oigun, mede GN'er.
Die had een paar fraai klinkende tele's staan....
Hij heeft ook wel eens iets op YouTube gepost op dat gebied.

Zet maar vast een emmertje klaar, want dat wordt kwijlen geblazen.

Nou zijn er van die pilletjes en ik gok zo maar dat je van die tele's een ehm... maandenlang ook nog.
PM hem anders maar even.

Met zo'n budget en zulke mooie keuzes wens ik je alleen al voor het kiezen veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

R.J
12 december 2012, 15:15
Volgens mij zit een deel van het geheim in dikke, dikke, DIKKE snaren..

fabriekselastiekjes eraf, prikkeldraad, spankabels en scheepstouw erop en gassen!

Nee man, hybrid setje maken met scheepstouw en dat spul waar je bruggen aan op hangt. :blast:

Of gewoon een standaard setje .09 of .10 en je eigen vingers en amp gebruiken.

Als je per se een fender wilt heb ik goede ervaringen met:
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/fender-tele-52-butterscotch-mn/100005483/104367

Niet die winkel natuurlijk, maar dat model.