PDA

View Full Version : Slagplaat vervangen



sldewit
18 juni 2003, 19:01
Hallo allemaal,

Ik heb een acoustisch gitaar uit italië van 1960 en ik zou eigenlijk graag de slagplaat (of wat er voor door moet gaan...) vervangen of afdekken. zit zo'n vaag bloemetje op... die wil ik dus graag wegwerken... Nou heb ik al gemerkt dat deze los zit. en helaas er in verzonken zit. ook weet ik dat je slagplaten online ken bestellen, maar hoe bevestig je die en hoe vul je de loze ruimte dan op ?

MZZL

Stephan

hansoonk
18 juni 2003, 23:17
Het ligt er een beetje aan hoe diep de plaat verzonken ligt en het soort lijm dat je gebruikt. De meeste lijmen vinden het wel prettig als ze iets ruimte hebben. Als het echt om millimeters gaat heb je nog montagekitten. Wat je ook kunt doen is de slagplaat voorzichtig losmaken en eeb ' blank' bestellen ... gewoon een vierkant stuk pickguard materiaal. Als je met je oude pickguard en die blank naar zo'n naambordjesgraveur/schoenmaker gaat, kan de oorsponkelijke pickguard eenvoudig namaken (hij kan hem gewoon nafrezen met de oude als mal. De nieuwe pickguard kun je vervolgens gewoon in de verzinking plaatsen. Als je dan toch bij de graveur bent, kun je meteen wat dingen erbij laten graveren

sldewit
18 juni 2003, 23:38
gelukkig werkt mn moeder bij een bedrijf waar ze graveren. maar ik denk toch dat ik er liever een standaard slagplaat overheen zet. hoort bij een westerngitaar.... maar dan moet ik dus wel die holte van 2 a 3 milimeter opvullen...