PDA

View Full Version : Ervaringen Gretsch G5435 Pro Jet



Yanick Bostelaar
11 december 2012, 21:00
Hallo,

Heeft iemand ervaringen met de Gretsch G5435 Pro Jet?
http://www.bax-shop.nl/solid-body/gretsch-g5435-pro-jet-zwart/product-details.html?gclid=COGk3PORk7QCFUbKtAod5j4AYw

Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor studio opnames en kleine gigs. Graag hoor ik jullie ervaringen en/of meningen!

Alvast bedankt.

Nilke
4 januari 2013, 14:01
Hoi Yanick, ik heb sinds een weekje de Bigsby versie van deze gitaar (G5435T) en ik vind hem op mijn "thuisversterkertje" -een Yamaha THR5 ietsje te "schel" klinken. Je zou ook kunnen stellen dat de pick-ups erg "helder" zijn. Klank & toon zijn natuurlijk persoonlijke smaak. Deze gitaar hangt ook bij Feedback Rotterdam (daar komt die van mij niet vandaan trouwens) maar daar -of andere winkel (Bax in Goes heeft nu ook een échte winkel) zou ik 'm eerst eens uitproberen op wat verschillende verstrekers. Overigens is het verder een keurige gitaar, met een prettige hals & frets. Bijna niets aan de afstelling "uit de doos" hoeven aan te passen. Overigens ga ik wel één dezer dagen er andere tuners opzetten (eens kijken of er Schaller tuners zijn met hetzelfde montage gaatjes patroon ) Nog wat anders, de fabriekssnaren vond ik bijzonder matig (lees: ruk) Groetjes!

Eko
4 januari 2013, 14:24
Bedenk dat dit een budget versie is van een model wat ook te koop is voor een veelvoud bij Gretsch. Er zijn dus nogal wat consessies gedaan voor dit lage bedrag. Het geluid is niet te vergelijken met de dure broer. De body is van geheel ander materiaal en de pick-ups zijn relatief eenvoudig. Alles goed en wel levert het een goed spelend instrument op waar , inderdaad, de tuners een nogal zwakke schakel in zijn zoals bij veel budget versies. ( het komt uit de lengte of de breedte). Her en der worden ze op de Marktplaatsen ook aangeboden voor een stuk minder omdat het tegen valt of verveelt. Misschien is het slim daar eerst eens te gaan kijken bij iemand die er weer graag vanaf wil. Spaart een stuk investering en misschien een teleurstelling.
Waar ga je hem voor gebruiken? Rockabilly?

Nilke
7 januari 2013, 11:13
Goede morgen Eko, ik heb nog even het weekend nagedacht (en ook veel gitaar spelen hoor :-) ) en ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens dat een "budget-lijn" dan ook maar gelijk met inferieure onderdelen moet worden uitgerust. Als voorbeeld: ik had een Vox SDC20 (+/- €450) met fantastische tuners, pick-ups en rammelvrije brug. Mijn momentele favoriet is m'n Yamaha Pacifica 611 (+/- €600) met TOP-onderdelen (check http://www.thomann.de/gb/yamaha_pacifica_611hfm_lab.htm?sid=25252da4eb5a383 29801148ba644b6a7 ) Dus: HET KAN WEL! Terug on-topic, die G5435T is een leuke gitaar maar Fender zou zich moeten schamen voor de gebruikte onderdelen.
Weet niet wat Yannick er mee wil gaan spelen (of dat ie de gitaar sowieso heeft gekocht) zelf zit ik meestal aan de "gruizige Americana"kant. De twang uit het brug-element van de Gretsch is wel erg lekker trouwens ;-)