PDA

View Full Version : Nieuwe amp : Line 6 dt25 combo



aapddd
11 december 2012, 18:44
Na veel kijken en vergelijken heb ik uiteindelijk de Line 6 dt25 combo gekocht. Deze heeft het voor mij gewonnen van de Fender hotrod deluxe en de Blackstar ht40.

Ik ben tot nu toe ( minder dan 1 uur speeltijd ) zeer onder de indruk. Geluiden zijn fantastisch en met 2 minuten kan ik een mooie sound tevoorschijn toveren, iets wat me met andere buizenversterkers nooit is gelukt. Dit is veruit de mooist klinkende versterker die ik heb gehad en ik ga hem met de tijd zeer zeker uitbreiden met de pod hd 500.

Na de Line 6 vetta, peavey valveking, Marshall class 5, Hughes en Kettner Tubemeister 18, Jet city JCA20H is dit een wonder apparaat. Niemand zou zich moeten laten afschrikken van de digitale techniek. We leven in 2012, techniek tegenwoordig is ongelofelijk en dit ding is gewoon oerdegelijk.

Is er nog iemand die dit ding heeft of heeft getest en zijn of haar mening wil delen ?

Grtz, Danny

Mr. Dynamite
11 december 2012, 20:02
Ben hem wel eens tegen gekomen in een Andertons video (http://www.youtube.com/watch?v=I9E2eXXwW28)

Interessant ding en klinkt volgens mij heel redelijk, maar toch trekt het me niet echt.
Zal wel aan de opvoeding liggen ofzo :D Wel een erg ruim inzetbare amp

Over dat 2 minuten indraaien, ik herken het opzich wel, heb altijd het gevoel dat je bij een echte buizenbak wat meer moet werken.

aapddd
11 december 2012, 20:55
Klopt, een buizen versterker klinkt lekker met eindtrap oversturing. Het grappige is dat het precies hetzelfde werkt met de line 6. De British crunch mode heeft heel weinig gain ( JTM 45 model ) bijna niet eens genoeg voor AC/DC.

Als je de master open draait (2x el84 buizen ) krijg je 'real life' eindtrap oversturing erbij en dan wordt het interessant :gitarist: tot G&N aan toe. Gelukkig voor mijn buren is er de low power functie, simuleert de eindtrap oversturing maar bypassed de eindbuizen..... klinkt okay maar als de buizen draaien hoor je toch wel heel duidelijk het verschil

DarknessAwaits
11 december 2012, 22:08
Ik heb 'm destijds heel serieus overwogen, ook omdat het zo mooi zou combineren met m'n Line6 HD500. Na een uurtje testen en vergelijken met een Engl Gigmeister 30 was het verschil als dag en nacht, in voordeel van de Engl.

Ik hoop dat jij er blijer van wordt :)

Cageryu
13 december 2012, 07:17
Ik volg die DT25 al een tijdje en heb er zelf ook intresse voor, vooral de verschillende voicings die je er kan uit halen. De naam Reinhold Bogner doet het ook nog beter klinken.
Dit is mijn inziens echt wel een goede keuze, de rest is toch subjectief.

Liquid_Metal
13 december 2012, 08:48
Klinkt interessant. Ik ben benieuwd of ik er ook een vette sound uit zou kunnen halen. Er zitten in ieder geval genoeg opties in.
Fijn dat 'ie MIDI heeft en de prijs is ook enorm gunstig. Misschien toch eens uitproberen.

pasqual
13 december 2012, 10:39
Probleem met line 6 is nooit de kwaliteit van de sounds geweest maar wel dat er vrijwel niets van over blijft op hoog volume.
Als ik dit zo lees lijkt het met deze versterker een stuk beter te zijn. Als dit zo is, is deze versterker echt van toegevoegde waarde. Ik ben dus benieuwd hoe hij zich houdt in een bandsituatie.

arjanb01
13 december 2012, 12:13
Maar als deze DT 25 zo klinkt op de buhne als de Vetta dan verwacht ik er niet veel van. Ik heb Joost Vergoossen live gehoord met de Vetta en ik vond de sound nou niet echt te gek ofzo... hij kan wel een behoorlijk potje spelen maar de live sound had beter gekund.
Ook die knakker van de Borsato band had vroeger een Line 6 Vetta in gebruik en heeft hem snel niet meer gebruikt vanwege mixproblemen live.
En de DT is al een tijdje op de markt en ik zie nou niet heel veel gitaristen het ding gebruiken ofzo...
Voor de studio zeg ik prima ding maar voor live... mwah....

Misery Signals
15 december 2012, 11:55
Ik volg die DT25 al een tijdje en heb er zelf ook intresse voor, vooral de verschillende voicings die je er kan uit halen. De naam Reinhold Bogner doet het ook nog beter klinken.
Dit is mijn inziens echt wel een goede keuze, de rest is toch subjectief.

Gelukkig weet Bogner net als Soldano wat ze in hun eigen amps moeten steken en wat ze voor een veel-geld-deal aan andere merken moeten uitlenen. Ik heb de combo en head intussen ook al zelf getest, echt geen lekkere sound.

MS

Cageryu
15 december 2012, 13:22
Gelukkig weet Bogner net als Soldano wat ze in hun eigen amps moeten steken en wat ze voor een veel-geld-deal aan andere merken moeten uitlenen. Ik heb de combo en head intussen ook al zelf getest, echt geen lekkere sound.

MS

Soldano, Bogner, Hook etcetera zitten in een andere prijsklasse dan de DT25, ze naast elkaar plaatsen en vergelijken komt geen enkele versterker ten goede.

Als de Line 6 maar een greintje van de "Bogner ervaring" kan mee krijgen moet dat toch positief zijn.

Ik heb ondertussen meerdere malen moeten vaststellen dat het duurste product niet noodzakelijk het betere product is.

Nu ga ik niet vertellen dat Line 6 beter is dan de andere merken, maar ze hebben zeker hun bestaansrecht.

Speeddemon
15 december 2012, 17:26
Ik vond persoonlijk de prijs relatief hoog voor een modelling hybrid buizen amp. Tuurlijk, met een 100% buizenamp zul je 99 vd. 100 keer allerlei effecten mislopen, etc.

DarknessAwaits
15 december 2012, 18:05
Ik vond persoonlijk de prijs relatief hoog voor een modelling hybrid buizen amp. Tuurlijk, met een 100% buizenamp zul je 99 vd. 100 keer allerlei effecten mislopen, etc.

Het veelbelovende van deze versterker vond ik juist het ontbreken van al die effecten. Het idee is gewoon een goede basis neer te zetten met 4 versterkermodellen. Daar was ik absoluut voorstander van en het leek 'm ook echt te gaan worden, voordat ik 'm had uitgeprobeerd.

Jammer voor mij, maar ik hoop echt dat de TS er een goede amp aan heeft.

Speeddemon
15 december 2012, 19:30
Het veelbelovende van deze versterker vond ik juist het ontbreken van al die effecten. Het idee is gewoon een goede basis neer te zetten met 4 versterkermodellen. Daar was ik absoluut voorstander van en het leek 'm ook echt te gaan worden, voordat ik 'm had uitgeprobeerd.

Jammer voor mij, maar ik hoop echt dat de TS er een goede amp aan heeft.
Oops, my bad. Ik zat met een andere bak in m'n hoofd.
Dan nog...een (pseudo) buizenversterker hoort geen firmware te hebben. :stop: ;)