PDA

View Full Version : Timo Somers Band Live: Major Scratch



TimoSomers
11 december 2012, 16:11
Afgelopen maandag in de melkweg gespeeld met mijn nieuwe band!
Hier een van de nummertjes;


http://www.youtube.com/watch?v=An_NHUxh79c

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Bazzey
11 december 2012, 17:42
Heb je hier ook een ***goed geproduceerde*** versie van?
Die hoofdmelodie blijft namelijk aardig in mijn kop hangen!
Dat geshred mag ik wel.
:D

The Lo Lands
11 december 2012, 18:26
Afgelopen maandag in de melkweg gespeeld met mijn nieuwe band!
Hier een van de nummertjes;

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Heel vet Timo! Je bent al een echte rasmuzikant aan het worden op het podium :-) Zoiezo respect als je deze type muziek live op een podium goed weet neer te zetten. Verder de rest van de muzikanten ook helemaal goed. Lekker bandje!

Wat betreft het nummer qua compositie vind ik dat er nog wel meer uit te halen valt. Net als bij je vorige nummer vind ik het thema te vaak terug komen. Of het nummer inkorten of toch iets meer variatie aanbrengen. Er zitten al fraaie passages in maar een echte opbouw met climax blijft naar mijn mening een beetje uit.

repelsteeltje
11 december 2012, 19:26
Te gek weer Timo,

TimoSomers
12 december 2012, 13:26
Thanks boys!!

Dit nummer was grotendeels geimproviseerd. Op de plaatversie (die er spoedig aankomt) ga ik uiteraard rustig er voor zitten om dingen te schrijven en komen er grote dubbelstemmige meezing leads bij en bladiebla.

Duhsjaak
12 december 2012, 20:03
Hi Timo
inderdaad een moedige poging om met zulk repertoire de hut plat te gaan spelen. Maar jullie flikken het ruimschoots zo te zien/horen.

Vergis ik mij of ben je een wat meer 'poppy' koers aan het inslaan?

En ik vind het geruststellend dat je niet meer steeds met je mond wijd open speelt. Als die meiden hun slipjes beginnen te gooien gaan die zo de vreetsleuf in. Het is de vraag of je dat moet willen.

Groei hoor ik. No mean feat!
Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
13 december 2012, 11:57
Thanks Gus!!
Ja, qua compositie en sound hou ik sowieso erg van pop (ik ben helemaal niet van de prog-compositie dingen).
Hahahah! Danku!

USofguitar
16 december 2012, 17:13
Hey Timo,

Mooie feel, sfeer en gitaar geluid. Mooie thema/melodie ook. Tussen haakjes, wie is de drummer?

Als je mijn eerlijk mening wilt horen, vind ik alleen dat er meer zou kunnen gebeuren qua harmonie, noten materiaal om het wat meer spannend te maken. Niet moelijker of intellectueel bedoel ik maar ik echt mis een climax. Na 1min30 vond ik het al een beetje saai. Hier en daar vond ik ook dat je licks en ideeën meer connectie met elkaar kunnen hebben.

Succes met je eigen composities, Timo!