PDA

View Full Version : oefen buizenversterker



bertje1
10 december 2012, 20:23
Na 25 jaar niet spelen heb ik een 2 jaar geleden de gitaar weer te hand genomen Ik ben op zoek naar een oefen buizenversterker voor thuis , maar heb geen idee wat voor merk ik moet kopen er is nogal wat veranderd ben ik wel achter gekomen.
Mijn vraag wat is een goed merk dat klinkt als een klok. Ik heb als gitaar een yamaha rgx a2 (laatste aanwinst) meerdere fender gitaren, een gibson les paul en een srv.

Gearjunkie
10 december 2012, 20:40
Hoe wil je klinken en wat wil je ongeveer uitgeven?
Kijk eens naar een Vox ac4 combo of een Marshall class5. Overigens gaat die laatste nog steeds errugg hard!! ;)

bertje1
10 december 2012, 21:00
Ik speel hoofdzakelijk blues en muziek van lou reed, the band,doors,pink foyd etc. voorwaarde versterker goede cleansound.prijsklasse tot 300 euro

Gearjunkie
10 december 2012, 21:22
Ik speel hoofdzakelijk blues en muziek van lou reed, the band,doors,pink foyd etc. voorwaarde versterker goede cleansound.prijsklasse tot 300 euro

En persé buizen??

bertje1
10 december 2012, 21:36
ja perse buizen ik heb twee transistor oefen versterkers maar wil graag een buizen erbij.bedrag mag ook hoger.

muziekschuur
10 december 2012, 21:37
De 20 watter van Hiwatt...

Gearjunkie
10 december 2012, 21:45
De 20 watter van Hiwatt...

Voor 300 euro? ;)

Blackstar, Marshall, Vox, Orange, Blackheart maken allemaal kleine buizenbakjes. Ze blijven, omdat het laag vermogen dingen zijn, nooit lang clean. Misschien kan je een gebruikte Vox ac15 op de kop tikken (de Chinese versie)?