PDA

View Full Version : Vingers



Arnel
10 december 2012, 19:29
Hallo,

Ik speel al 2 jaar gitaar maar het lukt mij niet zo goed om mijn vingers snel en correct te verplaatsen. Ook picken van een bepaalde snaar gaat moeizaam. De coordinatie van mijn beide handen is dus eigenlijk niet goed. Een bepaalde greep pakken lukt redelijk, maar de snaar dan aanspelen, snaar per snaar is echt moeilijk.
Weet iemand goeie oefeningen/tips hoe je de coordinatie van beide handen verbeterd?

Groeten,

Robin...
10 december 2012, 20:17
Rustig verschillende patronen proberen lijkt me een goeie start. Bij dit soort dingen is het gewoon veel oefenen.

Hier twee voorbeelden van aanslag patronen. Ik zeg probeer ze uit met akkoorden wisselingen. Let wel op de lage noten, die verschillen per akkoord!

Kijk ook naar nummer die fingerpicking gebruiken om mee te spelen zoals: The house of the rising sun, Everybody hurts en de snellere paridise city intro.

-----------0--------------
--------0-----0-----------
----0------------0--------
--------------------------
--------------------------
0--------------------0----

---------------0---------------
--------0-------------0----------
----0-------0------0------0-------
------------------------------------
------------------------------------
0------------------------------0----

Hotpepper01
11 december 2012, 08:54
Dat is een goede oefening idd. Ik ken er nog wel eentje om je vingers van je linker?hand wat losser te maken.

http://www.amazingguitarsecrets.com/articles/fingerstrength.html

Belangrijk is dat je steeds met je plectrumhand de noten afwisselend op en neer picked.

Succes !

Riny
11 december 2012, 12:25
En voor de rest OBK =Oefening Baart Kunst.:soinnocent:
Het komt niet aanwaaien en men zal zich toch een bepaalde discipline op moeten leggen en anders,................ postzegels gaan verzamelen.:strat:

rjm
23 december 2012, 01:45
En voor de rest OBK =Oefening Baart Kunst.:soinnocent:
Het komt niet aanwaaien en men zal zich toch een bepaalde discipline op moeten leggen en anders,................ postzegels gaan verzamelen.:strat:

Inderdaad, oefenen, oefenen, oefenen!!!! Als beginnend muzikant toch elke dag minstens een half uur
oefenen. Dit zorgt er voor dat je vingers wat soepeler en trefzeker op de hals werken, de aanslag moet netjes en regelmatig gebeuren, hetzij met een plectrum of met fingerpickin' techniek. Zelfs de meest ervaren muzikanten (Klassiek- of Rock, maakt niet uit) doen altijd wel wat oefeningen om de conditie van hun handen op niveau te houden. Succes.
Prettige kerstdagen allemaal en een voorspoedig en gezond 2013 toegewenst
Groetjes, Robert