PDA

View Full Version : revieuw 2/4 gitaartje uit de speelgoedwinkel



Nobler
10 december 2012, 18:48
In het sinterklaaskrantje van Intertoys had ik een fenderachtig kindergitaartje zien staan mét versterker(tje) van 80 voor 50 euro. Ik heb al een Epiphone PeeWee van hetzelfde formaat, maar door de gibson achtige kop die onder een hoek staat is die toch weer kwetsbaarder dan een fender-kop. Ik had me toen voorgenomen er na sinterklaas eens naar te gaan kijken. De PeeWee was toch al 125 euro met een even onbruikbaar versterkertje er bij. Het fenderachtige ding van Intertoys bleek ook nog eens afgeprijst naar 30 euro! Daarvoor kun je wel een lolletje wagen, dus meegenomen naar huis.

Het versterkertje is onbruikbaar, maar als je er je zoontje op laat spelen bespaart het een hoop herrie. Het gitaartje is een halfsize strat immitatie met rode body, één enkelspoels elementje met alleen een volumeregeling en een maple nek zonder trussrod. Ik heb hem in G gestemd. De intonatie was redelijk, maar de action was op de hoogst mogelijke stand gesteld. Toen ik die een stuk om laag had gedraaid, zo dat de snaren net niet gingen buzzen, was er redelijk op te spelen, alleen zou de nut moeten worden aangepast, want die is te hoog of de groefjes niet ver genoeg in gevijld, maar dat moet nog. De mechanieken houden zich goed en ontstemmen niet bij opdrukken. Het is geen ding om akkoorden met veel losse snaren op te spelen, in ieder geval niet zolang de nut niet is aangepast, maar nummers met barré-akkoordjes met zo weinig mogelijk losse snaren en solo's zijn er prima op te spelen.

Met een echt snoer op een echte versterker produceert het ding een behoorlijke bak herrie. Als je het volume dichtdraait tot standje 1 krijg je een verrassend echt clean stratgeluid zoals je bij een strat op de 2 en 4 posities hebt. Leuk ding om lol mee te hebben tijdens repetities of optredens en makkelijk overal mee naar toe te nemen, bijvoorbeeld met een VOXje DA5.

Scarface
11 december 2012, 00:41
Dit vind ik humor,wil wel eens een filmpje zien...Ik heb eens iemand horen spelen op een gitaar van de aldi,met wel een goede versterker,en dat klonk !!! Hij had er natuurlijk wel wat aan lopen afstellen..maar toch niet normaal.

Kun je nog eens gooien en smijten zonder dat je het direct merkt in je portemonnee..

Groet,
Marco

krienmineel
12 december 2012, 21:22
haha, vet dat je de moeite neemt om dit uit te zoeken. Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit soort spul echt helemaal niks is. Dat er dan nog een strat geluid uitkomt verbaast me het meest:)

grayfink
12 december 2012, 21:27
haha, vet dat je de moeite neemt om dit uit te zoeken. Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit soort spul echt helemaal niks is. Dat er dan nog een strat geluid uitkomt verbaast me het meest:)


Mitch vind dat helemaal normaal hoor.

frekie
13 december 2012, 21:25
Blijft ie wat op stemming? Ik heb een 22 inch Westone Concord I, lollig medium scale gitaartje.

Laatst bij de Aldi voor 45 euro een nieuwe Western gehaald voor 45 euro :cheerup: Na een beetje TLC is ie helemaal niet slecht voor het geld.

Nobler
14 december 2012, 17:11
Het gitaartje draagt als merk 'CBSKY'. Een knipoog naar het (CBS-)verleden van Fender?
Hij blijft beter op stemming dan de Epiphone PeeWee die ik heb, maar anders zijn een setje goeie tuners snel gemonteerd en niet duur.
Ik had ook even nagedacht over die akoustische gitaren van de Aldi, maar ik heb al te veel staan waar ik te weinig mee doe (hee leuk voor SIG). De CBSky is gelukkig maar klein ... Ik heb er de laatste bandrepetitie lekker opgesoleerd. Dat gaat leuk. Ik ga het bij wijze van geintje op het komend optreden in een paar nummers gebruiken.

Nobler
14 december 2012, 17:14
Even kijken of mijn SIG (mijn eerste in alle jaren dat ik lid ben van dit forum!).

Nobler
14 december 2012, 17:15
Yep, hij doettet

Tunes
15 december 2012, 10:59
haha, vet dat je de moeite neemt om dit uit te zoeken. Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit soort spul echt helemaal niks is. Dat er dan nog een strat geluid uitkomt verbaast me het meest:)

Ik weet niet wat jij leest, maar ik heb de tekst goed gelezen en kom op een nauwelijks bruikbaar ding en een onbruikbare versterker.
En dat van dat strat geluid zegt meer over een strat.

Maar ach voor 30 euro, ik heb zo'n duurder ding net zo kut meer geld.