PDA

View Full Version : Blackstar HT 5 een goede keuze??



vicious
10 december 2012, 13:17
Hallo ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goeie versterker die niet te veel kost en ik voor thuis en evt ooit op een podium zou kunnen gebruiken.

Mijn muziek smaak is erg breed maar ik speel vooral punk en 70's rock ik zat daarom zelf te denken aan een Blackstar HT 5.

Ik zou alleen nog willen weten of deze versterker ook voor het podium gebruikt zou kunnen worden ik hoorde onlangs dat ik er ook een half/ full stack maar weet niet of het waar is.
I
k zou graag meer verhalen over deze versterker horen groet Sergio

arjanb01
10 december 2012, 13:21
Goeie keus, meteen doen ! Voor jou muziekstijl ideaal en beheersbaar volume thuis. Op het podium ga je door het aansluiten op een 2x12 cab genoeg volume krijgen ! Tweedehands kosten ze geen drol dus gewoon voor deze amp gaan !

vicious
10 december 2012, 13:27
kijk eerste reactie klinkt goed :D

Kim Wilson
10 december 2012, 13:33
Ik weet niet hoe zo'n Blackstar reageert, maar ik heb een Epiphone Valve Jr. gehad. Ook 5 watt, met een 2x12 cab eronder. Live kon ik absoluut niet meekomen. Veel te weinig vermogen. Voor live toepassingen zou ik zeker zwaarder adviseren.

B~Rock
10 december 2012, 13:37
Ik weet niet hoe zo'n Blackstar reageert, maar ik heb een Epiphone Valve Jr. gehad. Ook 5 watt, met een 2x12 cab eronder. Live kon ik absoluut niet meekomen. Veel te weinig vermogen. Voor live toepassingen zou ik zeker zwaarder adviseren.

is vaak wel amp-specifiek. Ik heb nu een 30W Blackstar die harder kan dan mijn voormalige 50W Mesa Boogie (die al bekend staan om het feit dat ze veel volume voor hun vermogen leveren). E.e.a. hangt natuurlijk ook wel af van de stijl, je zult nl. in de regel wel met je amp vol open moeten spelen dus subtiele cleane gelduiden zitten er dan wat minder in.

arcane
10 december 2012, 15:29
Ik heb zelf een ht-5 combo met een 10" speaker. Tijdens de repetitie trekt de amp het net. Ik zou er zelf niet mee gaan giggen zonder uitversterking. Met een mic ervoor is het wel een ideale live-versterker, je moet immers niet zo veel slepen en hij klinkt gewoon erg goed.

guitarkid
10 december 2012, 16:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?116737-Blackstar-HT-5-al-geprobeerd&highlight=blackstar+HT-5

Staat alles in wat je wilt weten. Moet je wel even de tijd nemen het te lezen. Ik heb veel ervaring met deze amp, maar ga dat niet allemaal weer opschrijven.... Staat er ook tussen! ;)

Exi
10 december 2012, 19:24
Kijk ook zeker naar een Bugera V22 (super voor die prijs), Fender Pro Junior III of Blues Junior III of een Laney.
Deze zijn allemaal net iets luider en misschien ook wel lekkerder gevoiced voor jouw muziekstijl.
(Was zelf niet onder de indruk van het cleanere werk van de Blackstar)

edit: Oeps, Ik las Funk ipv Punk. Voor punk ga je inderdaad weer wat meer richting de Blackstar.
Misschien een Marshall Class 5, Hughes Kettner TubeMeister 18, ENGL Gigmaster 15.
Mooie (2de hands) cab eronder en gaan!
Deze kunnen allemaal wat worden getemd in hun output voor thuis.

Cageryu
11 december 2012, 07:48
Zijn er mensen die deze versie al hebben getest.

Blackstar HT-5TH Anniversary Combo, heeft 2 speakers van 10 inch.


http://getmadcat.com/video/159517/MESSE12-Blackstar-HT5TH-Anniversary-Amp.html

o0rollo0o
11 december 2012, 13:48
Zo'n Marshall Class 5 heeft toch veel te weinig gain?

vicious
11 december 2012, 13:59
Ok als ik de reacties hoor zou de HT-5 een redeijk goede keuze zijn

Napoje
11 december 2012, 15:07
Ja dat heb je goed, een blackstar HT-5 is een redelijk tot goede keuze voor rock en punk. Als je alleen clean zo spelen zou ik naar wat anders kijken maar dat doe je niet.

Exi
11 december 2012, 16:58
Zo'n Marshall Class 5 heeft toch veel te weinig gain?

Niets wat een overdrive pedaaltje niet kan fixen:ok:

vicious
11 december 2012, 17:52
ik denk dat ik r wel uit ben ik ga morgen ff langs en nog een keer testen maar denk dat ik m wel mee naar huis neem thanks allemaal voor snelle reacties

DarknessAwaits
12 december 2012, 16:29
En is 't 'm geworden?

RS-Rik
13 december 2012, 02:04
HT5 heb ik ook. Gaat hard. Volumeknop op 7 uur is te doen voor thuis, anders gaatie te hard.


Inderdaad, komt net mee met een rammende drummer, maar dan heb je hem wel op het hardste volume wat de sound ten goede komt. Het is een goede versterker, 100% marshall style (De fabrikant wil je doen vermoeden dat hij ook Fender sounds doet, echter nog niet gevonden). Seventies rock tot Metallica doetie te gek.

vicious
13 december 2012, 17:42
het is m geworden ik heb m gisteren meteen naast een drummer neer gezet en inderdaad vol volume moeten zetten maar wow wat n geluid en ik heb ook net nog even metallica proberen te spelen en komt toch verdraait dicht in de buurt zeker geen spijt van :D

marter544
13 december 2012, 18:25
Gefeliciteerd! Maar ben ik nou de enige die die blackstars echt helemaal niks vind..?

JohnLord
13 december 2012, 18:37
Nee.

.........

Kim Wilson
14 december 2012, 08:23
Gefeliciteerd! Maar ben ik nou de enige die die blackstars echt helemaal niks vind..?

Misschien niet, maar vind je dit de juiste plaats en moment om dat te ventileren?

kunk
14 december 2012, 10:55
Gefeliciteerd! Maar ben ik nou de enige die die blackstars echt helemaal niks vind..?

Kun je dit nader toelichten? Ben benieuwd:chicken:

arjanb01
14 december 2012, 11:11
Is toch puur een smaak kwestie of niet ? Ik vind bijvoorbeeld marshalls helemaal 3x niks, smaak....
Maar zoek je een amp voor de muziek van de TS dan is Blackstar een heel mooi betaalbaar alternatief !

kunk
15 december 2012, 10:26
Is toch puur een smaak kwestie of niet ? Ik vind bijvoorbeeld marshalls helemaal 3x niks, smaak....
Maar zoek je een amp voor de muziek van de TS dan is Blackstar een heel mooi betaalbaar alternatief !

Natuurlijk is het een kwestie van smaak maar dan is het toch juist goed om als je stelt dat je de Blackstar niks vindt om dat wat meer te motiveren.
Alleen de vermelding vind het "niks" zegt niet zoveel.

Exi
15 december 2012, 12:39
"Echt helemaal niks" vind ik een beetje overdreven, maar ik vind wel dat er betere opties zijn voor die prijs dan een Blackstar.
Maar dat zal ook weer deels met muzieksmaak te maken hebben.

polviggen
17 december 2012, 15:05
beetje langs de kwestie, maar ik heb laatst een ht1 combo getest.

Vond het niet zo geweldig, kastje trilde veel te hard mee bij sommige noten (te licht van constructie denk ik ?)

Napoje
17 december 2012, 15:27
beetje langs de kwestie, maar ik heb laatst een ht1 combo getest.

Vond het niet zo geweldig, kastje trilde veel te hard mee bij sommige noten (te licht van constructie denk ik ?)

Laat dit topic nou over de HT 5 gaan die een veel stevigere kast heeft... Ik heb vorige maand ook iets anders getest maar dat heeft ook niets met dit topic te maken.