PDA

View Full Version : The Lo Lands | Local Heroes



The Lo Lands
10 december 2012, 12:23
Één van mijn demo tracks welke al een tijdje op de plank ligt, gisteren voorzien van een basslijn. Een nummer welke ik hoop verder uit te gaan werken met mijn 'no strings attached band' :-) Qua stijl meer recht-toe-recht-aan rock/grunge/stoner. Excuses voor het tevens abrupte einde :makeup:

Local Heroes (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

pasqual
10 december 2012, 21:32
Vette rifs Lo,
Welke Fuzz gebruik je hier? Hij klinkt erg gruizig maar toch zit er veel definitie in je spel.
Heb je nog concrete plannen om eens met een band deze muziek uit te werken?
Ik heb dit al eens eerder gezegd maar ik vind jouw speelstijl herkenbaar ( en dat is positief bedoeld;) ).
Ik ben benieuwd hoe je dit live wilt gaan brengen, dan zou je toch een tweede gitarist nodig hebben. Ik bedoel dan niet alleen met dit nummer maar ook "Behind the glass" en "Crazy world" bijvoorbeeld.
Altijd leuk om jouw muziek te horen, ook qua mix, erg open.

The Lo Lands
11 december 2012, 09:49
Vette rifs Lo,
Welke Fuzz gebruik je hier? Hij klinkt erg gruizig maar toch zit er veel definitie in je spel.
Heb je nog concrete plannen om eens met een band deze muziek uit te werken?
Ik heb dit al eens eerder gezegd maar ik vind jouw speelstijl herkenbaar ( en dat is positief bedoeld;) ).
Ik ben benieuwd hoe je dit live wilt gaan brengen, dan zou je toch een tweede gitarist nodig hebben. Ik bedoel dan niet alleen met dit nummer maar ook "Behind the glass" en "Crazy world" bijvoorbeeld.
Altijd leuk om jouw muziek te horen, ook qua mix, erg open. Dankjewel Pasqual!! De fuzz in dit nummer is de Way Huge Swollen Pickle MKII. Een high gain fuzzpedaal met legio aan instellingen en fuzz sounds. Geen plug and play pedaal maar éénmaal naar je smaak ingesteld zeer bruikbaar. Groot minpunt is wel dat dit pedaal niet echt goed opschoond als je de volumeknop van je gitaar gebruikt! Voor deze demo heb ik alle partijen tweemaal ingespeeld en op hard links en hard rechts gepanned.

Dit nummer zou met een band wel met één gitaar kunnen werken maar een tweede gitarist zal het zeker vetter maken. Nu heb ik een redelijk vriendelijk basgeluid in deze demo gebruikt. Als de bassist ook zou kiezen voor een rauwer en overstuurd geluid is de ruimte snel gevuld :-) Met band zal het wel meer qua stijl deze kant op gaan maar ik merk ook nu dat ze er weinig voor willen doen dat eventueel een band ernaast zoeken voor mij een meer productief en bevredigend resultaat gaat opleveren.

USofguitar
16 december 2012, 17:01
ÉÉN WORD: COOOOL!

Leuke riff en geluid. Zelf als af en toe te "muddy". Maar cool attitude!
De geprogrammeerde drums klinken ook goed trouwens.

The Lo Lands
18 december 2012, 17:18
ÉÉN WORD: COOOOL!

Leuke riff en geluid. Zelf als af en toe te "muddy". Maar cool attitude!
De geprogrammeerde drums klinken ook goed trouwens.Dankjewel Ulrich!! Ik vind het zelf ook wel een lekkere riff. Daarnaast is het ook tof om te spelen wat soms wel eens anders is bij mijn stukken :-) Gitaarpartijen zijn inderdaad wat Muddy wat voor dit stuk ook wel een beetje de bedoeling was, grungy stoner sound. De eerste (hoofd) riff heeft tevens een octave down harmoniser meelopen wat het lekker log maakt maar de basspartij soms wel wat in de weg zit :-/ Ik heb nog wel een beetje aan de mix gesleuteld maar overall is dit wel de sound die ik zocht. De drums komen vanuit Addictive Drums software.

Stratman70
19 december 2012, 11:26
Gaaf! Inderdaad zoals pasqual zei: het klinkt wat gruizelig, maar toch gedefinieerd. Erg mooi hoor! Sowieso vind ik jouw opnames altijd erg goed klinken. Ik zou willen dat ik mijn opnames zo vet kreeg. Het klinkt allemaal erg 'dichtbij'.
Erg leuk riffje, moet je inderdaad maar eens uitwerken tot een volwaardig nummer.

The Lo Lands
19 december 2012, 22:18
Gaaf! Inderdaad zoals pasqual zei: het klinkt wat gruizelig, maar toch gedefinieerd. Erg mooi hoor! Sowieso vind ik jouw opnames altijd erg goed klinken. Ik zou willen dat ik mijn opnames zo vet kreeg. Het klinkt allemaal erg 'dichtbij'.
Erg leuk riffje, moet je inderdaad maar eens uitwerken tot een volwaardig nummer. Thanks Stratman!! En wbt het opnemen probeer ik zo realistisch mogelijke opnames te maken met de spullen die ik live ook gebruik. Ik maak voor het vastleggen van mijn sound gebruik van hardware cab sims in combinatie met mijn buizenamp en effect pedalen. Ik zou graag daarnaast ook met mics mijn cabinet willen opnemen maar in een rijtjeshuis gaan de buren dat niet leuk vinden :-)

Han S
19 december 2012, 22:45
Ik vind het super Milo, iets anders kan ik er niet van maken. Ik heb ook even geluisterd naar Be my Guide met Paul, ook helemaal geweldig, prachtig geluid en prachtig gespeeld.

Duhsjaak
23 december 2012, 04:33
Ik vind het super Milo, iets anders kan ik er niet van maken. Ik heb ook even geluisterd naar Be my Guide met Paul, ook helemaal geweldig, prachtig geluid en prachtig gespeeld.

Jaaaaaaaaaaaa (met dank aan Simon Vinkenoog, die ook altijd lang aangehouden en hard 'ja' riep als hij enthousiast werd).

Met een prachtklank, die zeker ook aan de heilzame invloed van petevader HanS te danken is. Want waar je mee omgaat..... Waarom dat altijd alleen in negatieve zin wordt gebruikt? Hier dus zeer positief.

Ik ben totally fan.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
23 december 2012, 12:15
Paul Coenradi is een vriendje van Milo en ik heb Paul wel eens in de studio gehad. Hij had daar een prachtig geluid en volledig stereo, superbreed en een groot feest om naar te luisteren. Milo komt ook wel eens oefenen met mijn zoon en ook Milo heeft een prachtig geluid in het echt. Dat zit toch voor een groot deel in de gitarist en voor de rest in zijn apparatuur.

Kudos voor Milo en Paul.

Sonno
23 december 2012, 19:50
Hey TLL,

Normaliter is dit niet echt mijn genre maar dit nummer doet me anders inzien ;) Zoals hierboven al gemeld: Lekker gruizig en toch definiëerbaar soundje. De riffs komen wel bekend voor maar zijn heerlijk!
Ik ga 'm nog 's luisteren...

Rock on!
Gr. Sonno