PDA

View Full Version : Op zoek naar eerste betaalbare multieffect [resultaat: zoom G3 ]



arnoldtims
10 december 2012, 12:20
Ik plug al jaren mijn gitaar gewoon in de versterker en spelen maar.

Nu wil ik toch wat meer uit mijn sound halen via effecten.

Ik speel over een fender stage 100 (transistor) waarover de meningen erg verdeeld zijn maar hij bevalt mij goed. Mijn gitaar is nu sinds kort een Vintage (merk) Strat v6

Nu weet ik dus echt helemaal niks van effecten maar ben op zoek naar een betaalbare multieffect met liefst iets met amp/cab modeling, zodat ik toch iets van een buizen sound kan proberen(andere versterker zit er niet in nu)

Het mooist zou zijn als ik het ook nog via mijn computer kan laten lopen.

Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken en vooral welk (budget) pedaal ook nog redelijk klinkt.
Vond die multi effecten vroeger nogal digitaal klinken maar tegenwoordig kunnen ze wel goed klinken maar ja welke.

Ik ben vooral een blues speler en zoek het dus niet in de high gain of rare effecten.

Dus graag wat suggesties in welke hoek ik het moet zoeken, nieuw,tweedehands,merk enz.
mijn budget is max ongeveer 200 euro.
Oh ja had in het verleden een Digitech rp55 aangeschaft om met koptelefoon te gebruiken maar die is echt bagger.

tidalwave_sideburns
10 december 2012, 12:34
Dan zal zo'n Fender Mustang je wel bevallen. Allemaal verschillende versterkmodellen, effecten, koptelefoonaansluiting, noem maar op.

Hier op dit forum al veel over geschreven, hier de specs op de site van Fender:

http://www.fender.com/products/mustang

arnoldtims
10 december 2012, 12:47
Je bedoelt de Mustang floor ? die zit eigenlijk wat boven budget.
Wel een leuk ding zover ik het op youtube kan beoordelen.

peter_heijnen
10 december 2012, 13:22
zoom g3 is wat jij zoekt! ;)

arnoldtims
10 december 2012, 13:34
Dat ziet er inderdaad aantrekkelijk uit voor een schappelijke prijs en veel mogelijkheden.
Als het niet te digitaal klinkt dan komt deze zeker in aanmerking

arnoldtims
10 december 2012, 21:53
Ik heb mij vanmiddag eens een beetje verdiep in dat ding en ik geloof dat het hem maar moet worden.
Alles wat ik wil zit er op en het geluid is heel acceptabel voor de prijs klasse als ik de reviews mag geloven.
Ik heb toch nog niet echt een ontwikkeld oor voor effecten en dit lijkt me prima om mee te beginnen.
Als iemand nu zegt nee dat moet je niet doen, ik weet een veel beter alternatief, roep u maar.

arcane
10 december 2012, 21:55
Ik kan je de zoom G3 ook aanraden

obiwanjacobi
11 december 2012, 07:28
Ik heb nog een Roland GP-16 met een FC-100 mkII in de aanbieding? :-P
Het is een oudje, maar hoeft dan ook niet veel te kosten.

Kan je goedkoop even wat proberen en daarop je mening vormen en dan door naar iets anders...?

Paar jaar terug had ik een Boss ME-25 gekocht voor het oefenen met de band (nu helaas niet meer).
Lekker klein en redelijk geluid. Kan ook dienst doen als A/D convertor (USB - 16 bits geloof ik, dus geen wereld kwaliteit).

[2c]

Einzeln
11 december 2012, 08:06
Ik kom in mijn zoektocht voortdurend uit op zoom G3.

peter_heijnen
11 december 2012, 09:54
Je bedoelt de Mustang floor ? die zit eigenlijk wat boven budget.
Wel een leuk ding zover ik het op youtube kan beoordelen.
Btw, ik heb in een test gelezen dat die mustang duidelijk last geeft mbt latency wanneer de processor echt aan de bak moet. Niet doen!

smullie
11 december 2012, 11:26
Al eens gedacht aan een digitale interface op je computer? Ik heb het sinds kort ook (Line6 UX1) en ik ben verrast door het plezier dat ik eraan beleef. Ik had het vooral gekocht om eens iets te kunnen opnemen, maar de mogelijkheden om te kiezen uit tientallen versterkers en nog veel meer effecten en andere instellingen maken het echt zo veelzijdig dat het nu vaak mijn amp vervangt.

Bekijk het eens... Je moet wel met een paar dingen kunnen leven, zoals telkens je computer te moeten opzetten, ...

De Zoom ken ik niet, maar ziet er heel gebruiksvriendelijk uit , dus is dat zeker geen slechte keuze.

arnoldtims
11 december 2012, 11:40
Ik wil hem toch ook aan de versterker kunnen aansluiten en ik heb begrepen dat die Zoom ook aan de computer kan, waardoor er ook mogelijkheden zijn voor opname

Einzeln
11 december 2012, 11:50
Precies, dat maakt dat ding extra leuk.

arnoldtims
13 december 2012, 11:25
Heb hem net besteld ben benieuwd wanneer hij komt en hoe het klinkt op mijn fender stage 100.
U word op de hoogte gehouden

Einzeln
13 december 2012, 14:45
Ben benieuwd

arnoldtims
14 december 2012, 16:21
Heb hem binnen.
Krijg hoofdpijn van de mogelijkheden en ben van ellende;) maar begonnen met de looping functie. Echt te gek speelgoed.
Alles staat wel erg hard, mis een beetje een mastervolume op dat ding.
Via de speaker van de computer klinkt het nog niet, moet dus ook nog op zoek naar een paar fatsoenlijke speakers.
Zit geen usb kabel bij dus kan ik hem nog niet aansluiten aan de computer.
De eerste indruk van het geluid is ook erg goed, moet nog wel op zoek naar mijn geluid maar goed ik heb hem pas 2 uur.


http://youtu.be/56dE9ziPgC8

arnoldtims
16 december 2012, 11:48
Edit. Heb de master volume inmiddels gevonden.:soinnocent:

Er gaat wel een nieuwe wereld voor mij open, er worden termen gebruikt in de handleiding die ik niet ken en begrijp.
Al hoe wel het misschien een redelijk makkelijk apparaat is gaat het nog wel even duren voordat ik mijn weg kan vinden.
Je kan er in principe 3 effecten combineren en dat lijkt niet veel maar de mogelijkheden zijn ontelbaar. al heel wat lekker soundjes gevonden maar ja welke word nu mijn basis toon, met welke versterker gecombineerd met welk delay of ander effect
Van de vele patches die er zijn een aantal geprobeerd en er nog niet een tegen gekomen die ik erg lekker vind. Maar goed ik heb nog lang niet alles geprobeerd.
Ik moet nog een manier vinden om snel naar een ander prestet te gaan zonder dat ik ze allemaal bij langs moet.
Zover ik nu weet kun scrollen met 2 knoppen maar als je dan bv patch nr 120 nodig hebt dan moet je 120 keer drukken. dat moet vast anders kunnen.
Al met al vind ik het geluid erg goed en is het apparaat redelijk ruis vrij.

Kort om ik kan hier nog vele dagen mee spelen voordat ik alles door heb, als ik maar even van de looping mogelijk afblijf.
Die looping functie is echt te gek speel goed.
https://lh3.googleusercontent.com/-1j0ctTJmWfo/UM2mS9w2PVI/AAAAAAAAAFc/BQugW_YIsUs/s720/20121216_113956.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-lEnLZLLWlAY/UM2mT4tRm_I/AAAAAAAAAFg/bjyszDPCEF0/s720/20121216_114357.jpg

arnoldtims
16 december 2012, 11:59
Oh ja er moet nog een USB kabel komen voor de connectie met de computer. Kan dat een gewone usb Kabel zijn?
op de website waar de zoom vandaan komt zie ik tot nu toe alleen USB kabels voor mic.
Maar ik kan niet goed zien hoe de connectors er uit zien en zoals je ziet op de foto heeft de zoom een ander connector dan die in de computer gaat.
Iemand een idee waar ik die kan halen of bestellen?

Einzeln
16 december 2012, 12:07
Da's een gewone usb kabel zoals misschien aan je printer zit. Kun je bij de action of de hema /supermarkt halen. Ik lees op de website dat je 6 effecten simultaan kunt gebruiken. http://www.zoom.co.jp/products/g3 Dat lijkt mij zelfs overdaad.

arnoldtims
16 december 2012, 12:18
Maar een gewone USB kabel heeft toch 2 dezelfde uiteinden?

Zie nu idd dat je tot 6 effecten kan gaan, hoe moet ik nog uitvinden. Grr nog meer mogelijkheden dus:confused: begin nu toch een migraine te ontwikkelen van al die mogelijkheden lol.
Ik probeer altijd zo weinig mogelijk het boekje te gebruiken maar zal er toch echt even in moeten duiken.

Einzeln
16 december 2012, 14:45
USB A Naar USB B. Moet je onder de 5 euro in de supermarkt kunnen vinden.Of hier bij dixons: http://www.dixons.nl/hardware-supplies/kabels/printen-scannen/15329402/icidu-usb-2-0-a-b-cable-1m-white.html?utm_expid=64657289-7&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.dixons.nl%2Fcatalogs earch%2Fresult%2F%3Fq%3Dusb%2Bkabel

arnoldtims
16 december 2012, 16:11
Dank. Morgen maar even naar de dixons