PDA

View Full Version : hola, shortythegreat hier



shortythegreat
9 december 2012, 22:04
dag allemaal,
eindelijk is het ervan gekomen om mij eens te registreren op gitaarnet.nl
ik ben dus shortythegreat ofte kurt plasschaert.
in het dagelijkse leven ben ik metselaar bij een groot belgisch bouwbedrijf.
in mijn vrije tijd ben ik gitarist bij de band "/kauntefit\".
maar mijn meest doorgedreven hobby is toch gitaren bouwen.
ik bouwde reeds een aantal jaren elektrische gitaren in mijn garage, vooraleer ik mij heb ingeschreven bij Syntrawest in brugge voor een cursus gitaarbouw.
daar bouwde ik in mijn 1ste jaar een reisgitaar.
daarna heb ik de richting klassieke gitaarbouw gevolgd olv kurt decorte.
momenteel volg ik de richting steelstring olv. Marc de Waey (nog steeds in brugge).
foto's van mijn bouwsels volgen zeker en vast.

Pick-Mane
9 december 2012, 22:10
Welkom

Ja die foto's ben ik dol op, zelf een gitaar bouwen moet fun zijn, maar het hout wat ze gebruiken is zeer duur.

foto's foto's en nog eens foto's......

Kan je mij het adres bezorgen, waar je was op dit te leren, is misschien ook wel iets voor mij.

Groetjes

shortythegreat
9 december 2012, 22:20
Welkom

Ja die foto's ben ik dol op, zelf een gitaar bouwen moet fun zijn, maar het hout wat ze gebruiken is zeer duur.

foto's foto's en nog eens foto's......

Kan je mij het adres bezorgen, waar je was op dit te leren, is misschien ook wel iets voor mij.

Groetjes

de site van de school is: http://www.gitaarbouwbrugge.be/
ik moet wel zeggen, de richting herstelling van instrumenten wordt niet meer gegeven.
voorlopig heb ik héél wat foto's op mijn facebook pagina staan: https://www.facebook.com/kurt.plasschaert?ref=tn_tnmn

Pick-Mane
9 december 2012, 22:34
Bestankt man

Ik weet nu waar ik moet zijn, voor gitaar bouwen.

Gtoetjes en nog eens welkom.

Duhsjaak
10 december 2012, 09:11
Hi Shorty
Je weet dat groot-zijn niet vanaf de grond wordt gemeten?
Leuk te zien dat je een band met violen (love for violins in plaats van een groep met...) hebt. Met onze viool spelende kinderen hebben wij nogal eens een viooltje uit de dumpster gered, opgeknapt en mee naar Cuba laten nemen.

Ondanks een sterk sturende overheid is vioolspelen daar alleen voorbehouden aan de elite en door de kinderen daar op te zoeken en gelijk met het overhandigen van de viool les te geven, was gelijk te controleren dat ze in goede handen kwamen. Wat er op den duur van geworden is weet je natuurlijk niet. Mogelijk zijn ze uiteindelijk doorverkocht, maar die kinderen hebben in ieder geval in hun jonge jaren iets leuks te doen gehad.

Ik hoop dat je nog eens wat bij 'sounds' gaat posten. Hoe groter de bio diversiteit hier op GN, des te leuker.
Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

Tabula Rasa
10 december 2012, 21:58
Volgens mij hebben wij op de DGBM nog even staan praten met Pieter. Welkom.