PDA

View Full Version : wie heeft: Rhytm Guitar 1 of Trash Guitar 1 van Troy Stetina



Retinite
18 juni 2003, 16:36
zie de titel, ik ben nu nog bezig met Metal Lead guitar volume 1, ik ben nu bijna bij solo 4 (allen die speed exercises ervoor nog) dus t lukt wel, maar ik wilde misschien zelf ook Rhytm Guitar of Trash Guitar aanschaffen, volumes 1 dan (1 van de twee, niet beide...), maar wat voor soort is dit? gewoon veel powerchrods enzo wat je leert met shuiven een aanslaan en alles? ook bij trash guitar? als iemand me iets kan vertellen of als iemand samples uit de boeken heeft; graag, maar dat laatste is wel weer illegaal
ik kan ze niet inzien, omdatmijn muziekwinkel ze niet ècht heeft... :evil: (bestellen :cry:)

Timmer
18 juni 2003, 21:20
Metal Rhythm Guitar 1 (MRG1) is een echt beginners boek (hoe sla ik een snaar aan etc) en gaat niet veel verder dan powerchords (wel iets verder maar tis niet schokkend).

Okee de laatste songs zijn 'redelijk' op niveau, maar voor iemand die al bij solo 4 zit van MLG1, lijkt het me niet ondoenlijk.

Thrash Guitar bouwt voort op MRG2, dat is nogal een stap hoger als dat vorige boek. Meer een boek voor gevorderde ritme spelers.


Mijn advies: ga voor rhythm guitar 2 (aangenomen je rhythm gitaarspel redelijk op niveau is). Heb ik ook, redelijk tot goed boek. Ben je wel even zoet mee om alles een beetje boel netjes te krijgen.


Luister naar de samples op www.stetina.com om een idee van de songs te krijgen. Ze zijn best aardig.`

Retinite
19 juni 2003, 12:55
je helpt me nu wel vaak uit de brand hè bij verschillende topics :-D, thx m8

Timmer
19 juni 2003, 14:09
Ja, wat apart eigenlijk :) het begon mij ook al op te vallen.

RAAARRRR

lord bean
19 juni 2003, 16:45
tja Metal Rhythm Guitar 1 heb ik ook nog ergens liggen maar dat is geen aanrader. D'r staan alleen maar powerchords in en is zoals de titel al zegt alleen maar gebaseerd op het verkrijgen van een goed ritme gevoel. Tis natuurlijk wel belangrijk maar lead guitar is vele malen gaver.