PDA

View Full Version : Delay met 'tails' in TB looper



Ukeloeder
9 december 2012, 17:15
Wanneer ik een delay met 'tails' functie in een TB strip gebruik verlies ik natuurlijk de functionaliteit van tails. Iemand een idee hoe dit te omzeilen? Na de TB strip plaatsen is er één die ik zelf zou gebruiken. Andere tips?

TimS
9 december 2012, 17:17
Delay met looper parallel zetten en alleen de input uitschakelen?

Ukeloeder
9 december 2012, 17:24
Dus vanuit de strip alleen náár de delay? Dan dus een mixer na de TBstrip? Out van delay naar mixer, out van strip naar mixer. Bedoel je zo?

Rakker
10 december 2012, 00:12
Geen idee hoe het werkt, maar: http://www.brightonion.co.uk/trail-looper/

Ukeloeder
10 december 2012, 08:23
Ik vermoed dat deze 'trail-looper' wanneer ingeschakeld signaal naar de delay stuurt maar bij uitschakelen het ontvangen (return) signaal niet uitschakelt. Had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken. :chicken:
Ik ga vanavond wel effe schetsen.

FruscianteFan
10 december 2012, 08:25
Geen idee hoe het werkt, maar: http://www.brightonion.co.uk/trail-looper/
En dan maar hopen dat die looper een goede buffer heeft ;)

Ik zou me persoonlijk afvragen hoe erg de tonesuck eigenlijk is, zo'n looper lijkt me erg kostbaar voor weinig winst. En hoe werkt dat ding eigenlijk? Zorgt-ie zelf voor de trails?

Ukeloeder
10 december 2012, 10:07
En dan maar hopen dat die looper een goede buffer heeft ;)

Ik zou me persoonlijk afvragen hoe erg de tonesuck eigenlijk is, zo'n looper lijkt me erg kostbaar voor weinig winst. En hoe werkt dat ding eigenlijk? Zorgt-ie zelf voor de trails?


Ik vermoed dat deze 'trail-looper' wanneer ingeschakeld signaal naar de delay stuurt maar bij uitschakelen het ontvangen (return) signaal niet uitschakelt.[...]
Daarmee bedoel ik alleen wanneer ingeschakeld stuurt ie signaal naar de delay (send). Return staat altijd in het signaalpad. Dus ook wanneer er geen signaal (meer) naar de delay gaat klinkt de herhaling van de delay door. Met zo'n schakeling heb je zelfs geen delay met trailsfunctie nodig.

disclaimer; de kans is levensgroot dat mijn idee niet probleemloos werkt...

titzenpitzer
10 december 2012, 11:50
Ik gebruik een ernie ball volume jr als eindschakel van mijn board; tuner uit naar mijn basis kanaal van de fender SR, de output naar een delay pedaal en van daaruit naar het andere kanaal. Kan je bij een enkelkanaal-versterker natuurlijk oplossen met een omgekeerde splitter. Ik kan nu mooi mijn delaysignaal erinblenden en ik behoud mijn tails.

peter_heijnen
10 december 2012, 19:54
de kans is levensgroot dat mijn idee niet probleemloos werkt...
Ik zou die delay daarom gewoon achter de tb strip zetten. Wat voor delay is het eigenlijk?

Ukeloeder
10 december 2012, 20:58
Het wordt een Flasback.

peter_heijnen
11 december 2012, 09:55
Dan hoef je je al helemaal niet de moeite van 'tb or not tb' te troosten, de flashback heeft een prima klinkende buffer.

Ukeloeder
11 december 2012, 11:59
Daarom hield ik de mogelijkheid hem na de strip te plaatsen al aan. Vanwege de bediening is het alleen wenselijk de delay in de strip te plaatsen. Puur vanwege opbouw van mijn toekomstig board.
Dat nu toch nog aan een herontwerp toe is.