PDA

View Full Version : Fender telecaster Lite-Ash



astair
9 december 2012, 13:17
Beste, heeft er iemand ervaring of kennis met een Fender telecaster Lite-Ash?

Graag iets terug aub groeten Freddy

macwilliams
9 december 2012, 13:37
Wanneer je doelt op een M.I.K. Fender lite ash telecaster, dan ja, zowel kennis als ervaring.

Hoezo?

Kim Wilson
9 december 2012, 13:39
Ja, die heb ik ook in de handen gehad. Nette gitaren, niet helemaal mijn ding echter.

Oranjeaap
9 december 2012, 14:25
Ik vermoed dat het te maken heeft met deze ad:

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/prijsdaling-fender-telecaster-lite-ash-koreaans-138961608.html?qq=Fender&start=41

Mitch
9 december 2012, 14:49
Ik weet even de nieuwprijs niet meer, maar het waren leuke gitaren. Het is allemaal wel behoorlijk glim glim. Zowel de lak als de hardware. Zichtbaar uit een lagere prijsklasse, zal ik maar zeggen. De abalone dots zijn ook een beetje veel van het goed, maar goed, dan heb ik het nog steeds alleen maar over uiterlijk gehad. Qua hout, afwerking en sound vond ik ze een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding hebben. Een tikkie minder classic Tele door de SD Alnico II set pickups, maar gewoon een prima sound.

DemolitionColorScheme
9 december 2012, 19:46
Waren dat niet die Koreaanse dingen? Ik heb daar weinig goeds over gehoord, dat die dingen alles behalve prettig spelen. Ik had die ook een tijdje op het oog, maar door die woorden een beetje klaar met deze.

Bron: hear-say, dus neem het hoe je het wilt.

arjanb01
9 december 2012, 20:10
Ik heb een lite ash tele uit korea gehad, prima dingetjes alleen ik vond de frets aan de scherpe kant en de hals erg dik. Voor het geld verder prima gitaartjes...

Kim Wilson
9 december 2012, 20:34
Waren dat niet die Koreaanse dingen? Ik heb daar weinig goeds over gehoord, dat die dingen alles behalve prettig spelen. Ik had die ook een tijdje op het oog, maar door die woorden een beetje klaar met deze.

Bron: hear-say, dus neem het hoe je het wilt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dit flauwekul is. Die dingen spelen best lekker, prima afgewerkte gitaren en zeker bang for the buck. Ik vond hem versterkt niet fijn klinken, maar dat was een smaakkwestie, wat met een set elementen op te lossen zou zijn. Gewoon lekkere gitaartjes.

astair
9 december 2012, 20:39
dank u wel

astair
9 december 2012, 20:41
bedankt Kim Wilson

astair
9 december 2012, 20:42
idd. Oranjeaap

astair
9 december 2012, 20:44
macwilliams,heb er 1 zien staan aan 350€ vandaar mijn vraag

macwilliams
9 december 2012, 21:33
macwilliams,heb er 1 zien staan aan 350€ vandaar mijn vraag

Gelijk doen, heb er zelf ook een, meer dan prima. Geen hear say dus eigen ervaring.

Henri H
9 december 2012, 21:43
Ik heb er ook één: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?138592-Eindelijk!-Een-Fender-Lite-Ash-Telecaster-(Korea)&highlight=lite

.... en ben er nog steeds zeer content mee, hoewel ik op dit moment nog steeds in de ES-335 witte broodsweken zit. ;)

frekie
10 december 2012, 13:00
Ik heb een Lite Ash strat gehad. Soft V shape neck, denk erom, is echt even wennen maar daarna vond ik hem goed spelen. Overall goede kwaliteit, goed fretwerk, mooie afwerking. Verbeterpunten waren topkam en snaargeleiders, en de electronica m.n. de potmeters. 500K potmeters op single coils geeft een enorme piek in het hoog, vooral de brugpickup was te schel.