PDA

View Full Version : online shops



crowdsurfer
18 juni 2003, 16:32
Hooi,

Ik vroeg me af of je bij bijvoorbeeld www.music123.com of www.musiciansfriend.com nog iets van de prijs kan afhalen. Ik wil daar een Ibanez rgt3120 kopen, hij staat daar voor 1500 dollar. Hoeveel zou ik er nog af kunne krijge?

groetjes

Izegrim
18 juni 2003, 16:42
Als je hem ergens goedkoper ziet op het net, gaan ze eronder zitten. Check ook eens http://www.zzounds.com

crowdsurfer
18 juni 2003, 16:53
jep dat weet ik, maar dan moet je hem eerst ergens vinde waar ie goedkoper is. Bij zzsounds hebbe ze um niet.

Ronald
18 juni 2003, 19:15
hmm op die sites zijn de dingen vaak veel goedkoper dan in nederland, maar ja de verzendkosten staan er vaak nie bij dus kan duurder zijn

maar kan da dan zomaar iets uit amerika laten overkomen? ik bedoel , da klinkt gewoon raar :-?

Bins
18 juni 2003, 19:35
Kan dus wel bij music123 (en ook nog wat anderen, maar dat weet ik zo gauw niet), de dollar staat nu laag dus das mooi. De verzendkosten voor een gitaar bij 123 zijn 74 dollar, dat valt ook wel mee. Belasting weet ik niet hoe dat zit, ik dacht 20% ofzo.

Ik zit heel hard over een Ibanez Jetking na te denken, want naar mijn weten heb je die in NL niet. Hij is niet zo duur ($299), maar ik vind het niet echt relaxt om iets te kopen dat ik nog nooit in me klauwen heb gehad, en dalijk issie kapot ofzo, moet je em weer terugsturen... Maar voor hetzelfde geld is alles gewoon koek en ei, je weet et niet.

Thom TK
19 juni 2003, 11:49
Zijn dit 2e hands gitaren ofzo?
Ze zijn echt belachelijk goedkoop daar!

marc_o
19 juni 2003, 11:55
Let op bij stuff uit Amerika, de prijs is niet zo laag als je zou denken, als daar iets voor bijvoorbeeld 800 dollar te koop staat is de prijs zo laag omdat ze een pre-tax system kennen, waarbij per staat een bepaalde belasting moet worden opgeteld, zo kan het zijn dat in Californie een andere belastingmethode is als in bijvoorbeeld Oregon. Er komt dus nog belasting bij!!!
Voor Nederland is dat dan 19% plus shipping.
Heb het nagevraagd bij Carvin, waar je direct van de fabriek kunt kopen, de Steve vaiversterker kost daar 899 dollar ofzo, maar voordat ie hier staat, betaal ik er toch 1400 euro voor, het is veel duurder dan je zou verwachten!!

Ronald
19 juni 2003, 12:10
en hoe zit dat met goedkopere producten zoals gitaarpedalen

zo staan sommige pedalen op zoŽn amerikaanse site voor 80 dollar terwijl zo'n zelfde bij feedback stond voor 125 euro

maar is het dan ook zo dat ze eigenlijk allebei even duur zijn ?

lol dan kan ik net zo goed in nederland kopen , is nog betrouwbaarder ook

LordRiffenstein
19 juni 2003, 12:26
Let op bij stuff uit Amerika, de prijs is niet zo laag als je zou denken, als daar iets voor bijvoorbeeld 800 dollar te koop staat is de prijs zo laag omdat ze een pre-tax system kennen, waarbij per staat een bepaalde belasting moet worden opgeteld, zo kan het zijn dat in Californie een andere belastingmethode is als in bijvoorbeeld Oregon. Er komt dus nog belasting bij!!!
Voor Nederland is dat dan 19% plus shipping.
Heb het nagevraagd bij Carvin, waar je direct van de fabriek kunt kopen, de Steve vaiversterker kost daar 899 dollar ofzo, maar voordat ie hier staat, betaal ik er toch 1400 euro voor, het is veel duurder dan je zou verwachten!!

Dit klopt denk ik niet helemaal want niet elke staat in de US heeft die tax, het hangt er dus vanaf WAAR je koopt. Je ziet ook vaak op Amerikaanse sites dat er staat de mensen uit deze of deze staat tax moeten betalen op hun aankoop.

Maiden Michiel
19 juni 2003, 12:31
Maarre, een rgt voor 1500 euro is toch niet duur? Tenminste, we hebben het toch niet over die Koreaan?

marc_o
19 juni 2003, 12:52
Heb het nagevraagd bij Carvin, waar je direct van de fabriek kunt kopen, de Steve vaiversterker kost daar 899 dollar ofzo, maar voordat ie hier staat, betaal ik er toch 1400 euro voor, het is veel duurder dan je zou verwachten!![/quote]

Dit klopt denk ik niet helemaal want niet elke staat in de US heeft die tax, het hangt er dus vanaf WAAR je koopt. Je ziet ook vaak op Amerikaanse sites dat er staat de mensen uit deze of deze staat tax moeten betalen op hun aankoop.[/quote]

Uiteraard zullen er uitzonderingen zijn, maar aan de duoane zijn ze niet meer helmaal groentjes tegenwoordig. Affijn, voor factory-directproducten geldt het sowieso, maar navragen lijkt me zeer zeker niet overbodig, om over service maar niet te spreken, goedkoper is niet altijd beter in ieder geval....

doncker
25 februari 2004, 16:43
Ik heb bij de 3 sites gaan kijken die in de 2 bovenste posts stonden en die verzenden niet naar belgië staat er. Doen ze het wel of moet ik bij andere winkels zijn, en welke zijn dat dan ?

greets

kristof

Punt
26 februari 2004, 01:13
Je moet invoerrechten ( dacht 12%) en btw (19% )betalen over de aanschafprijs + shipping en nog inklaringkosten 9,5 euro.

Maiden Michiel
26 februari 2004, 08:48
Ehm jongens, ik geloof niet dat musiciansfriend verzend naar Nederland, muv enkele producten

P****Fred
26 februari 2004, 10:18
je kan ook zoeken naar de kleinere winkeltjes...

ik heb bv een heel mooie Gibson ES135 hierheen gehaald voor minder dan de helft van wat ze hier kosten van bij www.guitarsetc.net

www.gpguitars.net en www.wildwoodguitars.com staan ook bekend om hun goeie prijzen...