PDA

View Full Version : Probleem met volume



Scarface
8 december 2012, 21:36
Ik ben op dit moment aan het experimenteren met pedalen.Ik heb hier weinig tot geen ervaring mee..

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Bij het inschakelen van mijn Vahlbruch Spacetime (delay pedaal) zakt het volume,het pedaal zit in de effect loop van de versterker als enige,dus verder geen pedalen.De voeding gaat door middel van een 9v batterij.
Is het normaal dat het volume zakt?De FAQ heb ik gelezen en kan hier niets over vinden

Voor de versterker zit een CAE Wah pedaal,dit geeft verder geen problemen.

De versterker is een Fender Supersonic.

Groet,
Marco

Gearjunkie
8 december 2012, 21:57
Goed, zakt het volume ook als je het pedaal tussen je wah en de input van de versterker hebt staan?
Sommige versterkers hebben een FX-loop mix knop, heb jij die? De delay ken ik niet, maar het kan zijn dat deze een volumeknop heeft.

Scarface
8 december 2012, 22:15
Dat heb ik nog niet geprobeerd,mij werd verteld dat ik hem in de loop moest zetten,en de wah tussen de gitaar en versterker.
Zal ik eens uitproberen.Maakt de volgorden nog iets uit?
De Fender Supersonic heeft geen FX loop mix knop.

Dit is het pedaal:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Vahlbruch-SpaceTime.jpg

Groet,
Marco

patrick0108
8 december 2012, 22:31
Moet zeggen dat ik hetzelfde heb met de supersonic (22W) met een jampedal retro vibe en en mxr 108 fuzz er voor(niet in de loop maar front)
heeft met de pedalen te maken denk ik. Daar ik zelf daar ik een goede tremolo en delay in de loop heb geprobeerd van de amp voordeel van mijn delay is wel dat er een boost op zit (timeline).

plaatje: van mijn serie in de loop van de supersonic (R) en superchamp (L) ik los mijn signaal verlies op door het volume van de MXR aan te passen.

http://imageshack.us/a/img266/3932/dsc05065e.jpg

Scarface
9 december 2012, 13:26
Ik heb vanochtend een paar dingen uitgeprobeerd,zelfs met een andere versterker (Marshall) het probleem was het zelfde,op het moment dat ik de pedalen aanzetten zakte het volume fors..

Nu heb ik op de Fender Supersonic beide pedalen in de effect loop gezet,het probleem lijkt nu iets minder maar is nog steeds aanwezig..bij het inschakelen van de wah zakt het volume niet en zet ik er dan de delay bij zakt het volume,maar nu iets minder sterk. Het ligt dus aan het delay pedaal

Ik heb de wah als eerste in de loop gezet daarna de delay,maakt qua geluid niets uit als ik het anders om doe.

Wil ik geheel van het probleem af zijn moet ik er dan een extra boost tussen zetten ? Of zijn er andere oplossingen?

Mijn patch kabels zijn nieuw en opmaat gemaakt..

Groet,
Marco

Gearjunkie
9 december 2012, 14:45
Leg je wah even aan de kant. Zet alleen je delay vóór de versterker. Probleem hetzelfde? Wat doet met mix knopje? Je moet zeker zien te weten of het probleem in je delay dan wel in je effects loop zit. Daarna verder kijken als het probleem geïsoleerd is.
Gebruik ook twee gewone kabels, patchkaels kunnen ook dit soort problemen veroorzaken, ook al zijn ze op maat gemaakt voor je.

Dirk_Hendrik
9 december 2012, 17:33
patchkaels kunnen ook dit soort problemen veroorzaken

Leg eens uit hoe een patchkabel (een stuk draad) een hoorbare volumedip veroorzaakt?

http://www.afdelingkletskoek.nl/logo.gif

patrick0108
9 december 2012, 17:48
Gewoon een boost er tussen en klaar ben je, de mix van je delay helpt niet aan signaal verlies.
zoals ik aangaf heb ik hetzelfde probleem na aanschaf van de retro vibe voor het delay pedaal. ik heb de optie om het volume van de fuzz omhoog te gooien of een boost toe te voegen via het delay pedaal.

the sure thing
9 december 2012, 19:29
Als je het delaypedaal open schroeft, zit er dan van binnen niet een potmetertje waarmee het volume ingesteld kan worden?

Scarface
9 december 2012, 21:38
Allereerst dank voor de reacties,

Aan de kabel ligt het niet,verschillende nieuwe kabels geprobeerd van diverse merken dat maakt geen verschil. Delay pedaal open gedraaid en gekeken of ik iets aan de potmeter kon doen,maar dat gaat niet,en ik durf de print er niet uit te halen om boven op de print te kijken omdat het nog een nieuw pedaal is.

Ik heb ook het pedaal alleen geprobeerd,voor de versterker en in de loop in beide gevallen zakt het volume. Ik ga er dus vanuit dat ik of een boost er tussen moet zetten of een delay pedaal met boost zoals.. Patrick0108 al aan geeft..

Ik heb dit probleem op beide versterkers Fender en Marshall. Alleen op de Marshall heb ik een loop mix knop dus die kan ik iets beter regelen qua volume,maar er is nog steeds verschil.

Ik laat jullie weten als het is op gelost.

Groet,
Marco