PDA

View Full Version : Probleem met volume



Scarface
8 december 2012, 21:36
Ik ben op dit moment aan het experimenteren met pedalen.Ik heb hier weinig tot geen ervaring mee..

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Bij het inschakelen van mijn Vahlbruch Spacetime (delay pedaal) zakt het volume,het pedaal zit in de effect loop van de versterker als enige,dus verder geen pedalen.De voeding gaat door middel van een 9v batterij.
Is het normaal dat het volume zakt?De FAQ heb ik gelezen en kan hier niets over vinden

Voor de versterker zit een CAE Wah pedaal,dit geeft verder geen problemen.

De versterker is een Fender Supersonic.

Groet,
Marco

Gearjunkie
8 december 2012, 21:57
Goed, zakt het volume ook als je het pedaal tussen je wah en de input van de versterker hebt staan?
Sommige versterkers hebben een FX-loop mix knop, heb jij die? De delay ken ik niet, maar het kan zijn dat deze een volumeknop heeft.

Scarface
8 december 2012, 22:15
Dat heb ik nog niet geprobeerd,mij werd verteld dat ik hem in de loop moest zetten,en de wah tussen de gitaar en versterker.
Zal ik eens uitproberen.Maakt de volgorden nog iets uit?
De Fender Supersonic heeft geen FX loop mix knop.

Dit is het pedaal:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Vahlbruch-SpaceTime.jpg

Groet,
Marco

patrick0108
8 december 2012, 22:31
Moet zeggen dat ik hetzelfde heb met de supersonic (22W) met een jampedal retro vibe en en mxr 108 fuzz er voor(niet in de loop maar front)
heeft met de pedalen te maken denk ik. Daar ik zelf daar ik een goede tremolo en delay in de loop heb geprobeerd van de amp voordeel van mijn delay is wel dat er een boost op zit (timeline).

plaatje: van mijn serie in de loop van de supersonic (R) en superchamp (L) ik los mijn signaal verlies op door het volume van de MXR aan te passen.

http://imageshack.us/a/img266/3932/dsc05065e.jpg

Scarface
9 december 2012, 13:26