PDA

View Full Version : Nieuwe amp ( goedkoop maar goed ? )



Br@mbo
18 juni 2003, 16:23
Hallo , ik zal beginnen sparen voor een nieuwe amp.
Het is natuurlijk altijd leuk om te weten met welk doel je spaart ...

Ik wil een nieuwe amp

-trans. of buizen , is mij gelijk
-loepzuivere clean , ruige distortion , typisch 'sologeluid'
-weinig geld (krijg nie veel zakgeld en mag geen vakantiejob doen wegens leeftijd (12))
-er moet behoorlijk wat volume uitkunnen (speel in bandje)

iemand tips?

Mithrandir
18 juni 2003, 16:51
Hoeveel geld is weinig geld? 100 euro? 400 euro?

En gebruik ook alsjeblieft even de zoekfunctie want de afgelopen tijd worden we weer dood gegooid met 'ik wil een nieuwe versterker' topics.

suc6

Br@mbo
18 juni 2003, 17:38
najah ik weet nie, kdenk dat er voor 100€ nie veel te krijgen valt ...

300 € ofzo ?

Timmer
18 juni 2003, 20:45
Ehmm... je kan een Peavey Studio Pro proberen. 65W en 12" speaker. Toch wel een van de betere transistor versterkers. Kan je later ook nog wel mee vooruit. Tis een "basic" 2 kanaals combo en bij www.feedback.nl kostie 299 euro. Check effe peavey.com of harmony-central.com voor meer info. Ruige distortion heeftie zeker.


Anders een Roland Cube 30? Veel variatie in geluid + digitale effecten.



Als ik vragen mag: waar speel je nu op dan? Voor 300E kan je redelijk wat krijgen als je niet al te veeleisend bent.

Mitch
18 juni 2003, 22:04
Als je voor niet veel geld met een band mee wil kunnen zou ik zeker voor een Peavey rondneuzen.

John P
18 juni 2003, 22:06
Fender champ 12? Tweedehands. Of een Laney lc 15. Heb je meteen een goeie buizenversterker. Laney wil tweedehands ook nog wel voor een leuke prijs te koop staan. Ik heb een lc 50 gezien voor 340. Dan heb je een prima versterker hoor! En die was nog in prima staat!

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 23:11
2ehands marshall valvestate of H&K attax.

als het nieuw moet zijn, zou ik voor een roland cube30 gaan. goedkopere peavey versterkers (eigenlijk alles waar TRANSTUBE opstaat) vind ik echt bagger.

Bins
18 juni 2003, 23:52
+1 Als je met een band gaat spelen, kan je die cube altijd nog in de pa douwen, of een mic ervoor. H&K attax is ook zeer ok, ik speel de laatste tijd in de oefenruimte op een H&K 50 watt, en die trekt et net. Onze drummer slaat heel hard, dus dat zegt een hoop.

*fluisterd* Ik vind de peavey bandit, en de marshall mg series ook helemaal zo slecht nog niet...

Janneman
19 juni 2003, 00:01
+1 Als je met een band gaat spelen, kan je die cube altijd nog in de pa douwen, of een mic ervoor.

Hmmm, ik denk dat er voor de topic starter van 12 jaar nog geen echte pa beschikbaar is. Zou zeker voor minimaal 60 watt (transistor) gaan. Anders krijg je echt spijt.


*fluisterd* Ik vind de peavey bandit, en de marshall mg series ook helemaal zo slecht nog niet...

idd een goede optie denk ik, net als een valvestate.

Nicci
19 juni 2003, 00:37
2ehands marshall valvestate of H&K attax.

als het nieuw moet zijn, zou ik voor een roland cube30 gaan. goedkopere peavey versterkers (eigenlijk alles waar TRANSTUBE opstaat) vind ik echt bagger.

prima versterkertje, maar dan zou ik voor de Roland BluesCube gaan. staan op dit moment in de aanbieding in rotterdam. ik heb dit al een paar keer eerder gezegd. nee, ik krijg hier niets voor. 8-)

Bins
19 juni 2003, 08:16
Hmmm, ik denk dat er voor de topic starter van 12 jaar nog geen echte pa beschikbaar is. Zou zeker voor minimaal 60 watt (transistor) gaan. Anders krijg je echt spijt.



Ja, ok. Maar ik neem dan voor het gemak aan dat zijn eventuele bandje in een oefenruimte met backline gaat repeteren. Nu ik dit zo opschrijf zie ik de fout in mijn betoog in, want backline = natuurlijk ook gitaarversterkers. :)

The_Cure
19 juni 2003, 14:58
2ehands marshall valvestate of H&K attax.

als het nieuw moet zijn, zou ik voor een roland cube30 gaan. goedkopere peavey versterkers (eigenlijk alles waar TRANSTUBE opstaat) vind ik echt bagger.

prima versterkertje, maar dan zou ik voor de Roland BluesCube gaan. staan op dit moment in de aanbieding in rotterdam. ik heb dit al een paar keer eerder gezegd. nee, ik krijg hier niets voor. 8-)

Hoe is/bevalt de Bluescube? Ben van plan hem morgen te gaan testen. Is het de moeite waard? (voor blues //doh// oude rock ('60/'70))??? thnx in forward!

Nicci
19 juni 2003, 17:20
2ehands marshall valvestate of H&K attax.

als het nieuw moet zijn, zou ik voor een roland cube30 gaan. goedkopere peavey versterkers (eigenlijk alles waar TRANSTUBE opstaat) vind ik echt bagger.

prima versterkertje, maar dan zou ik voor de Roland BluesCube gaan. staan op dit moment in de aanbieding in rotterdam. ik heb dit al een paar keer eerder gezegd. nee, ik krijg hier niets voor. 8-)

Hoe is/bevalt de Bluescube? Ben van plan hem morgen te gaan testen. Is het de moeite waard? (voor blues //doh// oude rock ('60/'70))??? thnx in forward!

het is een prima versterker. mooie clean. werkt goed met allerlei effecten. de scheur is verbazingwekkend. van heerlijke grommende bluestonen tot behoorlijk high gain. geen mesa, maar toch.

The_Cure
19 juni 2003, 17:24
2ehands marshall valvestate of H&K attax.

als het nieuw moet zijn, zou ik voor een roland cube30 gaan. goedkopere peavey versterkers (eigenlijk alles waar TRANSTUBE opstaat) vind ik echt bagger.

prima versterkertje, maar dan zou ik voor de Roland BluesCube gaan. staan op dit moment in de aanbieding in rotterdam. ik heb dit al een paar keer eerder gezegd. nee, ik krijg hier niets voor. 8-)

Hoe is/bevalt de Bluescube? Ben van plan hem morgen te gaan testen. Is het de moeite waard? (voor blues //doh// oude rock ('60/'70))??? thnx in forward!

het is een prima versterker. mooie clean. werkt goed met allerlei effecten. de scheur is verbazingwekkend. van heerlijke grommende bluestonen tot behoorlijk high gain. geen mesa, maar toch.

kijk 8) ik was ook van plan om er een effectenbak voor te leggen (niet gelijk maar in nabije toekomst) ik ga hem waarschijnlijk morgen wel testen, maar eerst even langs feedback :)

Br@mbo
15 juli 2003, 12:18
komen in aanmerking :


Combo Marshall MG-Serie MG50DFX
Marshall MG50DFX, 50W, 1x12", 2-kanalig,



Combo Peavey TransTube Bandit 112
Peavey Bandit 112, 80/*100 Watt, 1x12",
Hall, 2-kanalig,

( is het nu 80 of 100 ??? )


Combo Peavey TransTube Studio Pro 112, 1x12"
Peavey Studio Pro 112, 65 Watt, 1x12",
Hall, 2-kanalig,




wie van de drie ???

of nog andere suggesties ?



vereist:: goeie clean , ruige dist.
veel volume !!!
ik moet er een eind mee vooruit kunnen

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 12:51
ik zou dan voor de marshall gaan. Die peavey's zijn kut.

Br@mbo
15 juli 2003, 13:02
die marshall is wel minst van watt en is focking duur

lupoloco
15 juli 2003, 14:04
een 2ehands h&k'tje dan?

Br@mbo
15 juli 2003, 14:25
ei'k hebik wel ervaring maar niet het minste vertrouwen i ebay en marktplaats ( met beide ervaring ) xou het liefst nieuw kopen

BLOK182
15 juli 2003, 16:26
Een Roland Cube 30 is wel leuk, zitten paar effecten op enzo, verschillende scheuren, kost 250.

Br@mbo
15 juli 2003, 18:25
komt daar genoeg volume uit ? 30 watt .. :roll:

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 18:30
die marshall is wel minst van watt en is focking duur

Ja dan moet je maar doorsparen. die peavey's zijn kut

Speeddemon
15 juli 2003, 23:05
Glove, shut the fuck up! :evil: :-?

Ik heb destijds een Valvestate VS100 vergeleken tegen een Fender RockPro 1000 en een Peavey Bandit 112, die Peavey won (beter clean dan Marshall, mooiere en veelzijdigere gain dan Fender), al helemaal omdat ie DEGELIJKER en GOEDKOPER was.

Enniewee, back to you Br@mbo, ik doe hem dus weg, omdat ik een dezer daags een Engl Savage ga halen, en wat zo speciaal aan mijn Bandit 112 is; is dat die ouwe Sheffield speaker (die Ic3glove zo KUT vindt, echt de versterker zelf is goed, het is gewoon een matige speaker), d'r uit is, en d'r nu een goeie Celestion G1275T in ligt. Ik heb die versterker paar jaar geleden nieuw gekocht voor 950 gulden, die speaker vervangen kostte me 300 gulden, en je mag hem hebben voor 320 euro. Lijkt me een zeer schappelijke prijs.

Versterker is nog optisch zeer goed en technisch o.k., heb de handleiding en de footswitch er ook nog bij. (bij sommige winkels moest je voor die switch nog eens 50 piek bijdokken).
Als je hem eens wilt komen testen, hoor ik het graag.

Br@mbo
16 juli 2003, 09:54
ja hoor dan kom ik effe met de fiets naar breda lol :p

heel vriendelijk aanbod van je , heb er alleen het geld niet voor momenteel :s

Harry
16 juli 2003, 10:49
als het tussen een PEavy Bandit 112 gaat en een Marshall, kies ik voor de Peavy. Het geluid is veel beter, en heeft meer mogelijkheden.

Speeddemon
16 juli 2003, 17:50
ja hoor dan kom ik effe met de fiets naar breda lol :p

heel vriendelijk aanbod van je , heb er alleen het geld niet voor momenteel :s
Ik neem aan dat je ook ouders hebt... en die hebben misschien een auto.
En aangezien je zei dat je budget ongeveer 300 was...

iam
16 juli 2003, 17:57
haha je wilt er echt vanaf speeddemon :)

verdacht hoor ;)

Br@mbo
16 juli 2003, 20:12
hmm breda waar ergens in kaasland ligt dat ?

idd verdacht dat je er vanaf wilt :p

Speeddemon
16 juli 2003, 20:15
Helemaal niet verdacht. Ik heb al een paar weken een advertentie staan op 2ehands.nl en ik koop binnen nu en een maand een Engl+cabinet van meer dan 1500 euro, dus ja, dat geld kan ik wel gebruiken ja. :p

(Brambo, Breda ligt in Noord-Brabant, 20km van Tilburg, 60km van Rotterdam)

Maar stuur me anders een PM als je oprecht geinteresseerd bent.