PDA

View Full Version : Stratocaster hals van Rebelrelic



Sonny
8 december 2012, 20:26
Hey allemaal,

Ik kan een linkshandige Strathals van Rebelrelic bij iemand kopen. De hals is afgewerkt met nitrolak en kost me maar 95 eurie. Ik heb de hals nog niet gezien, maar ik neem aan dat het om een relic hals gaat gezien de naam van het merk of verkopen zij ook gelakte halzen die niet ge-reliced zijn?

Zijn er hier mensen met ervaringen met deze halzen?

En is de decal op de headstock er eigenlijk makkelijk af te krijgen?

Alvast bedankt!

Sonny

Pepe
8 december 2012, 20:32
Of ie wel of niet gereliced is hangt af de wensen van de klant. Je zou het kunnen vragen aan de verkoper.
Het is onzin om naar ervaringen te vragen, de halzen verschillen dermate dat er geen lijn op te trekken valt behalve dat het vintage correct zal zijn kwa trussrod.

De decal is er makkelijk af te krijgen, die zit er bovenop. Maar waarom zou je?

Sonny
8 december 2012, 20:53
Het is onzin om naar ervaringen te vragen, de halzen verschillen dermate dat er geen lijn op te trekken valt behalve dat het vintage correct zal zijn kwa trussrod.

Ze verschillen in kwaliteit bedoel je?



De decal is er makkelijk af te krijgen, die zit er bovenop. Maar waarom zou je?

Ik zat net ff een stukje te kijken op youtube waarin de eigenaar van rebelrelic zijn woordje doet en kreeg wel een goed gevoel bij het merk en de achtergrond ervan. Dus misschien laat ik die decal wel mooi zitten.

Sonny
8 december 2012, 20:55
Zijn de headstocks eigenlijk van hetzelfde formaat en van dezelde vorm als die van de standaard headstocks van Fender?

Tabula Rasa
8 december 2012, 21:03
Het zou ook zomaar een standaard neck van All Parts kunnen zijn.

Rick trodat
10 december 2012, 16:19
Het zou ook zomaar een standaard neck van All Parts kunnen zijn.

Ik weet dat luke ze niet zelf maakt. Toen ik er destijds naar vroeg, zij hij dat hij ze liet maken bij een van zijn luthier collega's. Hij kan bijvoorbeeld ook halzen en bodies uit een stuk leveren. Al zijn al zijn standaard bodies 2 stuks. Luke koopt alles dus standaard in, wel doet hij de paint jobs en is zeer bekwaam in het afstellen.

fred dons
10 december 2012, 17:57
bodies maakt die wel hoor maar de nekken zijn inderdaad halffabrikaten (en daar gaat nog genoeg werk in zitten)

Tabula Rasa
10 december 2012, 20:48
Ik heb laatst een RR gezien, een wat oudere waarbij logo's in neckpocket weggewerkt waren en die body leek me All Parts (waar overigens helemaal niets mis mee is) en als je naar de FB pagina van All Parts gaat, kom je de complete familie RR tegen in het customer photo album. Vandaar dus mijn inschatting dat het AP zou kunnen zijn.

Sonny
10 december 2012, 23:33
Ik ga em morgen ophalen, als ik tijd heb. Op welke aandachtspunten zou ik moeten letten voordat ik de hals koop?

De body waar deze hals op moet komen, is een fender highway one en had geloof ik origineel een hals met 22 frets. Maakt het eigenlijk uit als daar dan nu een hals met 21 frets opkomt?

Eh zijn de headstocks eigenlijk van hetzelfde formaat en van dezelfde vorm als die van de standaard headstocks van Fender?

Rick trodat
11 december 2012, 10:34
Ik heb mails van hem dat hij ze niet zelf maakt die bodies. Dateer wel van 2008.

Rick trodat
11 december 2012, 10:37
Ik ga em morgen ophalen, als ik tijd heb. Op welke aandachtspunten zou ik moeten letten voordat ik de hals koop?

De body waar deze hals op moet komen, is een fender highway one en had geloof ik origineel een hals met 22 frets. Maakt het eigenlijk uit als daar dan nu een hals met 21 frets opkomt?

Eh zijn de headstocks eigenlijk van hetzelfde formaat en van dezelfde vorm als die van de standaard headstocks van Fender?

Dat de hals in de neck pocket past. Dus body meenemen. De headstock is hetzelfde. De 22e frets is bij een strat op de lip, maw een 21 fretter kan er gewoon op.

fred dons
11 december 2012, 11:19
in 2008 (en volgens mij ook nog wel wat later) was dat inderdaad zo maar hij maakt ze nu zelf wel van de ground up (in de winkel kun je ze ook zien liggen in verschillende stadia) alleen de nekken komen nog van een thirdparty (geen all parts, deze komen wel van de zelfde partij waar All parts ze haalt)

Sonny
11 december 2012, 22:21
Dat de hals in de neck pocket past. Dus body meenemen. De headstock is hetzelfde. De 22e frets is bij een strat op de lip, maw een 21 fretter kan er gewoon op.

Ik heb de body nog niet in huis, dus het zal op goed geluk moeten. Ik heb al wel foto's gezien en die hals ziet er echt goed gereliced uit!

Morgen stuurt Rienk van The String hem op naar me, dus ben benieuwd. Hij heeft em persoonlijk van Luke gekocht, dus ik neem aan dat hij niet krom of iets dergelijks zal zijn...