PDA

View Full Version : HNGD Vintage V6 Reissued Series



arnoldtims
8 december 2012, 16:39
Heb eindelijk eens een imitatie strat die naar een echte strat klinkt. Klinkt erg lekker en speelt ook fijn na een afstel beurt.

Een dikke Maple hals uit een stuk dus geen losse toets, ligt me wel.
Er zit een mooie tekening in de hals en verder ook netjes afgewerkt.
Het brug element is voor de verandering ook lekker bruikbaar en aangesloten aan de toonpot

Hij hing als nieuw in de winkel maar werd wel gebruikt door een gitaar leraar.
De hals moest een behoorlijk stuk rechter, de fretjes even polijsten ( moet nog gebeuren) en er zit een heel klein butsje in de hals.
Mee voor 200 euro.
Nog niet zelf foto's gemaakt maar deze is het.
https://lh3.googleusercontent.com/-WGviGo9Dd6M/UMNb88WkSXI/AAAAAAAAAC8/boq9-lF8Dvs/s1200/V6M_fr.jpg
Vintage® V6 Series
Body: American Alder
Neck: Hard Maple – Bolt On

Scale: 25.5”/648mm
Frets: 22
Neck Inlays: Pearloid Dot
Tuners: Wilkinson® WJ55 E-Z-LOK™
Vibrato: Wilkinson® WVC
Pickups: Wilkinson® Single Coil x 3 (N) WVS (M) WVS (B) WVS
Hardware: Chrome
Controls: 1 x Volume/ 2 x Tone/ 5-Way Lever

BamBuFan1
8 december 2012, 23:03
Vintage® maakt over het algemeen prima spul voor weinig.

arnoldtims
9 december 2012, 10:54
https://lh4.googleusercontent.com/-0HhO7MqqOpg/UMRfKwkU5tI/AAAAAAAAADQ/mhY8ibqj5K0/s720/20121209_104240.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-qGJUw7zhKfM/UMRfNZhJKGI/AAAAAAAAADY/OTfT89bF7-M/s512/20121209_104251.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-uE2YSDDyhPg/UMRfOeIGGtI/AAAAAAAAADc/vucP_KXg33g/s720/20121209_104304.jpghttps://lh5.googleusercontent.com/-VSgp-wu7bjk/UMRfSeZbiyI/AAAAAAAAADo/LdYURYBd5wc/s512/20121209_104631-1.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-C59mCq1MA1M/UMRfThalSZI/AAAAAAAAADw/xSavrbGkcAY/s512/20121209_104217-1.jpg

blademan
9 december 2012, 10:57
klopt, Wilkinson en z’n team maken prima spul. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

arnoldtims
9 december 2012, 12:13
Soundclipje opgenomen met mobile telefoon dus niet ideaal maar geeft even een impressie.
http://soundcloud.com/arnoldtims/soundclip-vintage-v6

arnoldtims
10 december 2012, 21:47
Nu vind ik bedelen om een reactie eigenlijk niet kies maar voordat deze in de diepte verdwijnt.
Is er niemand die hier verder een reactie op wil geven.
Ben als een kind zo blij met dat ding, hij heeft echt een hele mooie strat sound.

Scarface
10 december 2012, 23:31
Ken het merk niet maar hij ziet er goed uit en klinkt naar behoren..
Kan me voorstellen dat je er blij mee bent..

Groet,
Marco

da Liks
11 december 2012, 08:01
clean dingetje hoor!

pasqual
11 december 2012, 09:03
Ik wist niet dat Vintage ook strats maakt die niet gereliced zijn? Deze ziet er erg goed uit. Ik ga eens ff googelen!

Duhsjaak
11 december 2012, 09:48
Hi A
Volgens mij bedel je niet om een reactie. Dat gebeurt hier wel een heel wat opzichtiger.
Gelukkig net een type fout onderschept. Je zou me nooit meer hebben aangekeken. Afijn....

Ben zelf een van de voorstanders van Vintage (Advance AV1Bk). Ge-wel-di-ge hoeveelheid waar voor je geld.

Maar veel belangrijker dan die plank vind ik dat je met veel begrip voor gitaar te bieden heeft en voor wat de muziek nodig heeft, dat lied te lijf gaat. Iedereen denkt wel dat ie dit soort deunen wel effe kan flikken omdat het toch maar 3 akkoorden zijn, maar werkelijk fatsoenlijk ermee wegkomen is een heel ander verhaal.

Dus tweemaal gefeli. De gitaar en de gouden jatjes.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
11 december 2012, 10:38
Die Vintage stratjes zijn zeker goed ! Kunnen zich zeker meten met de duurdere mexicaanse stratjes vind ik. Nadeel van jou strat is de dikke nek, lijkt vrij fors op de foto.
Check ook de Vintage Icon Series en dan de Monterey strat. Een replica van de strat van Jimi met de beschilderingen, errug goede stratjes, check dit filmpje maar:

http://www.youtube.com/watch?v=JzkEWg8phW0

Nieuw rond de 400 euro geloof ik...

arnoldtims
11 december 2012, 11:34
Heren bedankt voor de reaktie en ook Gus voor de complimenten voor mijn spel.
De hals is idd nogal dik en moet daar wel wat aan wennen maar het voelt wel goed. Ik ben toch geen
racemonster op de gitaar.
De nieuw prijs ligt idd tegen de 400 euro aan. Maar omdat deze af en toe gebruikt werd in de winkel plus een heel klein butsje in de hals kon ik hem voor 200 euro meenemen.

Exi
11 december 2012, 13:35
Die Vintage stratjes zijn zeker goed ! Kunnen zich zeker meten met de duurdere mexicaanse stratjes vind ik.
Absoluut niet mee eens. Dit is allemaal napraterij imo.

Ik heb een "gerelicte" Vintage V6 en een Squier Classic Vibe gehad en beiden kunnen echt niet tippen aan mn duurdere Mexicaan (Road Worn Player). Mexicaanse Fenders worden overigens steeds beter (zie je helaas ook terug aan de prijs).

De Squier vond ik persoonlijk nog veel lekkerder dan de Vintage en zou misschien na het vervangen van de electronica nog wel mee kunnen komen.
Mijn vintage was gewoon beduidend minder goed afgewerkt en de hals is zo plat als een pannekoek, met scherpe randen (de hals is niet lekker afgerond). Niet comfortabel en niet zoals een strat hoort te zijn dus.

De Les Paul modellen van Vintage vind ik daarentegen wel heerlijke gitaren.

Je krijgt echt waar je voor betaalt hoor ;)


btw, mooie gitaar zo in "fiësta red"

arnoldtims
11 december 2012, 13:51
Ik weet dat Vintage wel een goede naam heeft en zeker kwaliteit bied. Kan het zijn dat ze later beter zijn geworden?
Deze heeft namelijk een dikke bolle hals, ik denk een d profiel en keurig afgewerkt. Daarnaast zitten er goede elementen in. Dus wat mij betreft gaat de vergelijking wel op.

Exi
11 december 2012, 15:26
Met hals bedoelde ik, het fretbord, excuus.
de halsdikte zelf is inderdaad wel goed, maar de randen van het fretbord zijn erg scherp. Inderdaad een D met scherpe randen.
Elementen zijn niet slecht. Al vond ik die van de Classic Vibe toch iets beter.

arnoldtims
11 december 2012, 17:21
Dan zijn er dus wel wat dingen verbeterd. deze hals is is uit een stuk maple zonder losse toets en de randen zijn netjes afgerond

Exi
11 december 2012, 18:29
Dat is dan mooi! :ok:
Ik had er een met rosewood toets. Misschien zit daar het verschil, of die van mij was gewoon belabberd afgewerkt.
(Had hem in Engeland besteld, nieuw voor omgerekend €148,50 :D . Ik vond het voor die prijs wel een gokje waard. Uiteindelijk weer voor €150,- doorverkocht ^^ )

arnoldtims
11 december 2012, 18:47
was het wel een reissued model want er is nog een model in lagere prijsklasse die ook v6 heet.

Ik zie wel dat de prijs erg verschilt overal maar zo goedkoop ben ik een reissued nog niet tegen gekomen

Exi
11 december 2012, 18:55
Het was een ICON.
Destijds hier besteld: http://www.gak.co.uk/en/vintage-v6-distressed-laguna-blue/18119

edit: Hier foto's van mijn Vintages (De Les Paul heb ik nog steeds): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90833-Post-je-collectie&p=2382716&viewfull=1#post2382716

arjanb01
11 december 2012, 19:13
De thomas blug sig en die monterey strat kunnen zich echt mete met e mexicaanse strats, deze zijn 430eu, duurder dan de icons! Prima adgewerkte strats.

BamBuFan1
11 december 2012, 22:35
Prima adgewerkte strats.

Freudiaanse typo?

Exi
12 december 2012, 13:44
Voor die prijs kun je ook een tweedehands Mex Fender kopen. Heb je meteen the real deal ;)

arnoldtims
12 december 2012, 13:59
Zou kunnen maar de Reissued is weer iets goedkoper en ik heb hem in praktische nieuwstaat voor 200.

Maar goed even voor de duidelijkheid het is gewoon een goede strat en ik heb de vergelijking niet gemaakt.
Zou het ook niet weten want ik heb nog nooit een mex in handen gehad.

RS-Rik
12 december 2012, 15:22
Mooie kleur vd neck ook. Niet dat hele lichte zeer fijngenerfde spul maar een iets grovere, hou ik wel van.


Speeltie lekker?

Duhsjaak
12 december 2012, 15:33
Hi
Sjonge wat een discussie. Heeft Arnold net een heerlijke dame gewipt, komt er van alle kanten commentaar. Dat ie een andere had moeten wippen, want dan had ie de real deal. Noem maar eens wat.

Gewetensvraag: Vinden we het een beetje moeilijk als iemand blij is met zijn gitaar? Je zou bijna denken dat ie zich moet verantwoorden voor zijn aankoop. Ik heb hem niet zelf. Ik heb een sort of LP achtige. Dus misschien tel ik niet helemaal mee als expert op het gebied van deze gitaar. Nee, de mijne heeft hij niet gekocht en hij en ik zijn daar senang mee.

Maar dat ding dat Arnold wel heeft gekocht is voor de normale prijs een heel nette gitaar. Hij heeft hem voor bijna de helft. Dan is het toch geen raketwetenschap dat A. een giga bak met kwaliteit in handen heeft voor dat geld.

Ik zeg: Arnold. Laat je de pis niet lauw maken. Geniet er gewoon lekker van.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
12 december 2012, 15:50
Verdiep je eens in het merk VINTAGE. Je zal aangenaam verrast zijn. Deze kleur relict heel mooi. Over 20 jaar wordt er om deze strat gevochten. Gefeliciteerd.

macwilliams
12 december 2012, 16:23
hi
sjonge wat een discussie. Heeft arnold net een heerlijke dame gewipt, komt er van alle kanten commentaar. Dat ie een andere had moeten wippen, want dan had ie de real deal. Noem maar eens wat.

Gewetensvraag: Vinden we het een beetje moeilijk als iemand blij is met zijn gitaar? Je zou bijna denken dat ie zich moet verantwoorden voor zijn aankoop. Ik heb hem niet zelf. Ik heb een sort of lp achtige. Dus misschien tel ik niet helemaal mee als expert op het gebied van deze gitaar. Nee, de mijne heeft hij niet gekocht en hij en ik zijn daar senang mee.

Maar dat ding dat arnold wel heeft gekocht is voor de normale prijs een heel nette gitaar. Hij heeft hem voor bijna de helft. Dan is het toch geen raketwetenschap dat a. Een giga bak met kwaliteit in handen heeft voor dat geld.

Ik zeg: Arnold. Laat je de pis niet lauw maken. Geniet er gewoon lekker van.
Vriendelijke groet, gus

helemaal mee eens!

arnoldtims
12 december 2012, 16:31
Ik werd in de winkel naar deze gitaar getrokken omdat het de enige was met een maple hals en omdat het een Vintage is.
Ik was op de hoogte van de reputatie van het merk Vintage en ik kon hem met mijn beperkte budget aanschaffen.
En om nog wat olie op het vuur te gooien, ik ben niet merken geil en vind Fender niet de beste strat maker meer.
Ze vragen veel en de afwerking laat nogal eens te wensen over.
Ik beweer niet dat deze gitaar beter is dan welke Fender dan ook maar doet er ook niet voor onder, zeker niet als je naar kwaliteit,prijs verhouding kijkt.

Exi
12 december 2012, 16:47
Hi
Sjonge wat een discussie. Heeft Arnold net een heerlijke dame gewipt, komt er van alle kanten commentaar. Dat ie een andere had moeten wippen, want dan had ie de real deal. Noem maar eens wat.
gheghe :D

Mijn 'real deal' comment was richting arjanb01 die aangeeft dat de Thomas Blug sig en de Monterey Strat zich kunnen meten met Mex Fenders:

De thomas blug sig en die monterey strat kunnen zich echt mete met e mexicaanse strats, deze zijn 430eu, duurder dan de icons! Prima adgewerkte strats.
Tja, voor €430,- kun je net zo goed een tweedehands Fender kopen. Alleen al vanwege de betere resale value (is mijn mening, je kan het ook anders zien uiteraard.)

Echt niets ten nadele aan de gitaar van onze Arnold. Het is gewoon een fijne gitaar voor €200,- en hij klinkt gewoon goed zo te horen en hij geeft aan de ze nu zelfs de hals beter voor elkaar hebben. Top!

Ik deel gewoon even mijn ervaringen en geef een vergelijking met een Classic Vibe die ook ongeveer in dezelfde prijsklasse zit en mijn Mex Fender.
Zo heb je ook bijvoorbeeld de London City strats die ook weer hun eigen fans hebben.

:hippie:

edit: Van het tegenvallende aantal reacties heb je nu geen last meer Arnold!:seriousf:

arnoldtims
12 december 2012, 17:01
Ik had er gelijk bij moeten zetten dat het alle custom made fender's naar huis speelt lol.:hide:

Maar genoeg zo, ik haalde dit topic van de 2e pagina af om nog wat reactie,s te krijgen voordat hij voor eeuwig verdween.
Nou idd dat is gelukt:)

Duhsjaak
12 december 2012, 19:50
Ik had er gelijk bij moeten zetten dat het alle custom made fender's naar huis speelt lol.:hide:

Maar genoeg zo, ik haalde dit topic van de 2e pagina af om nog wat reactie,s te krijgen voordat hij voor eeuwig verdween.
Nou idd dat is gelukt:)

Hi A
Je bent een fijne gozert.
Veel plezier met je plank.
En de volgende post je lekker weer!

Er zijn er gelukkig genoeg die plezier aan beleven aan je posts.
Kick out the jams!!! (MC5)
Vriendelijke groet, Gus

thomas_lc
15 december 2012, 21:38
gheghe :D

Mijn 'real deal' comment was richting arjanb01 die aangeeft dat de Thomas Blug sig en de Monterey Strat zich kunnen meten met Mex Fenders:

Tja, voor €430,- kun je net zo goed een tweedehands Fender kopen. Alleen al vanwege de betere resale value (is mijn mening, je kan het ook anders zien uiteraard.)

Echt niets ten nadele aan de gitaar van onze Arnold. Het is gewoon een fijne gitaar voor €200,- en hij klinkt gewoon goed zo te horen en hij geeft aan de ze nu zelfs de hals beter voor elkaar hebben. Top!

Ik deel gewoon even mijn ervaringen en geef een vergelijking met een Classic Vibe die ook ongeveer in dezelfde prijsklasse zit en mijn Mex Fender.
Zo heb je ook bijvoorbeeld de London City strats die ook weer hun eigen fans hebben.

:hippie:

edit: Van het tegenvallende aantal reacties heb je nu geen last meer Arnold!:seriousf:

Ik word deze dagen liever gezien met een vintage/london city/diego dan een Mexicaanse fender die zijn 'resale' value zoals je het zo mooi aangeeft toch niet opbrengt.
Mag blij zijn als je nog 250 euro krijgt voor een mex fender

Rooker
15 december 2012, 21:54
Nou, ik heb mijn mex met Splatter paint en SCN pickups upgrade verkocht voor 275,- en daar heb ik me toch even spijt van.....

arnoldtims
13 januari 2013, 10:49
Er zit nog een raar staartje aan dit verhaal.
Ik had bij de afstelbeurt die ik nog tegoed had ook gevraagd om de frets te polijsten.
Nu duurde het erg lang dus nam ik maar even contact op met de winkel. Daar vroegen ze ook af waarom het zolang duurde en belden maar even met hun monteur.
Nu blijkt dat er een aantal frets al te laag zijn om er iets mee te doen en zijn de andere frets ook al erg laag.
Ook hebben die enkele te lage frets wat beschadigingen.
Het voorstel is om die frets te vervangen, op hun kosten.


Dit is toch vreemd, de gitaar hing als nieuw in de winkel en was alleen heel af en toe bespeelt door een muziek leraar.
Dat de frets aardig laag waren had ik wel gezien maar ik ging er vanuit dat het vintage correcte frets waren uit de jaren 50.
Maar dat frets al te laag zijn om te polijsten?
Het word kosteloos voor me opgelost en ze hebben belooft dat het een prima bespeelbaar gitaar word maar blij word ik er niet van.
Een vlakbeurt zit er dus niet meer in en op het moment dat ik de frets afslijt (kan bij mij al na 2 jaar zo zijn)
moet er dus gelijk al een herfret gebeuren.

Wat kan er nu gebeurd zijn. Of Vintage levert soms slecht gitaren, wat best kan hoor maar dat de frets te laag zijn blijft raar. Slecht afleveren betekent vaak slecht afgewerkt en niet goed gevlakt. Maar bij mij was alles keurig afgewerkt zonder uitstekende frets maar dus wel te laag.

Of de gitaar is veel meer gebruikt dan dat ze in de winkel vertellen. Toch zag ik geen duidelijk slijtage op de frets als in deukjes op posities die veel gebruikt worden.

arjanb01
13 januari 2013, 11:03
Voor die prijs kan je dat wel verwachten vind ik. Misschien dat de eindcontrole bij vintage niet goed was? Maar gebeurt ook bij de grote fender cs. Mooi verhaal is dat John Mayer zijn no. 1 in handen kreeg met foutieve solderingen. Om je voor te schamen als ik fender was.

witterwit
13 januari 2013, 11:09
ik heb een imitatie stratocaster en mij werd er bij verteld dat na 2-3 jaar oefenen spelen de gitaar wel "af" zou zijn. versleten dus.

arnoldtims
13 januari 2013, 11:25
Voor die prijs kan je dat wel verwachten vind ik. Misschien dat de eindcontrole bij vintage niet goed was? Maar gebeurt ook bij de grote fender cs. Mooi verhaal is dat John Mayer zijn no. 1 in handen kreeg met foutieve solderingen. Om je voor te schamen als ik fender was.

Vind eigenlijk niet dat ik dit kon verwachten bij een gitaar die nieuw boven de 300 euro kost.
Ik heb ook een hele goedkope Chort strat die nog niet eens de helft kost waarvan de frets wel goed waren.
Het lijkt er op dat idd de nacontrole niet goed is geweest en heb ik net toevallige een slecht exemplaar te pakken.

Blijft wel raar omdat Vintage bekent staat om de kwaliteit die ze leveren.
Mijn gitaarboer besteld bv. die Chort gitaartjes in oplagen van 30 waarvan hij er dan ongeveer 5 weer terug stuurt wegens slecht afwerking.
Hij zegt dat hij nog nooit een Vintage heeft terug gestuurd.

arnoldtims
13 januari 2013, 11:28
De gitaar is op zich dan niet af maar zal wss dan een refret nodig hebben en dat kan bij goedkope gitaren niet uit.
Al hoe wel als je gehecht bent aan een gitaar dan kan een refret altijd, je moet je dan afvragen of je er 180/250 euro voor over hebt en of dat het je waard is.

ik heb een imitatie stratocaster en mij werd er bij verteld dat na 2-3 jaar oefenen spelen de gitaar wel "af" zou zijn. versleten dus.

witterwit
13 januari 2013, 11:41
vintage gitaren worden ook wel een beetje gehyped waardoor de verwachtingen wel eens iets te hoog zijn.

arnoldtims
13 januari 2013, 11:47
Ja dat zal best maar dan nog mag je best verwachten dat de frets goed zijn. Van welk merk dan ook.
Heeft niks met hoge verwachtingen te maken.

witterwit
13 januari 2013, 11:54
ik bedoelde dit niet verkeerd, wat ik eigenlijk wou zeggen is dat ik een imitatie stratocaster heb die nieuw 100 euro kost, waar ook onderdelen van wilkinson op zitten. is het dan reëel om na verloop van tijd deze gitaar te laten refretten voor ongeveer 200 euro; dan kun je 2 nieuwe kopen.

arnoldtims
13 januari 2013, 12:28
Een gitaar van 100 euro refretten is misschien niet realistisch maar als die gitaar je nu gewoon goed bevalt kun je het toch overwegen.

De Vintage strat zal bij versleten frets gelijk een refret nodig hebben en dat is waar ik van baal. Ik hoop toch altijd dat een gitaar op zijn minst toch 2 vlak beurten kan hebben voor dat een refret nodig is.

arjanb01
13 januari 2013, 12:29
Ik weet niet of je van een gitaar rond de 300 EUR geen fouten mag verwachten, zelfs bij fenders tref je gebrek aan kwaliteitscontrole aan en dat vind ik kwalijker dan bij een gitaartje tussen de 300 en 400 eu.

witterwit
13 januari 2013, 12:38
De Vintage strat zal bij versleten frets gelijk een refret nodig hebben en dat is waar ik van baal. Ik hoop toch altijd dat een gitaar op zijn minst toch 2 vlak beurten kan hebben voor dat een refret nodig is. ik begrijp je verhaal en je hebt ook gelijk dat de frets toch 1 of 2 keer gevlakt kunnen worden.

arnoldtims
24 maart 2013, 11:24
Na een hoop gedoe heb ik eindelijk mijn gitaar weer terug. Zal jullie het verhaal besparen maar mijn op zich aardige gitaarboer heeft er wel een potje van gemaakt, heeft in ieder geval bijna 4 maand geduurt voordat ik mijn gitaar weer terug had.
De frets zijn gerepareerd en keurig gevlakt op de kosten van de gitaarboer.
Ze kwamen er met de importeur niet uit en hebben er dus voor gekozen om hem dan maar te repareren. Zoals ik al zei is dat wel goed gedaan maar ik zie er wel sporen van op de toets. Plus de frets zijn nu heel heel erg laag, op het randje van wat nog kan. De gitaar zal dus binnen 2 a 3 jaar nieuwe frets nodig hebben.
Maar voor nu speelt en klinkt hij goed.