PDA

View Full Version : gitaarzaawk?



lars
15 januari 2002, 17:02
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar, na een hoop 2e hands jappen enz ben in toe aan mijn "definitieve" gitaar, voor zover dat mogenlijk is. anyways, het moet een gibson gaan worden bij voorkeur een nighthawk, lp of sg. prijs van rond de 1000 euro. waar kan ik heb best gaan kijken?

BRiet
15 januari 2002, 17:04
Een nieuwe Gibson voor 1000 euro? Succes! Tip, koop een gebruikt...

lars
15 januari 2002, 17:16
hoef niet op de (euro)cent precies 1000 te zijn, maar rond die prijs. en er zijn dus gewoon wel sg's en studio's van rond de 1000
2ehands is prima, maar wel in een winkel, op marktplaats en ebay (was daarmee gebeurt trouwens, daar staat niks nuttigs meer tegenwoordig) staat soms welles wat, maar duurdere gitaren gaan niet genoeg in prijs omlaag daarop om aantrekkelijk te zijn, en ze zijn niet uit te proberen.

BRiet
15 januari 2002, 17:27
Natuurlijk kan je ze wel uitproberen, alleen niet een aantal tegelijk. In een winkel betaal je gewoon extra: het personeel, het pand, etc etc moet ervan betaald worden.

Ebay kost gewoon teveel. Marktplaats is gelukkt nog gratis.

lars
15 januari 2002, 18:01
ja je kunt ze wel uit proberen, maar als je 4 x 100km moet rijden enzo. en trouwens, je kunt ze niet naast elkaar vergelijken en dat lijkt me juist interessant. Ik heb afgelopen jaar zo'n 7 gitaren via ebay en markplaats gekocht/verkocht en voor goedkoop spul is dat prima, maar.....
Om op m'n vraag terug te komen......... waar (stad enzo) liggen een paar goeie zaken waar zo een hoop gibsons hebben staan?

anoniem
15 januari 2002, 21:15
Ja dat is een goede vraag, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Wie weet een muziekwinkel waar ze een hoop Gibsons op voorraad hebben ?

jaccoos
15 januari 2002, 21:24
keesdee in amersfoort heeft aardig wat gibsons volgens mij.

Ditmar
15 januari 2002, 21:31
Yep, en daar heb je ook een (nieuwe) Gibson SG van €850 staan geloof ik

BRiet
15 januari 2002, 23:33
Een nieuwe SG voor 850 euro? Ben ik nog nooit tegengekomen geloof ik. Volgens mij deed zo'n ding altijd minstens 3000 piek. Maar als het wat is, is 't niet gek natuurlijk.

Ik heb trouwens verschillende keren dure gitaren gekocht via marktplaats, maar het valt me niet vaak tegen.

Joey
16 januari 2002, 02:09
Feedback in R'dam heeft een aardige collectie Gibsons (de duurdere achter glas maar je mag ze wel proberen als je het lief vraagt)

DOLBY
16 januari 2002, 10:39
Voor zover ik weet heeft Nederland Muziek in Almere de grootste collectie Gibsons van Nederland. zie http://www.nederlandmuziek.com
De zaak is makkelijk te herkennen aan de enorme LP op de gevel.

Arthur
16 januari 2002, 11:32
Heb je al gekeken op http://www.gitaarnet.nl - wat is je ervaring?

lars
17 januari 2002, 18:47
op gitaarnet staat wel wat interessants, maar ik heb et idee dat die winkels hun websites nooit updaten (of anders nooit wat verkopen) ze antwoorden in ieder geval niet op mails. van de week es een keer naar amsterdam gaan, paar van die winkels checken.

Arthur
17 januari 2002, 19:42
Valt wel mee, ik bel ze gewoon en zeg dat ik wat van hun op GitaarNet heb gezien

Ditmar
18 januari 2002, 00:45
Ik weet toch zeker dat ik een SG Special zag bij Kees Dee voor fl 1895,-. Ut is wel niet de échte SG, maar het scheurt wel.

Ik zag vandaag bij de StandBy in Utrecht ook een Gibson Les Paul Special voor € 1099,-

lars
18 januari 2002, 10:05
Hier in nijmegen staat een nieuwe gibson sg-z voor 905 euro, iemand daar ervaring mee?