PDA

View Full Version : Squier upgrade of Fender kopen?



RonnyV
7 december 2012, 16:11
Beste mensen,

Ik ben zwaar aan het twijfelen wat te doen...

Ik heb een Squier vintage modified strat SSS van een jaartje of 2,5 oud. Dit is dus een wat duurdere Squier.
In dez squier zitten duncan designed pickups.
De neck pickup klinkt geweldig, maar de middle en bridge pickup missen wat mij betreft een bepaalde sparkle die een echte fender wel heeft.... en ook is de bridge pickup te schel en neemt ook nog eens vreemde lage frequenties mee bij veel distortion...

Belangrijk is wel dat ik de squier wel super lekker vind spelen... ondanks dat ik korte vingers heb ;-)

Filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=1OIQxPIvhmI

Wat te doen?

Mijn squier upgraden met bijv 2 tex-mex of texas special pickups en een Seymour duncan pearly gates humbucker voor het wat zwaardere werk? Vervolgens e.e.a aan laten passen zodat ik deze ook als single coil kan schakelen zodat mn gitaar echt allround word....

of...

Een betaalbare fender kopen?
Zoals een fender modern player hss of een fender black paisly hss

Het liefst koop ik een road worn player hss maar ja.... is toch ruim 900 pleuros....

Wat is jullie ervaring + mening?

Scarface
7 december 2012, 16:32
Ombouwen zou ik zeggen...dan weet je zeker dat je een fijne gitaar hebt.

Kan ik hier wel een heel verhaal ophangen dat Fender waarde vast is en een goede investering bla bla bla,uiteindelijk gaat het toch om wat je in je handen hebt.
Bevalt je huidige gitaar (speeltechnisch) je goed kun je nooit een bult vallen..

Groet,
Marco

RonnyV
7 december 2012, 16:33
Thanx voor je reactie!

Ht enige wat dan een beetje meespeelt is.... het hout.... zit er zo ontzettend veel verschil in fender en squier hout dat je DE fender sound niet zou kunnen bereiken?
Qua sustain ed. heb ik niks te klagen met m'n squier moet ik zeggen.

Napoje
7 december 2012, 16:57
elke type fender strat klinkt ook weer anders... dus de fender sound? Tja, daar kan je nog jaren over door praten. Maar je weet ook niet hoe die nieuwe elementen gaan klinken. Een humbucker erin gaat dat bij jou start zomaar? Want als er gefreesd moet worden kan het alsnog duur uitpakken.

Scarface
7 december 2012, 16:59
Eigenlijk geef jezelf al het antwoord...

Qua sustain ed. heb ik niks te klagen met m'n squier moet ik zeggen.

Natuurlijk is er verschil tussen Fender en Squier..maar dat wil niet per definitie zeggen dat Fender beter is of Squier slechter..
Squier heeft toch ook een alder body?

Wil je uiteindelijk echt upgrade dan ga je toch een keer voor een Fender....

Groet,
Marco

DarknessAwaits
7 december 2012, 17:10
Het is ook net hoeveel waarde je zelf hecht aan het "Fender"-logo, maar als ik jou was zou ik eerst kijken naar een setje pickups. Zo te zien kun je zeer behoorlijk spelen en heb je een goeie gitaar eraan.

Met een upgrade wordt het geluid alleen maar beter en je bent er zeker van dat je een gitaar hebt die je zelf lekker vindt spelen. Win-win lijkt me.

Scarface
7 december 2012, 17:25
Het is ook net hoeveel waarde je zelf hecht aan het "Fender"-logo, maar als ik jou was zou ik eerst kijken naar een setje pickups. Zo te zien kun je zeer behoorlijk spelen en heb je een goeie gitaar eraan.

Met een upgrade wordt het geluid alleen maar beter en je bent er zeker van dat je een gitaar hebt die je zelf lekker vindt spelen. Win-win lijkt me.

Sluit ik mij helemaal bij aan......niets aan toe te voegen.

Groet,
Marco

caliban
7 december 2012, 17:28
Ik denk dat Marco zijn posts bij mijn opinie aansluiten. Een beetje objectief gezien, lijkt uitgraden me beter. De gas om een fenderlogo op de headstock kan weliswaar blijven bestaan, waardoor je na een tijd er toch voor gaat zwichten. 'Kan' zeg ik weliswaar hè :).

arnoldtims
7 december 2012, 17:28
Het ligt misschien te voor de hand en waarschijnlijk al gedaan maar je kan eerst ook nog wat spelen met de element hoogte. dat doet soms wonderen en je zou het brugelement ook aan de toonpot kunnen koppelen om het scherpe randje er af te halen.


Ps. zover je het via youtube kan horen vind ik hem wel lekker klinken en je speelt ook erg leuk.

FruscianteFan
7 december 2012, 17:51
Ik weet niet of het dezelfde serie (en kwaliteit) is als die Squier Jazzmaster van tegenwoordig, maar als dat wel zo is, heb je aan een Mexicaanse Fender echt niet per se een beter gitaar. Die Squiers zijn echt goed tegenwoordig (is de prijs trouwens ook wel naar). Paar betere elementen kan dan zeker geen kwaad, als je daar last van hebt.

RonnyV
7 december 2012, 21:49
thanx allemaal.

hier kan ik wat mee... ik ga toch maar voor de upgrade. dan weet ik tenminste ook wat ik heb :)

caliban
8 december 2012, 01:33
Leuke aan een upgrade is dat indien de GAS voor dat Fenderlogo binnen bepaalde tijd je toch overtuigt, je daarna gewoon twee goeie gitaren eraan overhoudt. En de kost van een set pickups is in principe wel beperkt.

benwave
8 december 2012, 18:21
Ik zou helemaal niets aan dat gitaartje doen.
Ik weet niet of de heren hier naar het filmpje hebben gekeken en beter nog geluisterd,,,.want
dat ding klinkt gewoon als een Fender, ik denk dat wanneer je een distortion achtig geluid wilt hebben het eerder
aan de rest van je spullen ligt,
maar niet aan die gitaar, ik weet zeker dat ik er een prima vervormd geluid uit zou kunnen krijgen iig

stratestic
8 december 2012, 19:00
Upgraden eventueel een setje via MP scoren en beginnen met sparen voor een Fender.
Die wil je op den duur toch hebben dus beter nu al beginnen met zoeken en sparen.

RonnyV
8 december 2012, 20:09
nee ik mis in het clean juist een bepaalde sparkel ;)
en een humbucker geeft gewoon wat meer punch...

bij het filmpje gebruikte ik guitarrig 3. op mn boss gt en mijn amp klinkt het zelfs nog beter..

en nee ik wil niet persee een fender. de sound is belangrijker.

o0rollo0o
9 december 2012, 11:54
Als je een gt8 gebruikt zal ik het al helemaal in je amp zoeken. Daar zit vaak toch een groot gedeelte van je geluid in... Veder superstrak gespeeld.

arjanb01
9 december 2012, 12:23
Lekker geluid, niks aan die strat doen man ! En een dure Customshopper kan je altijd nog kopen, je hebt een lekkere sound in dat filmpje, klinkt als Knopfler en goed gespeeld ! Als je een betere rocksound wil hebben zou ik naar de rest van je keten kijken. Andere amp of pedaaltjes ofzo kan een optie zijn.

sjoerd5
9 december 2012, 12:26
Gewoon zo laten. Als je spaart voor een andere gitaar kun je misschien voor totaal iets anders gaan.
Telecaster met maple hals ofzo...

caliban
9 december 2012, 12:37
Een humbucker vind ik echt niet staan in een strat (HSS configuratie), maar dat is persoonlijk. Zonder te veel moeten gaan frezen of boren, kan je eventueel een single sized humbucker proberen...

RonnyV
9 december 2012, 13:07
ja het idee is een hot rails evt.
en ik ben een echte straf man...dus een tele gaat er niet komen ;)

en nee... de dist sound hoef ik niet in mn anp en gt 10 te zoeken want mn pacifica gaat hier wel goed mee om. dus dat zit m echt in mn brug element.

caliban
9 december 2012, 17:50
Jij vindt tele's voor mietjes dus?

da Liks
9 december 2012, 18:13
Ja, dat zegt ie! ....

RonnyV
9 december 2012, 19:51
nee ;) maar ik heb er een gehad en het is niet mijn ding.

RonnyV
3 januari 2013, 09:00
Om hier toch nog maar even op terug gekomen...

Ik heb toch een Fender gekocht.... Na een aantal fenders te hebben geprobeerd is het de Fender Road Worn player HSS inca silver geworden :D Wat een lekker gitaartjes is dat!

DarknessAwaits
3 januari 2013, 09:30
Gefeliciteerd! En dan nu foto's! ;)