PDA

View Full Version : Enquete true bypass vs. buffer



Braindead
7 december 2012, 14:59
Graag zou ik inzichtelijk willen maken hoe mensen met true bypass vs buffers bij pedalen omgaan. Vandaar deze enquete.

Pepe
7 december 2012, 15:01
Maar ik zie nergens de enquete?

En je weet wat de laatste optie altijd moet zijn he..

Braindead
7 december 2012, 15:19
Svp wel even bewust met de laatste optie omgaan. Off topic zaken zijn andere topics voor.

Pepe
7 december 2012, 15:22
Goed werk!
Maar misschien had je beter gelijk Tetten in de optie moeten zetten, nu ga je dat steeds met koeieletters terugvinden in de posts.


Enniewee, ik ga stemmen.

the sure thing
7 december 2012, 20:07
Wat kortzichtig. Deze discussie ligt veel genuanceerder.

Dirk_Hendrik
7 december 2012, 23:11
Dus, Wat is het nut van deze enquete ?

Een opsomtopic waarin je voor het gemak aanneemt:
- Dat alle buffers van eenzelfde merk hetzelfde klinken.
- Dat de plaatsing van buffers in de keten blijkbaar niet belangrijk is
- Dat de plaatsing van buffers afhankelijk van welk effect ze bufferen blijkbaar niet belangrijk is.
- etc etc

En dan een laatste optie die de kar maar moet gaan trekken....
En wat je nu dus krijgt is hersenloze statistiek. Zoals the sure thing zeer terecht zegt is de discussie veel genuanceerder.

jaywalker
8 december 2012, 11:21
alles TB en optionele buffer in de G-lab GSC-2

Mitch
8 december 2012, 11:28
Geen idee wat je hier nu precies aan inzichtelijk wil maken, maar ik heb naar waarheid gestemd.

Midwolda
8 december 2012, 11:31
Anders, namelijk: don't know, don't care.

Cageman
8 december 2012, 11:38
Ik heb gestemd. Dat het allemaal veel genuanceerder ligt en nutteloos is, zal allemaal wel waar zijn.. maar dit geeft in ieder geval een overzichtelijk beeld van wat men heeft, zoals te vinden bij de resultaten. En bij zat andere draadjes is de rode draad vaak toch een stuk lastiger te onderscheiden!

tidalwave_sideburns
8 december 2012, 11:52
Volgens Wiki is mijn Boss FDR-1 "buffered bypass", de andere 3 (tuner, fuzz en delay) zijn allemaal truebypass.

Ik heb me eigenlijk nooit in verdiept wat nou het verschil is.

telecastermaster
8 december 2012, 11:58
Ik heb gewoon mijn voorversterker op mijn board staan. Heb je verder geen gezeik.


http://1.bp.blogspot.com/-HloJwr5tBBw/UGaWYomUDGI/AAAAAAAAG9s/en9ZuzeyFXk/s640/Untitled-1.png

Brum
8 december 2012, 12:01
Anders, namelijk: Ik koop een pedaal dat goed klinkt, ongeacht true bypass of gebufferd. Aan het einde van het verhaal heb ik wat gebufferde en wat true bypass pedalen, waar ik eigenlijk nog nooit problemen mee heb gehad wat betreft enorm signaalverlies, of storingen.

Ik denk dan ook dat veel mensen er te veel mee bezig zijn. Goeie (patch)kabels hebben een veel groter effect.

skanky
8 december 2012, 12:12
Ik heb precies hetzelfde als Brum. Een goeie voeding en goeie patchkabels zijn veel belangrijker.

Michael AE
8 december 2012, 15:57
Bij mij is het ook een mengelmoes. Als ik mijn pedalen gebruik, maakt dat kleine beetje soundverschil dat ik hoor me helemaal geen barst uit. Pas als ik echt een heel groot verschil in feel ervaar, ga ik kijken welk pedaal (of, beter gezegd, welk onderdeel in de keten) dat doet en dat vervang ik dan voor iets anders.

nusti
8 december 2012, 16:31
hetzelfde als brum en skanky...

Dirk_Hendrik
8 december 2012, 18:00
Ik denk dan ook dat veel mensen er te veel mee bezig zijn.

Yesss!! En als nou eens wat meer gitaristen dit licht zouden zien!:cheerup:

R.J
9 december 2012, 01:22
Pfft. Buffer kan toch nooit op tegen true bypass?

*zegt hij die nog steeds een oude boss delay en flanger gebruikt* :hippie:
Die flanger gaat eigenlijk alleen de keten in als ik wat van the cure wil spelen.... Verder is een (lees: mijn) phaser meer mijn ding.

aaronstonebeat
9 december 2012, 01:47
Anders: ik gebruik geen effecten in mijn 'chain', alleen een gitaar, een kabel en een versterker.

Brum
9 december 2012, 01:55
True bypass dus.:D

aaronstonebeat
9 december 2012, 02:01
Zo 'true' als het maar kan :cheerup:

the sure thing
9 december 2012, 12:05
Wel meer kans op signaalverlies door het hoog Ohmige signaal :-)