PDA

View Full Version : Ochtendje waveworld rijswijk: een verslag.



Bins
18 juni 2003, 14:46
Ben dus net met de andere gitarist uit de band naar Waveworld geweest omdat we aan nieuwe gitaren toe zijn. We gingen met de gedachte 600 euro, mag ietsje meer zijn, maar liever iets minder ;)

Goed, wij komen daar dus aan, na een half uur trammen, en een stuk lopen. Binnenlopen "hoi", ff rondkijken... Assortiment is niet heel groot, er hingen mooie les pauls (gibson en epiphone), wat van die Gothic dingen (weer Gibson en Epiphone), paar hele mooie hollowbody's (Gibson), verder nog een paar Cort, Godin (veel), Fenders en een enkele Ibanez (ok, 3).

Na een tijdje komt die dude zo van "jongens, zeg et eens". Hij vroeg netjes wat voor gitaar we nu hadden, en waar we naar op zoek waren. Heel chill allemaal.

Eerst een Cort m520 (hij had de m600 die ik wilde niet, maar dit is dezelfde alleen zonder top), niet mijn gitaar. Pu's klonken wel ok, vooral clean met coil-tap maar die (gelakte) nek was niet zo lekker, en de body en de brug voelde gewoon niet goed aan. Andere dude vond em juist wel lekker spelen, maar vond de klank weer minder.
Toen een Fender Mexico Tele, niet de standard, volgens mij een classic ofzo kan dat? Klonk hemels. Clean was heel lekker, op elke stand en distortion lekker rauw, met een felle bite zonder irritant schel te zijn. Hals was ook lekker, maar net iets te stroef. Nadelen: net boven budget (700 nogwat wassie) en als je distortion aanhebt brrrrrroooooommmmmm... Waarom shielden ze die dingen niet in de fabriek? Dit was echt zeer teleurstellend, ik weet wel dat sc's altijd een beetje brommen, maar dit was echt niet relaxt.
Daarna een Ibanez AR250 (soort les paul dc). Speelde heel lekker (lekkerst tot dan toe), zag er ook zeer netjes uit, binding langs body en neck, mooie top (vast nep). Klonk alleen naar poep, zelfs op de neck pu klonken de onderste 3 snaren veel te schel, bah. powerchords op de bovenste 3 klonk wel ok. Andere dude was er helemaal verliefd op, maar hij kost 730 euro (kon wel voor 680), dus er werd al nagedacht over termijnen, geld lenen, bank beroven etc.
Als laatste heeft die andere dude voor de gein zo'n Ibanez SA160 geprobeerd, en ik zei nog van man, das toch nix? Ging ie spelen..klonk wel lekker, sterker nog, van alles wat we gehoord hadden, klonk hij gewoon het beste (behalve de Tele, maar dat zijn appels en peren). Hij was ook laaiend enthousiast over hoe die speelde. Hij wist het wel. Dus hij geeft dat ding ff aan mij, en ik zeg "nee joh, lamaar". Goed, ik toch ff spelen... Man, dat ding is relaxt! Die hals is zo vet lekker, speelt heerlijk licht, ik was gelijk verliefd. Dit alles voor 380 euro, niet slecht toch?

Ik kwam dus tot de schrikbarende conclusie dat ik misschien wel een ibanez man ben. Maar ik kan nog wel iets meer uitgeven, dus ik ga nog bij Feedback de SZQM en een paar RG's uitproberen, als ze diezelfde neck hebben ben ik gauw klaar denk ik :)

Anyway, waarom tiep ik in godesnaam dit hele verhaal? Omdat Waveworld een hele gezellige zaak is, en het ook wel eens leuk is om goede verhalen te vertellen over muziekwinkels.
We werden netjes geholpen, hoewel we er niet echt uitzien alsof we een bak poen meehadden, kregen wat te drinken, gozer snapte precies wanneer we klaar waren voor de volgende gitaar, stemde alles netjes. Hoewel het gitaar aanbod niet denderend was (hij wou trouwens best dingen bestellen), hadden ze wel van alles wat. Stonden ook leuke versterkers (Orange, Marshall, Fender, Koch, en Line 6) en ze hadden een hele zooi van die bizarre pedaaltjes (geen idee wat voor merk ed.). Prijzen blijken ook mee te vallen, want die Ibi SA160 is duurder bij Feedback zag ik.
Al met al lijkt het me best de moeite om er ff te gaan kijken, als je in de buurt bent.

FNaRK
18 juni 2003, 15:09
Waveworld is idd wel OK, alleen het gitaaraanbod is bedroefend. Ik snap eigenlijk niet waarom jullie niet meteen naar een RockPalace of Feebdack gaan als je gitaren wilt vergelijken en uitproberen. Qua aanbod zit je daar een stuk beter !
Maar wel cool als je goed en beleefd wordt geholpen; dat is vaak anders :evil:

Bins
18 juni 2003, 15:14
Feedback komt volgende week, daar was vandaag ff geen tijd voor. Maar het aanbod bij Rockpalace valt best tegen hoor, zijn we net ook nog ff geweest. Ik zou daar trouwens nooit wat kopen (behalve snaren ed.) ik voel me daar echt niet op me gemak.

ar250artist
18 juni 2003, 17:04
Hoi, even over de prijs van die ar250: 2,5 jaar gelden ongeveer 550,- voor betaald (nieuw). Dus het lijkt erop dat je getild wordt!! En de sound van zo'n ding is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben er best tevreden mee. Misschien dat andere pu's de boel nog kunnen opkrikken.

Bins
18 juni 2003, 17:15
550 euro of gulden? Hij staat bij musik=produktiv ook voor 730 ofzo dacht ik hoor. Nieuwe p/u's zou wel helpen inderdaad, maar dan zit je weer met 200 euro extra kosten. Het is wel een lekkere gitaar hoor, gewoon niet "mijn sound".

Lacrymosa
19 juni 2003, 09:06
Ik heb tot nu toe zon beetje al mn spul bij de wave world gekocht (ESP/LTD, Koch Multitone, en beginner strat met ampje)

hele relaxte gasten,

als ik geld heb om een Highway strat te kopen, is wave world de eerste zaak waar ik ga kijken

CheerS!!

Mitch
21 juni 2003, 15:56
Ik vind het de prettigste muziekzaak waar ik tot nu toe geweest ben, wellicht ex aequo met Music Force Rotterdam.
Alleen Waveworld heeft net iets gevarieerder aanbod.
En ze hebben natuurlijk alle Godins :D

Bins
21 juni 2003, 19:06
Haha, die heb ik niet eens aangeraakt. Ze zijn echt heel lelijk, met die gekke bochel ;)
Tis oppervlakkig, ik weet het. Maar een gitaar moet er wel een beetje acceptabel uitzien vind ik. Ik heb de Burns "Bison" (???) ook maar aan de muur laten hangen :D

JimGitaar
23 juni 2003, 13:56
Bij de WaveWorld in Culemburg hebben ze een hele toffe Gibson Gallery. Er hangen echt onwijs mooie modellen.
Voor Gibson is dit een zeer goeie winkel

Jim