PDA

View Full Version : The Lo Lands | Crazy World



The Lo Lands
6 december 2012, 22:02
Het heeft even geduurd voordat ik weer inspiratie en zin had om een nieuw stuk muziek helemaal af te maken. Inmiddels wel al tientallen schetsjes opgenomen maar geen drive deze verder uit te werken. Deze instrumentale schets vond ik wel aardig en ben sinds kort aan het experimenteren met stereo opnames voor gitaar ipv mono tracks. Dit vraagt een andere aanpak voor afmixen maar het wordt er wel al wat ruimtelijker en voller door. Tips zijn altijd welkom!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het (demo) nummer heet 'Crazy World'.

Crazy World (http://www.thelolands.nl/music.html)

Jedeel
7 december 2012, 00:42
Ik vind de sound wel lekker. Beetje Hendrix-invloeden?

Wel een abrupt einde, maar misschien komt dat door de schets ;-)

The Lo Lands
8 december 2012, 22:42
Ik vind de sound wel lekker. Beetje Hendrix-invloeden?

Wel een abrupt einde, maar misschien komt dat door de schets ;-) Dank voor het luisteren! Ik denk dat iedere gitarist wel direct of indirect beïnvloed is door Jimi Hendrix :-) Ik heb tevens mijn nieuwe Univibe pedaal in dit nummer gebruikt wat toch gauw aan Hendrix doet denken qua sound. Goed te lezen dat je de sound wel lekker vind!

Wbt het abrupte einde. De titel zegt het al 'een gekke wereld' waarin een abrupt einde zomaar nabij is. Nee ff zonder gekheid, ik vond dit einde in zekere zin wel goed zo en inderdaad het is een demo cq schets.

Stratman70
9 december 2012, 02:06
Klinkt lekker! Gave sound weer en lekker thema.

Duhsjaak
9 december 2012, 15:29
Hi Lo (hier heb ik een tijdje op gewacht, op deze mogelijkheid)
In NL hebben we het Journaal. Je weet wel, het programma met de rusteloos heen en weer lopende mensen met een workload van 20 minuten per dag waarin toch alles in het honderd loopt.

En waar het gevoel met de realiteit helemaal foetsjie is: Tsja, er is een orkaan op komst, maar dat levert wel hele mooie plaatjes op. Zoals hier in Timboektoe. Wat een mooie zonsondergangen geeft dat te zien.

In het Journaal dus (:crazyhappy:) let men heel sterk op dat bekende Nederlanders niet teveel bijbaantjes hebben. Ik ben geen bekende Nederlander. Maar je weet maar nooit met dat voortschrijdend inzicht. Zeker in deze periode van beoordelingen en persoonlijke ontwikkelingsplannen. Misschien worden straks onbekende Nederlanders langs dezelfde maatlat gelegd. Dit onder het motto, had je maar beter je best moeten doen. Was je ook bekend geworden.

Komt dus hier op neer: Ik ben al voorzitter van Cubone's fanclub. Nou zou ik het een mooie zaak vinden als Cu weer's wat leuks zou posten, maar mag ik dan misschien in the meantime plaatsvervangend voorzitter van jouw fanclub worden?

Als het met jou maar niet zo abrupt eindigt als met dit lied. Want ik weet niet of mijn hartje dat wel aan kan.

Post nou toch eens een kloten lied lullo!
Vriendelijke groet, Gus

Ja........., toch een minpuntje: Er zit geen mooie video bij. Foei!

The Lo Lands
10 december 2012, 10:30
Komt dus hier op neer: Ik ben al voorzitter van Cubone's fanclub. Nou zou ik het een mooie zaak vinden als Cu weer's wat leuks zou posten, maar mag ik dan misschien in the meantime plaatsvervangend voorzitter van jouw fanclub worden?

Als het met jou maar niet zo abrupt eindigt als met dit lied. Want ik weet niet of mijn hartje dat wel aan kan.

Post nou toch eens een kloten lied lullo!
Vriendelijke groet, Gus

Ja........., toch een minpuntje: Er zit geen mooie video bij. Foei!

@ Stratman: dankjewel en ook van jou goed te lezen dat mijn sound en thema in de smaak valt!

@ Gus: Ik voel me vereerd dat jij plaatsvervangend voorzitter wilt zijn van mijn fanclub :-) Dit houdt wel in dat je ook mijn facebook fan page moet onderhouden haha, nee hoor, dat zal ik je niet aan doen ;-) Daarnaast zijn jouw reacties altijd erg prettig om te lezen en bezorgd mij vaak een brede glimlach op mijn gezicht! En om niet al te dramatisch te klinken zijn de laatste maanden voor mij persoonlijk erg onstuimig waardoor ik dus weinig inspiratie en energie heb voor mijn muziek :-( Een abrupt einde zal er niet komen maar een compleet nummer met videoclip zal waneer de spirit daar is zeker aan gewerkt worden! Dank voor je leuke reactie Gus! Grtz, Milo

benwave
10 december 2012, 16:19
Mooi hoor grappig geluid. Ik zelf zou net het "refrein" iets korter houden

Fusion
10 december 2012, 17:25
Klinkt best fijn hoor. Ik hoor nauwelijks bas, heel af en toe, mag meer definitie hebben! En de panning in het intro is net iets te extreem icm met de frequenties?

The Lo Lands
10 december 2012, 20:31
@ benwave: dankjewel Ben! Je hebt wel gelijk wbt het 'refrein'. In een uiteindelijke versie zou ik deze halveren.

@ Fusion: dankjewel, goeie tips en opmerkingen!

De bass heeft weinig grid en is inderdaad wat meer diffuus qua sound. Soms kies ik daar voor omdat het een wat romiger geluid geeft. Als ik de bass zou weglaten zou je hem wel missen maar is niet tastbaar aanwezig :-) De sound maak ik met een speciale bass sim plugin dus ik ga nog wel even experimenteren met een meer aanwezige sound.

De stereo tracks van de gitaar zijn nu hard links en hard rechts gepanned. Ik zit er aan te denken om bij volgende stereo opnames de L/R apart als center tracks weg te schrijven en uiteindelijk de panning in de mix te bepalen. Maar ik denk dat je eerder doelt op de eerste backwards gitaar solo waarbij een vrij extreem effect is toegepast. Maar ook hierbij zou ik dit met losse tracks beter kunnen sturen!

Duhsjaak
11 december 2012, 04:50
Klinkt best fijn hoor. Ik hoor nauwelijks bas, heel af en toe, mag meer definitie hebben! En de panning in het intro is net iets te extreem icm met de frequenties?

Hi F
Kort bericht van de plaatsvervangend voorzitter van de Lo fanclub.
Ik ga jou uiteraard niet voorschrijven wat jij moet vinden. Ik vind de bas zeker in het begin een van de schoonheden van het nummer.
Zou het kunnen zijn dat je luistert op de speakertjes van een lapdancer?

Die kunnen dit soort helder/transparante loodzware tonen zeker niet aan. Even een lekkere koptelefoon inprikken en nog eens luisteren?

Voor de bas: De twangmasters rule.
Wie weet ga je heel anders tegen nummer en mix aankijken.

Gna gna. Ik ga dit maar één keer doen hoor! EN de ranja moet ook worden aangevuld.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
12 december 2012, 08:30
Haha, Gus, ja ik weet van laptop speakers en hun onvermogen etc. Ik luisterde over de hoofdtelefoon en ik hoorde hem af en toe wel, maar vond/vind m te wollig en soms gewoon niet genoeg hoorbaar. Beetje spelen met EQ in de mixer is vaak voldoende. Verder natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als jij of Lo Lands hem goed zo vindt, dan is ie dat :)

Duhsjaak
12 december 2012, 08:36
Haha, Gus, ja ik weet van laptop speakers en hun onvermogen etc. Ik luisterde over de hoofdtelefoon en ik hoorde hem af en toe wel, maar vond/vind m te wollig en soms gewoon niet genoeg hoorbaar. Beetje spelen met EQ in de mixer is vaak voldoende. Verder natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als jij of Lo Lands hem goed zo vindt, dan is ie dat :)

Hi Fusion
Sorry, ik stelde je smaak niet aan de orde maar vroeg mij af met welke speakers hebt geluisterd.
Als Lo m OK vind, dan is ie dat. Mijn mening is gelukkig helemaal niet zo belangrijk. 't Is gewoon maar een mening. Niet de maat der dingen.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
12 december 2012, 09:33
Haha, Gus, ja ik weet van laptop speakers en hun onvermogen etc. Ik luisterde over de hoofdtelefoon en ik hoorde hem af en toe wel, maar vond/vind m te wollig en soms gewoon niet genoeg hoorbaar. Beetje spelen met EQ in de mixer is vaak voldoende. Verder natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Fusion heeft in deze wel een goed punt! De bass is wollig maar dat is ook wel een beetje mijn persoonlijke smaak en voorkeur. Ik ben in deze demo niet heel diep op alle partijen in de mix ingegaan aangezien het ook een demo is en blijft. Maar toch zal ik de basspartij vandaag even nader beluisteren en waar nodig wat meer grid meegeven als dat het nummer ten goede komt!

@ Gus: dank Gus voor deze insteek en vraag over de speakers waar fusion op geluisterd heeft! En we hoeven ons niet te verontschuldigen of verdedigen wbt smaak :)

The Lo Lands
12 december 2012, 20:13
UPDATE: Vanavond de baspartij en eerste solo aangepast! Ben benieuwd of de heer Fusion de bass nu wel goed kan horen :-)

pasqual
12 december 2012, 23:04
Ik vind de bas wel goed zo hoor. Ik moet bekennen dat ik niet meer weet hoe ie eerst klonk... Maar omdat er al vrij veel bas zit in je gitaar zit je de basgitaar al snel een beetje te drukken omdat de frequenties overeen komen. Dit is een bas partij die je pas écht opmerkt als ie er niet meer is.

savale
13 december 2012, 07:33
pffft lekker hoor, maar schreeuwt wat mij betreft nog wel om wat vocalen :) (oops ik luisterde local heroes)

lekker pakkend riffje. Opbouw in het begin zit wel lekker zo. Wat mij betreft mag er nog wel iets meer dynamiek tussen de stukken: laat m vanaf1:10 maar verder stilvallen (misschien drum ook vrijwel weg) om er dan rond 1:42 weer echt in te knallen.

muziekschuur
13 december 2012, 08:58
Crasy world.... Ik zeg lekker... De drums staan wel in een breed reverb veld... Misschien iets te nat...
Maar verder geen opmerkingen...

Ik zeg: lekker...

The Lo Lands
13 december 2012, 10:17
Dank jullie wel heren voor het luisteren en geven van opbouwende kritieken! Dit waardeer ik enorm.

Wat Pasqual zegt mbt tot frequenties gitaar en bass was mij ook opgevallen. Hoewel ik de frequenties bij de gitaar vanaf 100 Hz en lager afvlak geeft het Univibe effect aardig wat lage frequentiepieken. Zelf denk ik dat de balans zo wel goed is tussen gitaar en bass.

En Savale zijn opmerking over de opbouw en compositie van het nummer houdt ik in mijn achterhoofd!

En muziekschuur. De drums heb ik inderdaad voorzien van een aardige dosis 'medium studio room' reverb. De balans tussen wet en dry heb ik mee zitten spelen en vond de hoeveelheid reverb wel lekker zo in de mix. Is misschien ook smaak maar ik heb niet het gevoel dit nog te gaan aanpassen.

Dank voor de tips en trucs :-)