PDA

View Full Version : Ibanez BB9 probleem - Geen geluid in de pedalenketen



Ijselrobo 07
6 december 2012, 19:32
Zoals de titel al zegt, geeft mijn Ibanez BB9 geen geluid. maar dit is alleen als 'ie tussen de pedalenketen zit (gitaar -> wah -> HT-Dual -> Ice9 -> Satchurator -> BB9 -> Digitech BP80 -> Digitech RP300R -> Line6 FM4 -> JTM45
de BB9 wordt (net zoals de wah, tuner, ice9 en de satchurator) gevoed door een T-Rex Fuel Tank Junior.

Het probleem doet zich niet voor als ik gitaar -> BB9 -> JTM45 doe (ook dan gebruik ik de Fuel Tank en staat het pedaal op dezelfde plaats als altijd; dus tussen de andere pedalen die ondertussen ook gewoon aan staan).
Het vervangen van de patch-kabels naar en van de BB9 maakt ook geen verschil.

Iemand enig idee waardoor de BB9 geen volume geeft tussen de pedalenketen en wel zonder de andere pedalen ertussen?

Mitch
6 december 2012, 21:03
Je twee alinea is een vreemde tegenstelling. Wat klopt nou, de beschrijving gitaar - pedaal - amp of dat de BB9 nog steeds in de complete keten zit??
Anyway, die Fuel Tank heeft geïsoleerde uitgangen toch? Ik had dat ook wel eens met pedalen die een andere polariteit hadden of anders geaard waren en toch aan één daisy chain hingen, maar daar zou je met geïsoleerde uitgangen geen last van moeten hebben.

lennytien
6 december 2012, 21:41
Als je die BB9 in je chain hebt zitten, valt dan je hele geluid weg of kan hij geen boost geven? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit je tekst. Mocht dat het geval zijn zou ik hem eens aan het einde van je chain zetten, zal veel schelen.

Mocht er helemaal geen geluid uit komen dan kun je eens kijken of je inderdaad ergens in je stroomvoorziening niet lekker zit, probeer eens een batterij of een aparte adapter, kijken wat hij dan doet.

Ijselrobo 07
6 december 2012, 22:29
hhmmm.. ik meende dat ik al gereageerd had.. zal wel aan 't slechte wifi bereik van de laptop komen..
maargoed, als de BB9 in de pedalenketen zit (gitaar -> wah -> HT-Dual -> Ice9 -> Satchurator -> BB9 -> Digitech BP80 -> Digitech RP300R -> Line6 FM4 -> JTM45) geeft hij geen volume, dus het geluid valt gewoon weg.
morgen probeer ik dan maar even een andere adapter/batterij en eventueel hem achterin de pedalenketen te zetten.

Ijselrobo 07
7 december 2012, 13:31
probleem opgelost! ik had de kabels verkeerd om gedaan :hide:
dus de kabel die van de satchurator kwam, zat in de output en de kabel die naar de BP80 moest, zat in de input.. heel handig :D

Mitch
7 december 2012, 15:12
De gekste problemen zijn meestal de sufste fouten van jezelf ;)