PDA

View Full Version : Prijs van een Fender American Standard Strat 2008



Vraag
6 december 2012, 15:15
Ik heb er eentje kunnen vinden, in originele staat, zonder beschadigingen, werkend, met koffer. Wat is een net bedrag om ervoor te betalen?

Hendriks
6 december 2012, 15:20
750-800 , zo ongeveer.

zeiler
6 december 2012, 15:36
750, 800 is denk ik ook een hele nette prijs, zeker als hij netjes en onbeschadigd is... Die koffer van de standards is ook echt wel een goed ding die je ook voor een € 100 ofzo los ziet gaan, dus incl. koffer is dat gewoon netjes voor een mooi instrument... semi-spam: evt. kan je mij een pm sturen ;).

arjanb01
6 december 2012, 15:50
Rond de 700 euro inderdaad. Ik vind daarentegen de koffer niet om over naar huis te schrijven. Ik heb ooit ook een Standard Strat gehad en er zat al een barst in de koffer toen hij een keer van mijn fiets viel, dus niet echt heel stevig. Kan je beter die koffer lozen en een mooie tweed koffer aanschaffen erbij.

humbucker
6 december 2012, 16:15
Die tweed koffers zijn zeker niet steviger als die SKB cases. Die laatst is imo een pak degelijker. Ziet er natuurlijk wel niet zo stoer uit. Als die skb niet voldoet zou ik zeggen: flightcase.

Dealer
6 december 2012, 16:16
Heb ook een Am. Std (2009 denk) en de gitaar bevalt zeer goed, echter was mijn koffer niet al te best. Ze zijn allereerst erg groot (wanneer komt Fender met gevormde koffers? :( ), daardoor heb ik em lange tijd in de kast laten liggen en eigenlijk nooit gebruikt. Toen ik hem uit de kast haalde viel het slot meteen uit de koffer. Dus zou voor de koffer niet echt meer betalen... maar waarschijnlijk individueel geval zijn eh.

mesaman
6 december 2012, 23:45
wat nu als het een natural relic is?behoorlijk mishandeld en goed gebruikt?maar wel goed werkend?

Montecristo
7 december 2012, 07:59
Een natural relic uit 2009 zou ik behoorlijk lomp vinden in 3 jaar, ik denk echter dat het niet zo heel veel zal schelen. Ik vind dat daar nog steeds minimaal 700,- voor betaald mag worden. Zeker gezien de prijsstijging van de huidige american standards denk ik dat de waarde redelijk op peil blijft.

Ik heb zelf een 2010, gaat nooit meer weg. Maar de koffer is niet zo stevig als je zou verwachten van een een SKB, vooral de bevestiging van de binnenkant is niet om over naaar huis te schrijven. Een koffer is toch al gauw 60-100 euro dus inclusief koffer is inderdaad wel waarde vermeerderend.