PDA

View Full Version : AC/DC is helemaal niet hard!



john.3001
18 juni 2003, 14:33
Weet je wat mij nu irriteert. Als je over AC/DC begint, denkt iedereen dat je het over een keiharde metalband hebt, terwijl het gewoon rock 'n' roll is!!!

:evil:

pimmetje
18 juni 2003, 14:59
AC/DC is juist snoeihard... je komt niet bij een concert weg zonder je oren weer een beetje verder beschadigd te hebben :D.

Harry
18 juni 2003, 15:07
Eddie Cohran was rock 'n roll, en Jerry Lee Lewis. AC/DC zou je eventueel keiharde rock 'n roll kunnen noemen. Er zijn wel hardere bands, maar die maken klote-herrie.

Matje
18 juni 2003, 20:06
AC/DC is heavy

wietse
18 juni 2003, 20:18
als je niks gewend bent zijn ze hard ,dat geldt dus voor de meeste mensen,.
maar echt hard zijn ze niet naar hedendaagse begrippen zijn gewoon lekker stevig ,toen ze begonnen waren ze echter wel één van de hardste bands in die tijd.

Electrical Storm
18 juni 2003, 20:36
www.allmusic.com

Genre: Rock
Styles: Aussie Rock, Album Rock, Arena Rock, Heavy Metal, Hard Rock
Tones: Irreverent, Raucous, Sleazy, Humorous, Rambunctious, Fun, Outrageous, Gleeful, Boisterous, Playful, Rousing, Brash, Confident, Rowdy, Thuggish, Reckless, Earthy, Aggressive, Amiable/Good-Natured, Silly, Visceral, Sexual, Party/Celebratory, Rebellious

geertenno
18 juni 2003, 21:08
AC/DC is best wel kick.
Whole lotta Rosie!

ibbie
18 juni 2003, 21:39
AC/DC roeleert!!!

THUNDERSTRUCK!!

andy
18 juni 2003, 23:28
Kwestie van smaak of AC/DC wel of niet hard is. Maar dat maakt geen fuck uit. AC/DC is een band die harde rock n roll maakt en een geweldige groove heeft. Bovendien een band die vast heeft gehouden aan de oorspronkelijke stijl, iets wat je verder alleen van Motorhead en the Ramones kunt zeggen als het om heavy gitaar muziek gaat. Iemand die van keiharde Thrash metal houdt zal AC/DC soft vinden. Iemand die naar klassiek of het levenslied luistert zal AC/DC "Noise Polution" vinden.

De tijdgeest verandert, daarom is AC/DC voor veel metalheads soft.
Ik las ooit eens een oude recensie uit 73 of zo over de LP Sweet Freedom van Uriah Heep. "Een vyniel schijf vol met monotoom geram". Dat was het oordeel. Luister nu en je zegt melodieuze hard rock.

AC/DC is gewoon een goede rock band en who cares of het hard is of niet.

Ic3gl0vE
19 juni 2003, 00:23
Iemand die van keiharde Thrash metal houdt zal AC/DC soft vinden.


Nee hoor. 't Is gewoon hardrock en ik vind het gaaf

Theije
19 juni 2003, 00:39
Ik las ooit eens een oude recensie uit 73 of zo over de LP Sweet Freedom van Uriah Heep. "Een vyniel schijf vol met monotoom geram". Dat was het oordeel. Luister nu en je zegt melodieuze hard rock.




Precies, je had mensen vroeger us over Kiss moeten horen, dat was zowaar duivelse muziek, wil je menig black/death metalfanaat tegenwoordig krom doen liggen van het lachen moet je dat zelfde us vertellen :D

Maar idd de opvatting van muziek veranderd gewoon met de jaren, dus wie weet word de herrie die ik maak ooit ook nog us melodieus genoemd :D

the joshua tree
19 juni 2003, 11:52
Precies, je had mensen vroeger us over Kiss moeten horen, dat was zowaar duivelse muziek, wil je menig black/death metalfanaat tegenwoordig krom doen liggen van het lachen moet je dat zelfde us vertellen :D

Maar idd de opvatting van muziek veranderd gewoon met de jaren, dus wie weet word de herrie die ik maak ooit ook nog us melodieus genoemd :D[/quote]

het is nie vreemd dat de mensen vroeger dachten dat kiss satanisch was...

moeten ze maar niet zon naam nemen

hoofd
19 juni 2003, 12:57
Ja, want kusjes (kiss) is heel erg satanisch en duivels enzo... :???:

Pete Townshend
19 juni 2003, 16:12
Mensen dachten dat KISS Satanisch was omdat een of andere christelijke dacht dat de letters stonden voor

Knights In Satan's Service

Daarnaast dachten nog enkele mensen dat de leden van KISS nazi's waren vanwege de bliksemflitsen (SS) in het logo. Grappig, omdat 2 van de leden van KISS zélf Jood zijn (Paul en Gene), en Gene Simmons enkele familieleden verloren heeft in het concentratiekamp.

Harry
19 juni 2003, 21:09
Mensen dachten dat KISS Satanisch was omdat een of andere christelijke dacht dat de letters stonden voor

Knights In Satan's Service

Daarnaast dachten nog enkele mensen dat de leden van KISS nazi's waren vanwege de bliksemflitsen (SS) in het logo. Grappig, omdat 2 van de leden van KISS zélf Jood zijn (Paul en Gene), en Gene Simmons enkele familieleden verloren heeft in het concentratiekamp.

ja, da was lache joh :D

schaap
19 juni 2003, 21:28
Precies, je had mensen vroeger us over Kiss moeten horen, dat was zowaar duivelse muziek, wil je menig black/death metalfanaat tegenwoordig krom doen liggen van het lachen moet je dat zelfde us vertellen :D

Maar idd de opvatting van muziek veranderd gewoon met de jaren, dus wie weet word de herrie die ik maak ooit ook nog us melodieus genoemd :D

het is nie vreemd dat de mensen vroeger dachten dat kiss satanisch was...

moeten ze maar niet zon naam nemen[/quote]
och dat dachten ze van ozzy ook, terwijl hij toch na elk optreden zei: God bless you all. Maar het was bij hem wel begrijpelijker door zn teksten, hij is er ook weleens voor aangeklaagd. Maar dat van kiss is echt belachelijk, iemand die zo hoog zingt kan niet satanistisch zijn. Ze waren gewoon jaloers omdat hun gecastreerde koorjongentjes die tonen niet haalde :razz:

Kitaarhiero
20 juni 2003, 10:58
Weet je wat mij nu irriteert. Als je over AC/DC begint, denkt iedereen dat je het over een keiharde metalband hebt, terwijl het gewoon rock 'n' roll is!!!

:evil:

Niet dat AC/DC Ballads speelt ofzo... :roll:

veel punk uit 76-77 zal nu ook nauwelijks meer als punk beschouwd worden.

evolutie heet dat.

vis
20 juni 2003, 18:42
dat is juist de echte punk

Kitaarhiero
20 juni 2003, 20:22
ach ja... maar leken die zijn begonnen bij Blink 182 zullen maar een kleine overeenkomst horen.

vis
21 juni 2003, 15:57
dat is dnek ik wel waar ja

FragDaddy
21 juni 2003, 18:15
Als je over AC/DC begint, denkt iedereen dat je het over een keiharde metalband hebt

is mij ook opgevallen. naja. misschien heeft het te maken met het design van de T-shirts waar je iedereen in ziet lopen.

ik bedoel: zodra je angust met zijn SG op het podium ziet staan in zijn school-uniform weet je dat het geen keiharde metalband is, maar gewoon lekkere rockmuziek.

the joshua tree
22 juni 2003, 11:07
Ja, want kusjes (kiss) is heel erg satanisch en duivels enzo... :???:

freddie die je bent

KISS is tog een afkorting man... zou je miss ff op internet kunnen zoeken, maar neej eerst lopen zeiken :evil:

Pete Townshend
22 juni 2003, 13:23
Ja, want kusjes (kiss) is heel erg satanisch en duivels enzo... :???:

freddie die je bent

KISS is tog een afkorting man... zou je miss ff op internet kunnen zoeken, maar neej eerst lopen zeiken :evil:

KISS is juist GEEN afkorting!!!!!

Er waren van die Christelijke zeikerds die dachten dat KISS Satanisch was, en dus verzonnen dat KISS een afkorting was voor

KNIGHTS / KIDS IN SATAN'S SERVICE.


Wie is hier nu de Freddie?

Kitaarhiero
22 juni 2003, 14:56
Als je over AC/DC begint, denkt iedereen dat je het over een keiharde metalband hebt

is mij ook opgevallen. naja. misschien heeft het te maken met het design van de T-shirts waar je iedereen in ziet lopen.

ik bedoel: zodra je angust met zijn SG op het podium ziet staan in zijn school-uniform weet je dat het geen keiharde metalband is, maar gewoon lekkere rockmuziek.

Die puntige gitaar van Angus komt wel heavy metal over... en lang haar wordt er ook mee geassocieerd.
vandaar.

Guitarchica
22 juni 2003, 21:07
Ik vind AC/DC wel heavy hoor, maar niet de meest zware band die er is!!

Neals
22 juni 2003, 21:33
flikker op... klinkt het goed, wat maakt het uit of het hard is, als dat criteria moet zijn voor muziek zou ik maar hard je drummer uit je band kicken, want die kan je niet op 900 BPM laten spelen.

Matje
23 juni 2003, 18:00
Diezelfde christenen dachten ook dat AC/DC ANTI CHRIST/DEVIL CHILD betekende

wietse
23 juni 2003, 20:04
Diezelfde christenen dachten ook dat AC/DC ANTI CHRIST/DEVIL CHILD betekende

oh ik meende altijd dat het ANTI CHRIST/DEATH CHRIST was.
maar die christenen zoeken overal altijd wat achter.

hoofd
23 juni 2003, 20:16
Helemaal fout, AC/DC staat voor Acknowledged Christians/Doing Charity

wietse
23 juni 2003, 20:32
zo zie je maar weer je kan er elke mogelijke betekenis aan geven ,maar het betekent gewoon gelijkstroom/wisselstroom.

Guitarchica
23 juni 2003, 20:44
Ik heb ooit eens op een docu gezien dat t helemaal nergens voor staat, dat ze t gewoon van de naaimachine van de moeder van een van hun zagen staan en t wel grappig vonden.

Guitarchica
23 juni 2003, 20:45
flikker op... klinkt het goed, wat maakt het uit of het hard is, als dat criteria moet zijn voor muziek zou ik maar hard je drummer uit je band kicken, want die kan je niet op 900 BPM laten spelen.

Had je t tegen mij? Ik bedoelde het niet zo, ik druk me wel eens verkeerd uit maar ik ben t eens met jou :D

the joshua tree
24 juni 2003, 09:33
zo zie je maar weer je kan er elke mogelijke betekenis aan geven ,maar het betekent gewoon gelijkstroom/wisselstroom.

idd he's got a point here...

taylor
24 juni 2003, 14:47
de "oude" ac/dc met bon scott is echt te gek.

de beste classic (hard)rock die er bestaat volgens mij.

Neals
24 juni 2003, 14:59
je zou toen maar black metal hebben gespeeld, had je de brandstapel te pakken gehad (en terrecht)

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 15:26
(en terrecht)

ze moeten jou op de brandstapel flikkeren man.

moretel
24 juni 2003, 19:59
gelijkstroom/wisselstroom.


En toen we het voor het eerst hoorde, zo rond 1980, weet het nog goed, ik zat in dienst en we draaiden het elke dag loeihard,
alsof je een opdonder kreeg,
geen kastjes nee volume op 11 en gaan,
hoezo niet hard ?

Tah tah dah dah dah....... tah tah tah......

Harry
24 juni 2003, 20:42
gelijkstroom/wisselstroom.


En toen we het voor het eerst hoorde, zo rond 1980, weet het nog goed, ik zat in dienst en we draaiden het elke dag loeihard,
alsof je een opdonder kreeg,
geen kastjes nee volume op 11 en gaan,
hoezo niet hard ?

Tah tah dah dah dah....... tah tah tah......

keihard was het. Ik zat op de middelbare school en leraren riepen dat het hierna niet meer gekker kon worden (wahaha)

Guinness
26 juni 2003, 10:23
AC/DC niet hard?


Om Angus te spelen moet die plexi heads helemaal open draaien en een marhallmuur hebben. Als dat niet hard is. :razz:

angus_87
20 juli 2003, 20:37
Man je moet gewoon niet fucken met AC/DC, het is echt wel een snoei harde band. Zie maar eens een paar dagen na een gig geen piep in je oren te hebben...en dan die riff's van Angus er nog is bij damn wat een gitarist!

I was born with a stiff....a stiff upper lip!


http://hometown.aol.com/predental1/images/acdc1.jpg

Neals
20 juli 2003, 21:24
(en terrecht)

ze moeten jou op de brandstapel flikkeren man.
Heidene/Ketter ....

NAja, ben benieuwd wat we over 10 jaar voor grafherrie te verduren hebben :D