PDA

View Full Version : FF Voorstellen, Ik ben Hai bijnaam "de FööSS"



defooss
6 december 2012, 10:05
Hoi Allemaal,

Ik ben Hai en heb als bij naam "de FööSS" wat niets met gitaarspelen te maken heeft.

Ik ben in 1978 begonnen met Gitaar Spelen. Heb toen van een vriend een electrische gitaar (Merk onbekend) overgenomen. Helaas is mijn vriend Jaren later aan kanker overleden en heeft deze Gitaar een andere betekenis voor mij gekregen.

Heb zelf in diverse Bands gespeeld maar ben er mee gestopt toen ik in 1986 ben begonnen met werken
Heb wel nog gast optredens gedaan voor het programma Jongeren maken muzien van de KRO en voor de Unesco.
Ik ben dit jaar weer actiever gitaar gaan spelen maar dan gewoon thuis en schrijf onder andere ook eigen muziek

Mijn Muziek stijlen zijn Divers van Country/Blues/Rock/Klassiek

Voorbeelden zijn, BB King, George Benson, Pink Floyd, Eric Clapton etc.

Ik ben momenteel in het bezit van 4 gitaren en 1 Keyboard

Electrische Gitaar Merk onbekend maar toch zeer dierbaar gemaakt tussen 1965-1970
Country Gitaar Epiphone PR725 uit 1981
Klassieke/Spaanse Gitaar Morris MG30 uit 1982
Semi Accoustische Gitaar Ibanez AF 85 TDG VLS uit 2012
Keyboard Roland EXR-3

http://www.flickr.com/photos/51378273@N04/sets/72157632179739229/

Als Gear gebruik ik
een Zelfgemaakte Gitaren Buizenversterker 2 * 30W,
Vantage 15W Gitaar versterker,
Technics VC-4 Class AA
Koda 206 Mengpaneel
Digitech RP155 Pedal (voorzien van eigen Patches)

Opnames maak ik met n-Track-7

Voor thuis is dit goed te doen

Dat was het zo van mijn kant.

Harry
6 december 2012, 10:16
Hi Hai, welkom! beetje flauw welkom, zul je wel gewend zijn denk ik? Kleine vrijblijvende tip; als je meer over die gitaar wilt weten zou je wat foto's kunnen plaatsen in het topic 'Gitaren'. Het zal je verbazen hoeveel sommigen hier erover weten.
Mag ik uit je bijnaam concluderen dat je uit de Achterhoek komt?

defooss
6 december 2012, 10:26
Hallo Harry, Nee ik kom oorspronkelijk uit Blerick (Limburg). Ik heb mijn bijnaam aan Judo te danken. en De FööSS is Keuls voor Voeten

Ik heb net mijn topic aangepast en er een link aan toegevoegd waar je de gitaren kunt zien

Harry
6 december 2012, 11:53
haha, vond het wel achterhoeks klinken. Mooi setje gitaren heb je daar! Die grote onbekende mag er ook wezen!

defooss
6 december 2012, 12:29
De grote onbekende gitaar had oorspronkelijk een single Volume en Tone regeling met 2 SingleCoil Pickups. Ik heb daar in 1985 Humbuckers ingezet en een Actieve versterker ingebouwd met ingebouwde distorsion. De Actieve versterker heb ik er nu weer uitgehaald
en ben nu bezig de Electronica te vervangen en voorzie deze van een Gibson Les Paul 2 Volume Push-Pull/2Tone en 3 Switch Selector

Duhsjaak
6 december 2012, 15:19
Hi Hai
Dan zeg jij: 'nog niet, daar is het te vroeg voor'. Daarop hebben we iets gevonden. Door de systeem klok van GN één uur voor te laten lopen op de realiteit, kunnen we tegen vriendin, vrouw, vul maar iets in dat zou kunnen protesteren, met droge ogen volhouden dat we toch echt een uur later zijn begonnen dan dat zij aannemen.

Normaal heb ik het patent op de 'Hi' aanhef. Harry is daar altijd tamelijk vriendelijk over geweest, maar nu laat hij zijn ware gezicht zien. Hij noemt het flauw. Lekker is dat.

Die spreek ik nog wel. Het is aan mijn profiel (elektronisch niet, maar in real life al helemaal niet) te zien, maar ik train/sponsor ongeveer de meest daadkrachtige sportschool van NL.

Als een paar van mijn vriendjes met hem klaar zijn, is er nog alleen een klein vetvlekje op het asfalt over. En de schroef van een straplock. De rest hebben ze zelf opgegeten of aan de vrij rondlopende wilde beesten te eten gegeven. Vlakbij Artis hè? Dus dat heeft zijn voordelen.
Amigo, welkom dus en plezier hier op GN.
Vriendelijke groet, Gus

Harry
6 december 2012, 17:17
:seriousf:

verdorie, daar ben ik dan mooi duh sjaak....

Duhsjaak
6 december 2012, 19:17
:seriousf:

verdorie, daar ben ik dan mooi duh sjaak....

Precies.
Enige bescheidenheid is wel gepast (:crazyhappy: - deze dan maar.Valt niet mee een mooie te kiezen).

Vriendelijke groet (nog wel...), Gus

defooss
7 december 2012, 08:14
Hallo Duhsjaak,

Ik wou er niet over beginnen maar ik zeg normaal:

Hi my name is Hai and I'm not High, I don't need to get High to be Hai.

wietse
8 december 2012, 08:51
De grote onbekende gitaar had oorspronkelijk een single Volume en Tone regeling met 2 SingleCoil Pickups. Ik heb daar in 1985 Humbuckers ingezet en een Actieve versterker ingebouwd met ingebouwde distorsion. De Actieve versterker heb ik er nu weer uitgehaald
en ben nu bezig de Electronica te vervangen en voorzie deze van een Gibson Les Paul 2 Volume Push-Pull/2Tone en 3 Switch Selector
ik dacht al dat is wel de meest gemodde versie van deze gitaar die ik ooit heb gezien, model naam is EG-202T, koreaans, en oa onder de naam arirang op de markt gebracht.

jazzie1
8 december 2012, 19:48
Bammm... en daar is Wietse! en weer weet hij mij weer te verbazen met zijn ongelofelijke kennis. Ben trouw volger van deze virtuoos op gear gebied..
En Hai prachtige Ibanez heb jij daar!

defooss
12 december 2012, 16:22
Hoi Wietse, Dank je wel voor het opzoeken van de Onbekende Gitaar. Ik heb de Foto's bekeken en het is inderdaad hetzelfde model
De Pickups waren versleten en heb toen de Hele Electronica en de Pickups vervangen en Afgelopen zomer opnieuw afgesteld en hij speeld erg lekker.

wietse
12 december 2012, 16:25
Hoi Wietse, Dank je wel voor het opzoeken van de Onbekende Gitaar. Ik heb de Foto's bekeken en het is inderdaad hetzelfde model
De Pickups waren versleten en heb toen de Hele Electronica en de Pickups vervangen en Afgelopen zomer opnieuw afgesteld en hij speeld erg lekker.

geen dank, ik heb er zelf één gehad dus het was geen opzoeken voor mij.