PDA

View Full Version : picken of hammer on's?



quo vadis
18 juni 2003, 12:46
als jullie snel spelen gebruiken jullie dan vaak hammer on's (en pull off's) ? ik vind het heel handig om hammer on's te gebruiken, want dan ken ik veel sneller spelen (en tklinkt lekker "smooth")
iemand hier die dit ook heel vaak gebruikt? of ken je beter het meeste picken? want ja als je clean speelt komen die hammer on's niet zo goed door meestal :roll:

Phoenix Rising
18 juni 2003, 12:58
het is geen kwestie van beter of slechter, het geeft gewoon een heel andere sound. Persoonlijk pick ik meestal alles, en gebruik ik een hoop slides omdat ik dat cool vind klinken. Maar het idee is dat ook al gebruik je dingen niet zo veel, je het wel moet kunnen. Zorg gewoon dat je op hoge snelheid goed en zuiver kan picken maar ook je legato helder blijft.

taylor
18 juni 2003, 23:40
ligt eraan wat je mooi vind.

ik vind het allebij wel wat hebben het zijn gewoon 2 apparte technieken de 1 is niet beter dan 1 ander.

personlijk spreken mij meer legato spelers aan.

je kunt het ook combineren.

ColtraneMatrix
19 juni 2003, 14:04
legato gaan spelen om meer snelheid te krijgen dan picken is volgens mij een verkeerde houding die aanzet tot luiheid en een tekort aan discipline (tesnel tevreden) probeer ze allebei te oefenen :wink:

Maiden Michiel
19 juni 2003, 15:39
Inderdaad, supersnelle, volledig gepickte loopjes klinken soms ook heel vet. Het klinkt ook agressiever dan legato's als je het mij vraagt.

taylor
19 juni 2003, 19:48
nee mij spreekt meer legato aan.

en dan bedoel ik ook dat je 1 ladder of en lick kunt spelen met maar 1 noot aanteslaan(de begin noot) de rest hammer/pulls das echt niet zo makkelijk kost best veel kracht in begin.

taylor
19 juni 2003, 19:51
maar idd om te beginnen zul je eerst moeten leren picken.

moretel
19 juni 2003, 22:34
Met legatospel voelt het allemaal wat ontspannender aan vind ik.

quo vadis
19 juni 2003, 22:46
legato is erg leuk om te doen ook ja vind ik, maar tis ook net wat voor stuk je speelt.
ik vind hammer on's , pull off's en tappen wel heel leuk om toe te passen.
sweep picken gaat me nog niet zo goed af maar ik zit daar ook nog niet echt in, ik ben nu bezig met wat makkelijkere sweeps die ik heel rustig uitvoer.

dvmutzy
25 juni 2003, 22:37
tip: als je snel wilt picken, neem dan een sterke (=niet zo buigzame) plectrum en/of sla de snaar dicht bij de brug aan.

en om even voor iedereen (in de eerste plaats dvmutzy) duidelijk te zijn: legato is dus de (verzamel)naam voor hammer on's , pull off's en tappen (en mogelijk nog andere technieken) ??? (dit is dus min/meer een vraag)

taylor
25 juni 2003, 23:04
nee niet voor tappen(al is dat wel legato)

legato betekend eigenlijk gewoon dat en noot lang klinkt stacato betekend kort.

met hammer/pull techniek klinken de noten en beetje zweverig(langer dan met picken) vandaar die naam.

Mithrandir
25 juni 2003, 23:10
Legato is verbonden, je verbind de noten door middel van een hammer-on/pull-of. Tappen is in feite ook legato aangezien de noten met elkaar verbonden zijn als je tapt.

Staccato is afgebroken, de noten klinken afzonderlijk.

dvmutzy
25 juni 2003, 23:29
ok, thanx

roppie
26 juni 2003, 10:51
ik vind picken 'mooier' om te doen, klinkt veel aggressiever dan hammers en pulls en 'k vind 't ook leuker om te doen

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:58
tip: als je snel wilt picken, neem dan een sterke (=niet zo buigzame) plectrum en/of sla de snaar dicht bij de brug aan.


Juist, een zo hard mogelijke plectrum (ook weer niet te dik, maar gewoon hard) werkt het beste. En dan kun je het beste er ook nog een scherpe punt aan hebben. Dunlop JazzIII bijvoorbeeld.