PDA

View Full Version : wiring pickup



youngmanblues
5 december 2012, 19:09
ik heb een ltd h 302 waar ik een emg 81 in wil steken
de bedoeling is dat in de neck cavity de batterij komt en dat de pu enkel gewired zou worden aan een volume pot en dan straight naar de output jack.

Alleen ben ik hier niet zo ervaren mee en helaas staan er enkel wiring diagrams met clicksysteem op de emg site.
Zou iemand mij even een guideline kunnen geven?
Waar ik de batterij op moet aansluiten dan, wat ik moet doen met de grond, wat naar de pot moet en hoe.

bedankt!:lp:

DarknessAwaits
5 december 2012, 21:49
Ik denk dat dit voldoet:

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/blackout_1v.jpg

youngmanblues
5 december 2012, 22:22
inderdaad! totaal niet aan gedacht om op sd hun site te zien bij hun black outs,
Bedankt!!

is dat een standard output jack? want ik heb geen bij mijn pu gekregen toen ik hem kocht

youngmanblues
5 december 2012, 22:23
ik had ook gelezen dat grond niet zo maar mocht, hoe zit dit? of is dat onzin en mag ik gewoon een draadje verbinden met de brug?

DarknessAwaits
5 december 2012, 22:25
Je hebt een stereo input nodig voor correcte werking. Als je een standaard jack gebruikt loopt de batterij gewoon leeg, met een stereo jack wordt de min onderbroken zodra je de kabel eruit haalt.

DarknessAwaits
5 december 2012, 22:27
ik had ook gelezen dat grond niet zo maar mocht, hoe zit dit? of is dat onzin en mag ik gewoon een draadje verbinden met de brug?

Het wordt niet aangeraden omdat jij dan kunt (en met enige zekerheid ook zal) fungeren als kortste weg naar aarde wanneer er 220V of een andere hoge spanning op je gitaar komt te staan. Bijvoorbeeld als er iets goed mis is in je versterker.

Praktisch gezien is het wel een goede manier om van ruis af te komen, maar bij EMG's heb je het in principe niet nodig.

youngmanblues
5 december 2012, 22:37
that makes sense, rap nog gaan halen dan!

Dus best gewoon geen aarding met de brug maken dan :p

oigun
6 december 2012, 00:03
Doe maar wel een aarde aan de brug...